gardeshban.ir

روستای سراگاه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش در استان گیلان ایران است.
کد خبر: ۲۰۸۱۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای سراگاه، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تالش در استان گیلان ایران است که در ده کیلومتری شهر تالش(هشتپر) قرار دارد. 

روستای سراگاه در دهستان ساحلی جوکندان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۴۷ نفر (۱۹۳خانوار) بوده‌است. 

اهالی روستای سراگاه بیشتر به کشاورزی (غالبا کاشت برنج) و دامپروری مشغول‌اند. برنج کشت شده در روستای سراگاه از مرغوب‌ترین برنج‌ها در تالش بزرگ است و از میوه‌هایی که در فصول مختلف سال در این روستا به وفور وجود دارند می‌توان به آلو قرمز، آلوچه، زرد آلو، ازگیل وحشی، تمشک، به و غیره اشاره نمود.

دهستان ساحلی جوکندان با ۳۰ روستا بزرگترین دهستان شهرستان تالش در استان گیلان واقع می‌باشد. جوکندانی‌ها از اقوم مردمان تالش و در مرکز سرزمین کادوسیان زندگی می‌کنند. 

جوکندان از سمت شمال به لیسار و از از جنوب به شهر هشتپر واز سمت شرق به دریای کاسپین از غرب در انتهای کوه‌های تالش و استان اردبیل متصل است. بازار انوش محله با جمعیت ۲۵۰۰ نفر مرکز و بزرگترین روستای این دهستان است.

دریاچه سراگاه نیز در این روستا واقع شده است که اکنون به عنوان استخر پرورش ماهی مورد استفاده قرار میگیرد سد خاکی سراگاه که از طبیعتی بکر و آرامشی بی‌نظیر برخوردار است و مردمان خونگرم این دیار با جان ودل همواره پذیرای مهمانان خواهند بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار