gardeshban.ir

بلندترین شب سال فرصتی برای تقویت دوستی‌هاست و باید برای هرچه بهتر گذراندن آن تلاش کرد.
کد خبر: ۲۰۷۱۶
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸-1398 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :

با نزدیک شدن به روز‌های پایانی فصل پاییز تلاش می‌کنیم خودمان را برای ایجاد شبی شاد با اقوام و نزدیکانمان آماده کنیم. در واقع سعی می‌کنیم همه چیز را برای هرچه بهتر برگزار کردن مراسم ویژه شب یلدا فراهم کنیم و فرا رسیدن بلندترین شب سال را تبدیل به بهانه‌ای برای شاد بودن کنیم.

این شاد بودن فقط به تهیه تنقلات و میوه‌های ویژه شب چله بستگی ندارد؛ در اصل آنچه که بلندترین شب سال را به شبی خوب و شاد برای همه اعضای خانواده تبدیل می‌کند، دور هم جمع شدن و گذراندن ساعاتی هر چند کوتاه در کنار همدیگر است. در گذشته نه چندان دور با فرا رسیدن بلندترین شب سال همه اقوام خودشان را برای جمع شدن زیر یک سقف و شنیدن داستان‌ و حکایات بزرگترها آماده می‌کردند.

امروزه هم این موضوع صدق می‌کند، اما به نظر می‌رسد با رشد تکنولوژی و همه‌گیر شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند همراه اگرچه افراد در برخی مواقع کنار هم جمع می‌شوند، اما هر کدام در لاک خودشان هستند. در اصل می‌توان گفت در جمع تنها هستند و این با اصل فلسفه مراسم شب یلدا در تناقض است.

پیشنهاد ما به شما این است که در بلندترین شب سال برای چند ساعت هم که شده از گوشی‌های هوشمند همراهتان فاصله بگیرید تا شب یلدای خوبی داشته باشید.

شب یلدا را چگونه بگذرانیم؟

ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در بلندترین شب سال تلاش کنید، از زمان خود بهترین بهره را برده و به صورت روحی و فیزیکی بیش از پیش در کنار خانواده و اقوامتان باشید؛ زیرا در بسیاری از مواقع دور هم جمع شدن‌های شب یلدا زمینه از بین رفتن کدورت‌ها را ایجاد و صمیمیت‌ها را بیشتر می‌کند.

برخی از کارشناسان مذهبی نیز به ما پیشنهاد می‌دهند که بلندترین شب سال را غنیمت بدانیم و لحظات بیشتری را صرف راز و نیاز با پروردگار کنیم. به طور حتم این پیشنهاد نیز پیشنهاد خوبی برای گذراندن ساعات شب یلداست، اما از همه مهم‌تر این است که اگر در طول سال زمان زیادی برای سر زدن به بزرگان خانواده ندارید، حتما در بلندترین شب سال به آن‌ها سر بزنید تا علاوه بر شادتر شدن خودتان آن‌ها را هم شاد کنید.

در پایان امیدواریم بلندترین شب سال را به بهترین شکل پشت سر بگذارید و فراموش نکنید که این شب غنیمتی برای ایجاد و تقویت دوستی‌ها و صمیمیت‌هاست.

باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار