gardeshban.ir

آن قدر که شانزه لیزه و خیابان های قدیمی پاریس معروف هستند، شاید دیگر خیابان های این شهر بزرگ و مهم اروپایی معروف نباشند اما بگذارید تا در همین ابتدای امر خیالتان را راحت کنیم، پاریس خیابان هایی بسیار مهم تر از شانزه لیزه دارد.
کد خبر: ۲۰۷۲۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸-1398 October 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
البته این معروفیت عجیب هم نیست زیرا آن قدر این خیابان ها زیبا هستند که ممکن است شهرت و زیبایی دیگر خیابان های این شهر زیبا در سایه ی آن قرار بگیرد. 

یکی از این خیابان ها، حومه ی پاریس است که لا دِفانس نام دارد. این خیابان از بیشتر لحاظ با دیگر خیابان های معروف پاریس فرق دارد و متفاوت است. 

ساختمان های لا دفانس

حومه ی مهم شهر پاریس که از مرکزیت آن فاصله دارد را خیابان بزرگ، زیبا و صد البته متفاوتی به نام لا دفانس در بر گرفته است. لا دفانس به معنای دفاع است. این خیابان که قبلا به صورت کامل در اختیار وزرات دفاع فرانسه بوده، امروزه به عنوان پاریس جدید شناخته می شود! اگر به شهر پاریس سفر کرده باشید و یا در آینده قصد سفر به آن را داشته باشید کاملا برایتان قابل درک خواهد بود که چرا این خیابان را نسبت به دیگر بخش های مخصوصا تاریخی شهر پاریس به این عنوان نام گذاری کرده اند. هنگامی که به شهر پاریس می روید شما گویی وارد یک موزه ی بسیار بزرگ و وسیع شده اید!

همه چیز به قدری تاریخی و تلفیقی از قرون وسطا و انقلاب فرانسه است که اصلا شما حس نمی کنید که در خیابان در حال گذر هستید بلکه احساس می کنید که در یک موزه ی بسیار بسیار بزرگ هستید که می توانید هم خرید کنید، هم غذا بخورید و هم با ماشین رفت و آمد کنید! باور کنید که پاریس با موزه هیچ فرقی ندارد.

اما وقتی به سمت لا دفانس حرکت می کنید دیگر همه چیز فرق می کند. از آن جایی که همانطور که بالا هم اشاره کردیم این خیابان متعلق به وزرات دفاع کشور فرانسه بوده، معماری ساختمان هایش متفاوت است. در واقع، این منطقه در سال ۱۹۵۸ میلادی توسط دولت فرانسه و وزارت دفاع این کشور به همین منظور ساخته شد.

ساختمان هایی با فضای معماری شهری معمولی اما کاملا مطابق با استانداردهای حفظ المان های طبیعت و محیط زیست. البته این ساختمان ها قبلا متعلق به وزارت دفاع این کشور و در اختیار کارکنان آنان بوده اما امروزه هر کسی از عموم مردم می تواند در آن ها سکونت داشته باشد. نوع فروشگاه ها و شکل نمایندگی آنان نیز متفاوت است. بسیاری از شرکت های بزرگ فرانسوی و شرکت های چند ملیتی در این خیابان دفاتر مرکزی دارند.

در واقع خیابان لا دفانس نه تنها در پاریس و فرانسه بسیار معروف و مهم است بلکه در سراسر جهان به این خیابان به این چشم نگاه می شود که، این منطقه یکی از بزرگ ترین و همچنین مهم ترین مراکز اقتصادی تجاری جهان است. این منطقه ی مدرن در پاریس در حال حاضر، همانطور که مختصری هم درباره ی آن توضیح دادیم، میزبان بسیاری از دفاتر و شرکت‌ های بزرگ و رده ی اول در سراسر جهان است که به طور مثال از میان آن ها می توانیم به شرکت توتال اشاره نماییم. در حال حاضر بر اساس برآوردهای شهرداری و سازمان مهندسی فضای شهری پاریس در مجموع حدود ۳٫۵ میلیون متر مربع فضای اداری در این منطقه ی مدرن فرانسوی و در حومه ی شهر پاریس قرار گرفته است که تشکیل دهنده ی بزرگ ترین منطقه ی تجاری و اقتصادی اروپا است.

فرانسه

برج های سر به فلک کشیده، و شیشه ای بسیار مدرن که مخصوصا در شب جلوه ای بسیار زیبا و دلنشین دارند؛ بی شک چشمان شما را محسور خواهند کرد. با این که در مصرف انرژی و مخصوصا برق در سراسر اروپا و علی الخصوص در فرانسه بسیار اقدامات صرفه جویانه به عمل می آورند اما با این حال، زمانی که شما وارد خیابان لا دفانس می شوید؛ امکان ندارد که چشمتان به نورپردازی که حاصل از روشنایی ساختمان های مختلف است خیره نماند.

در این خیابان، نمایندگی های بسیاری از برندها و مارک های معروف لباس و لوازم ورزشی و همچنین لوازم آرایشی وجود دارد که یا در غالب نمایندگی های جداگانه هستند و یا در مرکز خریدهای بسیار بزرگ این خیابان نیز شعبه ای دارند. یکی از زیباترین و صد لبته معروف ترین نمادهای شهر پاریس، طاق پیروزی (Arc de Triomphe) است که در این شهر و در میدان شارل دوگل و در انتهای غربی خیابان شانز الیزه قرار گرفته است و ما آن را به نام طاق نصرت پاریس نیز می شناسیم. این بنا به افتخار سربازانی ساخته شده است که در طول تاریخ و به ویژه در دوران حکومت ناپلئون جان خود را در راه فرانسه فدا کرده ‌اند.

در دیوارهای داخلی و بر فراز این طاق بزرگ و بسیار بلند، نام فرماندهان نیروهای فرانسوی که در این جنگ‌ ها فداکاری کرده اند و رشادت به خرج داده اند، نقش بسته است. در زیر این بنا نیز مقبره ی یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول قرار گرفته شده است.

ارگ جدید پاریس

در پایین و در ضلع شرقی این بنا که از لحاظ جانمایی جغرافیایی به سمت شانزه لیزه است، آتش جاودانه ای بذرای گرامیداشت سربازان گمنام به صورت همیشگی شعله ‌ور است که هر بعد از ظهر طی مراسمی خاص با گاز طبیعی آتش آن را تقویت می ‌کنند. با تمام این توصیفاتی که درباره ی طاق نصرت قدیمی و تاریخی پاریس کردیم، حال باید بگوییم که یک طاق نصرت جدید و در ورودی پاریس جدید نیز ساخته شده است که کاملا مماس با طاق نصرت قدیم است.

طاق نصرت جدید پاریس، از لحاظ پیکره بندی کاملا شبیه به نسخه ی تاریخی و قدیمی تر خود است اما از لحاظ ظاهری کاملا ظاهرش فرق می کند. در واقع به زبانی ساده تر باید بگوییم که طاق نصرت پاریس جدید در عین سادگی و زیبایی و دارا بودن مولفه های حفظ اصالت پاریس تاریخ و طاق نصرت قدیم، کاملا مدرنیته و تکنولوژیک است. در واقع، طاق پیروزی جدید که میزبان وزارت حمل و نقل فرانسه است به عنوان شروع پاریس جدید در این محله قرار گرفته است.

موقعیت جغرافیایی خیابان لا دفانس

از لحاظ جغرافیایی، منطقه ی لا دفانس در حاشیه ی غربی شهر پاریس قرار گرفته است و در امتداد محور موازی خیابان شانزه لیزه که در اصل به آن خیابان چمپز الیزه (Champs-Elysées) نیز می گویند، قرار گرفته است. پاریس جدید در ناحیه ی ایل دو فرانس قرار گرفته است. ناحیه ی ایل دو فرانس، در شمال کشور فرانسه قرار گرفته شده است و یکی از ۱۸ ناحیه ی این کشور است.

این ناحیه شامل ۸ شهرستان است ولی به دلیل اهمیت شهر پاریس، ایل دو فرانس همچنان معنی پاریس متروپولیتن را در اذهان تداعی می ‌کنند. این ناحیه در قرن ۱۰ میلادی از مناطق زیر سلطه ی پادشاهان فرانسه بنام کاپتی ‌ها بوده ‌است. در قرن ۵ میلادی ایل دو فرانس محل اقامت قوم فرانک بوده ‌است. فرانک ‌ها از نژاد ژرمنیک بوده اند که به این قسمت از کشور گول کوچ کرده‌ بودند.

پاریس

درباره ی پاریس جدید و لا دفانس گفتیم حالا باید به نظرم کمی هم درباره ی کلیت شهر پاریس بدون در نظر گرفتن قدیم و جدیدش برایتان بگوییم. پاریس به عنوان پایتخت کشور فرانسه از شهرهای پرطرفداری است که در قاره ی اروپا قرار گرفته است. تا دلتان بخواهد، پاریس لقب دارد که از جمله ی آنان می توانیم به شهر عاشقان و یا حتی شهر نورهای فراوان و چندینلقب دیگر آن اشاره کنیم. پاریس مملو است از جاذبه‌ های تاریخی، فرهنگی و طبیعی که سالانه توریست ها و گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند.

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس

لا دفانس، مهم ترین خیابان فرانسه!+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار