gardeshban.ir

یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی، آبشارها می باشند که استان فارس به غیر از مکان های تاریخی آبشاری زیبا به نام مارگون را در بر دارد، این آبشار یکی از زیبا ترین جاذبه های طبیعی این استان به شمار می آید. این جاذبه گردشگران بسیاری را در فصل های بهار و تابستان به خود جذب می کند.
کد خبر: ۲۰۹۱۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸-1398 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
آبشار مارگون بزرگ ترین آبشار چشمه ای دنیا و همچنین از معروف ترین آبشارهای ایران به شمار می آید که واقع در شمال غربی استان فارس می باشد.این آبشار از ویژگی منحصر به فردی برخوردار است که باعث افزایش تعداد گردشگران شده است. 

آبشار مارگون

نوای دلنشین، زلالی آب، وجود درختان سرسبز، طبیعتی خیره کننده دارد که نظر همه را به خود جلب می کند. آبشار مارگون معجزه ای در طبیعت است که به گفته برخی از افراد زیبا ترین آبشار خاورمیانه می باشد که در کنار زیبایی هایش آب و هوای کوهستانی دارد که حتی در گرم ترین روز تابستان هم خنک و دل انگیز است و این انگیزه ای برای بازدید از آبشار می باشد، علاوهبر این جالب است بدانید در گرم ترین روزهای سال به داخل آب بروید آب آن سرد و دمایش کمتر از 10 درجه سانتی گراد است.

ارتفاع آبشار مارگون 70 متر و عرض آن 100 متر است، محوطه ی این آبشار دارای پارکینگ، سرویس بهداشتی و مکان ها مسطحی می باشد که به واسطه ی شهرداری برای برپایی چادر و اقامت بازدیدکنندگان فراهم شده است.

آبشار چشمه ای

در بالای آبشار هیچ رودخانه ی وجود ندارد و هزاران چشمه از دل کوه می جوشد و سرازیر می شوند که منبع آب این آبشار زیبا هستند، نام دیگر مارگون نیز آبشار چشمه ای می باشد.
در پیرامون این آبشار علاوه بر جربان رودخانه ها و چشمه ها، زیبایی های طبیعی و دشت های مملو از لاله و گل های رنگارنگ ختمی و دیگر گل های وحشی منظره ای بدیع پدید می آورند که دیدار از آن را به خاطره ای فراموش نشدنی تبدیل می کنند، در ادامه مسیر درختان میوه بسیاری مانند باغ سیب به چشم می خورد.

همنشینی با مردم استان فارس 

آبشار مارگون پیوندی جدا نشدنی با مردمان استان فارس دارد و بومیان نزدیک به آبشار، همچنین عشایری که از این منطقه عبور می کنند در زمان عروسی با لباس های رنگارنگ محلی خود برای ثبت تصاویر و برپایی مراسم شادی به آبشار می آیند، عده ای از گردشگران تور شیراز در زمان سفر خود از جشن و شادی اهالی روستا لذت می برند و تجربه متفاوتی را کسب می کنند.


عکاسی

به حدی دیدن این مناظر زیبا نظرتان را جلب می کند که غیر ممکن است در آن محوطه قرار بگیرید  و عکاسی نکنید.

غارنوردی

غار نورد ی در این مکان جذابیت های طبیعت گردی را کامل می کند در دل آبشار مارگون غار بزرگی وجود دارد که رسیدن به آن کار بسیار سختی می باشد و نیاز به تجهیزات، راهنمای کار بلد و همچنین مهارت شنا نیاز دارد. آب درون غار از آب های روان منطقه کمهر جاری است تامین می شود از غرب آبشار مارگون به شکل آبشاری درون غار می ریزد و در انتها به آب آبشار مارگون می پیندد. 

ورودی این غار در زیر رگه های آبشار قرار دارد از جایی که اب با فشار از درون آن بیرون می ریزد در این سمت امکان دستری به غار وجود ندارد و به این علت باید کوه را دور زد، برای رسیدن به غار باید در برخی قسمت ها شنا کرد یا از صخره بالا بروید از این رو به راهنمایی که منطقه را بشناسد و بتواند شما را راهنمایی کند نیاز دارید. از دیگر نکات جالب این غار این می باشد که بکر و دست نخورده باقی مانده است به این دلیل که بسیاری امکان رسیدن به آبشار غار را به این صورت ندارند.

آبشار مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا در استان فارس/عکس

غار نوردی

گشت و گذاری در اطرف آبشار

آبشار مارگون دیدنی های بسیاری را در خود جای داده است در این منطقه می توانید  در کنار آب بازی در آبشار مارگون در رودخانه پایین دست آن به دل طبیعت و کوهستان بزنید و از زیبایی های آن بهره مند شوید، لازم به ذکر است که طبیعت گردی راه و رسم خود را دارد و بدون داشتن تجربه و تجهیزات لازم بسیاری به این منطقه حفاظت شده پیش می روند.

قدم زدن در اطراف این منطقه به قدری لذت بخش است که شما را ساعت ها از خیال شهر و دغدغه های زندگی دور می کند، پایین دست آبشار مارگون رودخانه ای جریان دارد که می توانید در هوای دل چسب استراحت کنید.

آبشار

گردشگرانی که به درخت و گیاهان آشنایی دارند می توانند با گشتی کوتاه در این منطقه، درختان جنگلی و درختان میوه مانند سیب، زالزالک و بوته های زرشک را تشخیص دهند و گیاهانی که بومی این منطقه هستند و در نزدیکی آبشار چشم انداز تماشایی به وجود آورده اند. در فصل بهار گل های لاله واژگون، گل ختمی و دیگر گل های وحشی رنگ آمیزی می شود و منظره بی نظیری را به وجود می آورد.

اقامت و امکانات

سوئیت ها و مراکز اقامتی در مسیر آبشار مارگون وجود دارد که گردشگران تور شیراز که قصد دارند شب را در آن جا بمانند و بیشتر با فضای طبیعی اطراف در ارتباط باشند، همچنین می توانند در محوطه ها و سکوها نزدیک آبشار چادر بزنید. 

از امکانات این منطقه پارکینگ، سلطل زباله، مغازه ها مسیر آبشار مارگون، سرویس بهداشتی می باشد.

سفر به آبشار مارگون در فصل های مختلف

آبشار مارگون واقع در 2000 متری از سطح دریا و در منطقه ای سرد می باشد.

فصل بهار: فصل بهار بهترین زمان برای بازدید از آبشار مارگون و طبیعت آن می باشد چرا که آب و هوای کوهستانی و خنک، دشت های وسیع گل و درختانی که ردای سبز این فصل را بر تن کرده اند که این ها همه از جذابیت های سفر به مارگون در این فصل است.

تابستان: با وجود گرمای هوا در فصل تابستان در شهرهای مختلف ایران، هوای آبشار مارگون بسیار خنک و با طراوت است و نیز آبشار سرد و دمای آب به کمتر از 10 درجه نیز می رسد.

پاییز: آبشار مارگون در این فصل سرد است و اگر قصد سفر در این فصل را دارید باید با تجهیزات کامل بروید.

زمستان: در فصل زمستان این منطقه از استان فارس پوشیده از برف می باشد و هوا به حدی سرد است که اصلا نمی توانید به آبشار مارگون بروید.


مارگون در زمستان

گردشگران تور شیراز  می توانند علاوه بر بازدید از آبشار مارگون از دیگر جاذبه های شهر شیراز نیز دیدن کنند.

آدرس:

استان فارس، شهر اردکان، جاده مارگون، آبشار مارگون

هزینه ورودی:

برای ورود به آبشار باید 5000 تومان هزینه پرداخت کنید اما به یاد داشته که این مبلغ در زمان های مختلف و فصل هایی که مسافر زیاد است متغیر  می باشد 
 
آبشار مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا در استان فارس/عکس

آبشار مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا در استان فارس/عکس

آبشار مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا در استان فارس/عکس

آبشار مارگون؛ بزرگترین آبشار چشمه ای دنیا در استان فارس/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار