gardeshban.ir

شهر نسبار یکی از پربازدیدترین شهرهای ساحلی در بلغارستان است و آن را مروارید دریای سیاه می نامند.
کد خبر: ۲۰۸۸۷
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸-1398 October 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
نِسبار ترکیبی بی نظیر از شکوه گذشته و تفرجگاه های ساحلی مدرن است. شهر نسبار یکی از جذاب ترین مقاصد گردشگری و شهرهای ساحلی در دریای سیاه است و به دلیل سواحل زیبا و تفرجگاه های ساحلی اش شهرت دارد. جاذبه های تاریخی فراوانی در نسبار وجود دارد که از حکومت های مختلف مثل رومی ها، یونانی ها، عثمانی ها و بلغاری ها به جا مانده است. 

شهر ساحلی و زیبای نسبار؛مروارید دریای سیاه/تصاویر

راهنمای سفر به بلغارستان

یافته های باستان شناسی نشان می دهد که شبه جزیره نسبار  از دوران برنز محل سکونت انسان ها بوده است. یونانیان باستان کمی بعد به این شهر رسیدند و ساختمان ها و بناهای باشکوه زیادی در این منطقه ساختند. در همین دوران بود که دیوارهای بلندی دورتادور شهر ساخته شد تا از ثروت روزافزون شهر محافظت کند. در سال ۷۲ قبل از میلاد رومی ها شهر را تصرف کردند، اما همچنان این شهر نقش مهم فرهنگی و تجاری خود در ساحل دریای سیاه را حفظ کرد. هنگامی که امپراتوری روم مسیحیت را به عنوان دین رسمی خود پذیرفت کلیساهای زیادی در این شهر ساخته شد و به بناهای باشکوه شهر افزوده شد.

شهر نسبار از گذشته تا به امروز به خاطر بندرگاه هایش شهرت داشته است.. این شهر به دلیل قرارگیری در کناره دریای سیاه یکی از شاهراه های ارتباطی با شهرها و کشورهای دیگر بوده و بازرگانان و تاجران کالاهای خود را از طریق این بندر به همه جا صادر می کردند. امروزه اگر به شهر نسبار سفر کنید و در ساحل غواصی کنید می توانید بقایای لنگرهای تاریخی را ببینید که در کف دریا جا خوش کرده اند.

شهر ساحلی و زیبای نسبار؛مروارید دریای سیاه/تصاویر

آثار تاریخی نسبار

شهر نسبار برای اولین بار در سال ۸۱۲ و تحت فرمانروایی کروم خان (Khan Krum) بخشی از کشور بلغارستان شد و نام آن به نسبار تغییر کرد. اگر در خیابان های شهر قدیم نسبار قدم بزنید می توانید ویرانه های کلیساهای زیادی را ببینید که از قرن های ۱۲ و ۱۳ به جا مانده اند.

شهر نسبار تحت فرمانروایی عثمانی

در قرن ۱۴ عثمانی ها نسبار را تصرف کردند و به مدت ۵ قرن بعد، این شهر همچنان به توسعه و گسترش ادامه داد. بسیاری از خانه های قدیمی نسبار که در طول این دوران ساخته شده اند ویژگی های معماری خاص آن دوره (نمای چوبی) دارند. اگر در سفر به شهر نسبار به منطقه قدیمی شهر بروید می توانید ساختمان های به جا مانده از آن دوران را ببینید که باشکوه و زیبایی هرچه تمام تر هنوز پابرجا باقی مانده اند. یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری نسبار در این منطقه، یک آسیاب بادی قدیمی است که به نماد شهر نسبار تبدیل شده است.

شهر ساحلی و زیبای نسبار؛مروارید دریای سیاه/تصاویر

آثار تاریخی نسبار

شهر نسبار به دلیل آثار تاریخی فراوانی که دارد به عنوان منطقه تاریخی و باستان شناسی به ثبت رسیده است. در سال ۱۹۸۳ نسبار در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

شهر نسبار در بیش از ۳۲۰۰ سال پیش و در دوران برنز به محل سکونت انسان ها تبدیل شد.

نام باستانی شهر نسبار، ملسامبریا (Melsambria) است که معنی آن شهر ملسا است. در افسانه های محلی، ملسا فردی است که شهر نسبار را بنا نهاده است.

یونانی ها برای اولین بار این اقامتگاه کوچک را به شهر تبدیل کردند و در آن مدارس، کلیساها، سالن های تئاتر و … ساختد. اگر به موزه باستان شناسی شهر سر بزنید می توانید آثار فراوانی را ببینید که از این دوران به جا مانده اند.

موقعیت شهر نسبار این شهر را به شهری مهم در گذر تاریخ تبدیل کرده است. نسبار دو بندرگاه دارد که یکی از آن ها در شمال و دیگری در جنوب شهر قرار دارد. این بندرها به گونه ای ساخته شده بودند که کشتی ها می توانستند به راحتی وارد و خارج بشوند.

شهر قدیم نسبار در یک شبه جزیره طولانی قرار گرفته است. موقعیت طبیعی منحصربفرد و ساختمان ها و آثار تاریخی محافظت شده این منطقه باعث شد در سال ۱۹۸۳ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد.

شهر ساحلی و زیبای نسبار؛مروارید دریای سیاه/تصاویر

آسیاب بادی یکی از مشهورترین جاذبه های شهر نسبار است و به سمبل این شهر تبدیل شده است. این آسیاب یکی از آثاری است که در دوره رنسانس ساخته شد. در کشور بلغارستان دوران رنسانس و نوسازی در دوران حکومت عثمانی ها رخ داد.

این آسیاب بادی روی پلی قرار گرفته که شهر قدیم را به شهر جدید وصل می کند. این آسیاب بادی قدیمی به نماد شهر تبدیل شده است و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند حتما از این آسیاب هم بازدید می کنند. در نزدیکی آسیاب بادی سواحل متعددی وجود دارد که قبل یا بعد از بازدید می توانید به آنجا بروید و از تفریحات ساحلی لذت ببرید.

شهر ساحلی و زیبای نسبار؛مروارید دریای سیاه/تصاویر

خانه های تاریخی نسبار

اگر به منطقه شهر قدیم بروید می توانید ساختمان ها و خانه های تاریخی را مشاهده کنید که صدها سال قدمت دارند. این ساختمان ها به خوبی محافظت شده اند و تصویر کامل از معماری و سبک زندگی قرن ۱۸ را به نمایش می گذارند. طبقه اول ساختمان ها معمولا از سنگ ساخته می شد و برای ذخیره کردن گندم و مواد غذایی استفاده می شد. طبقه بالا از چوب ساخته می شد و محل سکونت افراد خانواده به شمار می رفت. در طول تابستان و در طول روز این بخش تاریخی مملو از جمعیت می شود. اما اگر بتوانید خود را قبل از ساعت ۸ به شهر تاریخی نسبار برسانید می توانید با خیال راحت در شهر پرسه بزنید و از ساختمان ها دیدن کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار