gardeshban.ir

کمپ کردن همیشه راهی مناسب برای دور شدن از شلوغی زندگی و استرس هایش و نزدیک شدن به طبیعت است. اما گاهی اوقات هماهنگ کردن افراد مختلف و تقسیم وظایف بین آن ها در سفر های کمپینگ می تواند به همان اندازه استرس زا باشد. چاره کار؟ تنهایی به کمپینگ رفتن.
کد خبر: ۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار : جمعه ۰۶ دی ۱۳۹۸-1398 October 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
برای افرادی که بار اولشان است ممکن است برنامه ریزی دشوار باشد. اما اگر وسایل مورد نیاز را داشته باشید و به اندازه کافی تحقیق کرده باشید، احتمال اینکه نهایت لذت را ببرید زیاد است. در این جا ما می خواهیم اطلاعات کافی را برای این نوع سفر به شما بدهیم.

۱.مسیر خود را مشخص کنید


اولین کار برای آغاز این است که مسیر سفر را برنامه ریزی کنید. در مورد کل منطقه تحقیق کنید، راه هایی را که می خواهید ار آنها بگذرید مشخص کنید. حیواناتی که در منطقه هستند را مشخص کنید. منظور از حیوان تنها شکارچیان وحشی نیستند حتی پشه ها و دیگر حشراتی که ناقل بیماری هستند را نیز در منطقه بررسی کنید. با جغرافیای محل آشنا شوید و موقعیت منابع آب را پیدا کنید.

۲.برنامه سفر خود را با فردی در میان بگذارید


این مورد بسیار مهم است. همیشه برنامه تان را به یکی از اعضای خانواده، دوست و یا همکار خود درباره مقصد و زمان سفر خود را بگویید. شما نمی دانید کی حادثه ای ممکن است اتفاق بیفتد، در نتیجه این که فردی از موقعیت شما مطلع باشد ضروری است.

۳.یاد بگیرید آرامش خود را حفظ کنید


تنها به کمپینگ رفتن ممکن است اندکی دلهره آور باشد، به خصوص در شب ها. هر صدایی در طبیعت وحشی، زمانی که تنها باشید چند برابر بلندتر و ترسناک تر است. باید یاد بگیرید که خود را آرام کنید. نوشته ای را برای خود تهیه کنید که می دانید آرامتان می کند و یا حتی موسیقی خاص.

۴.سبک سفر کنید


برخی افراد فکر می کنند این نوع سفر فقط  مخصوص افراد حرفه ای است. در صورتی که این طور نیست و هر فردی با تحقیقات کافی و برداشتن وسایل ضروری می تواند به تنهایی به کمپ رود. نکته مثبت این است که شما به تنهایی در مورد وسایلی که می خواهید تصمیم می گیرید. مثلا ممکن است بخواهید به جای چادر، ننو ببرید. فقط یاید سعی کنید وسایل سبک و ضروری را بردارید.

۵. با وسایلی که می برید آشنا باشید
قبل از آغاز سفر مطمئن شوید می توانید چادر خود را بر پا کنید و یا بلد هستید از گازی که به همراه دارید استفاده کنید. چون ممکن است در زمان نیاز طرز استفاده آن را بلد نباشد و به دردسر بیفتید.

۶.یاد بگیرید چطور جای مناسب برای چادر زدن و کمپ کردن را پیدا کنید


اگر ممکن بود چادر را جایی بر پا کنید که به جنگل بان نزدیک باشد و یا به فردی در زمان خطر دسترسی داشته باشید. خیلی خود را از همه جا دور نکنید. اما نزدیک اتوبان نیز نباشد چون نمی دانید در شب ممکن است با چه افرادی رو به رو شوید. سعی کنید نزدیک منبع آب باشید ولی نه بیش از حد که هنگام بارش در شب، زمانی که خواب هستید چادر و وسایلتان را آب ببرد. در نهایت سطحی را انتخاب کنید که زیرش سنگ و شاخه نباشد و همواره حواستان باشد به محیط اطراف آسیب نزنید.

۷.آشپزی در کمپینگ


کمپ در طبیعت به این معنا نیست که فقط باید میوه بخورید. شما می توانید یک قابلمه کوچک ببرید و برای خود غذا ی گرم بپزید. واضح است که نیازی به بشقاب و وسایل این چنینی نیست زیرا شما تنها هستید. اما حتما اسفنج ظرف‌شویی ببرید تا ظرف را بعد از هر بار آشپزی تمیز کنید.

۸.کمک های اولیه


حادثه خبر نمی کند. همیشه وسایلی مانند چسب زخم،‌داروهای ضد آلرژی،گاز استریل و غیره همراه خود داشته باشید. اگر منطقه ای که می روید پوشش دهی آنتن دارد مطمئن شوید که موبایل‌تان همیشه شارژ داشته باشد.

۹.قبل از سفر هوا را چک کنید


شاید به نظرتان احمقانه برسد که این مورد در این مطلب آورده شده است. اما تعداد افرادی که فراموش می کنند هوا را چک کنند بسیار زیاد است. چک کردن هوا به خصوص زمانی که خواهید به تنهایی در جنگل کمپ کنید بسیار حیاتی است. البته کمپ کردن در هر هوایی امکان پذیر است و شما فقط باید از قبل آماده باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار