gardeshban.ir

پوست چرب به چند دلیل اتفاق می‌افتد، مانند رژیم غذایی نامناسب، تغییر سطح هورمون‌ها و حتی گرمای تابستان و رطوبت زمستان.
کد خبر: ۲۰۸۶۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ دی ۱۳۹۸-1398 October 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
پوست چرب به چند دلیل اتفاق می‌افتد، مانند رژیم غذایی نامناسب، تغییر سطح هورمون‌ها و حتی گرمای تابستان و رطوبت زمستان. در ادامه به چند روش طبیعی برای مقابله با پوست چرب اشاره خواهیم کرد.

نکته: اگر به موادی که در ادامه آورده شده، حساسیت دارید، از به‌کارگیری آن‌ها خودداری کنید. همچنین بهتر است از مواد تازه استفاده کنید. از به‌کارگیری این مواد روی نواحی اطراف چشم خودداری کنید.

قبل از شروع، مواد آرایشی روی صورت خود را بشویید.

دوغاب: لایه‌ای از دوغاب (شیرى که به آن باکترى زده‌اند و غلیظ و کمی شیرین شده است) را روی پوست بمالید. ۱۵ دقیقه منتظر بمانید، سپس صورت خود را بشویید. این روش را هر روز یا در مواقع نیاز مورد استفاده قرار دهید.

شستشو با سبوس و مخمر: یک قاشق غذاخوری سبوس ریز را با یک قاشق غذاخوری آب لیمو، یک قاشق غذاخوری آب و یک‌چهارم قاشق غذاخوری مخمر خشک مخلوط کنید. این مخلوط را روی صورت خود ماساژ دهید و ۲ دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را بشویید.

سرکه سیب: سرکه سیب را با آب با نسبت یک به سه ترکیب کنید. این محلول را روی صورت خود بمالید و ۵ دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را بشویید.

سفیده تخم‌مرغ: سفیده یک تخم‌مرغ را به مدت یک دقیقه با همزن بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کرده، دوباره با همزن بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و پس از ۱۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

شستشو با گریپ‌فروت و بلغور جو دوسر: با آب گریپ‌فروت یا پرتقال و بلغور جودو سر خام خمیری درست کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

ترکیب آب و آب لیمو: آب و آب لیمو را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کنید. آن را روی صورت خود بمالید و منتظر بمانید تا خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

آرد بادام درختی و عسل: با ترکیب آرد بادام درختی و عسل خمیری درست کنید. این خمیر را روی صورت خود بمالید و چند دقیقه منتظر بمانید. سپس صورت خود را بشویید.

خیار: خیار را رنده کنید. سپس آب آن را بگیرید. آب خیار را با آب لیمو ترکیب کنید. این محلول را روی صورت و گردن خود بمالید. یک ساعت منتظر بمانید و بعد صورت خود را بشویید.

سیب‌زمینی: یک سیب‌زمینی خام را لایه‌لایه برش دهید. سپس این لایه‌ها را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید آب سیب‌زمینی روی صورتتان خشک شود. سپس صورت خود را بشویید.

گوجه‌فرنگی: یک گوجه‌فرنگی را به شکل پوره درآورید. کمی آب لیمو به آن اضافه کرده و روی صورت خود بمالید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد صورت خود را بشویید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار