gardeshban.ir

خلیج هانااوما (Hanauma)، یک جواهر واقعی است و در جزیره‌ی اوآهو (Oahu) قرار گرفته که بخشی از جزایر هاوایی است.
کد خبر: ۲۰۷۸۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
در واقع این خلیج یکی از پرطرفدارترین نقاط توریستی این جزیره بوده و از سوی دیگر به دلیل طبیعت پربار و غنای حیات آبی خود، در شمار مناطق حفاظت شده‌ی طبیعی نیز قرار گرفته است.


مجمع‌الجزایر هاوایی که در اقیانوس آرام واقع شده‌اند، جزایری گرمسیری هستند که به دلیل طبیعت زیبا و چشم‌اندازهای مسحور کننده‌ی خود، یکی از مقاصد گردشگری محبوب دنیای امروز به شمار می‌روند .

این خلیج از جمله مقاصد گردشگری پر طرفداری است که شاید باور نکنید هر ساله میزبانی سه میلیون گردشگر و بازدید کننده را برعهده دارد. در ادامه کمی بیشتر با این بهشت زمینی آشنا خواهیم شد.

اغلب بازدید کنندگان این منطقه برای شنا و استراحت در سواحل ماسه‌ای باشکوه به اینجا سفر می‌کنند. اما نکته‌ی اصلی و ویژگی چشمگیر این منطقه، پرداختن ویژه به ورزش غواصی است. 

آب‌های این خلیج، مکانی مناسب برای غوطه ور شدن در میان آب های زلال دریا و مشاهده‌ی انواع ماهی‌های رنگارنگ و مرجان ها است.باید گفت که اکوسیستم دریایی این منطقه بسیار غنی، بکر و دست نخورده بوده و از این رو توسط سازمان‌های مربوطه به دقت تحت مراقبت و نگهداری است.


این خلیج به طرزی بیرحمانه زیبا و چشمگیر است، به طوری که نمی‌توان به سادگی از گشت و گذار در آن دل کند. از سوی دیگر صخره‌های مرجانی این منطقه نیز بسیار دیدنی بوده و مکانی خاص و منحصر بفرد برای جستجو در دنیای زیر آب را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند.

آژانس‌های مختلفی در این خلیج فعال بوده و به علاقمندان در یادگیری غواصی کمک نموده و لوازم و وسایل مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهند. ضمن آنکه تورهای غواصی متعددی نیز در این ناحیه برقرار است.شاید برایتان جالب باشد که بدانید قسمت‌هایی از سریال آمریکایی پرطرفدار "Lost”، در این جزیره فیلمبرداری شده بود.

این خلیج هر سه شنبه تعطیل می‌باشد، پس برای سفر میبایست روز دیگری را انتخاب کرد. به جز روزهای سه شنبه در باقی اوقات و از ساعت ۶ بامداد تا ۶ بعد از ظهر، این طبیعت زیبا و این آبی لاجوردی پرشکوه با رویی باز پذیرای گردشگران است.

خلیج هانااوما از پرطرفدارترین نقاط توریستی جزیره‌ اوآهو+عکس

خلیج هانااوما از پرطرفدارترین نقاط توریستی جزیره‌ اوآهو+عکس

خلیج هانااوما از پرطرفدارترین نقاط توریستی جزیره‌ اوآهو+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار