gardeshban.ir

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ورود گردشگران خارجی موحب می‌شود دیدگاهشان نسبت به ایران و مردم کشور تغییر کند گفت: پیش بینی می‌شود در پایان سال جاری میزان ورود گردشگران خارجی به کشور به ۱۰ میلیون نفر برسد.
کد خبر: ۲۰۹۳۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸-1398 October 07
گردشبان (gardeshban.ir) :

علی اصغر مونسان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان اظهار داشت: متاسفانه در سالیان گذشته نسبت به کسب و کارهای کوچک غفلت شده و بیشتر به سراغ پروژه‌های بزرگ رفتیم. 

وی افزود: یکی از این مباحث و کسب و کارها حوزه گردشگری است که می توان با حجم سرمایه گذاری بسیار اندک در حدود 50 میلیون تومان برای یک نفر شغل ایجاد کرد در حالی که در صنعت این عدد 500 میلیون تا یک میلیارد تومان است. 

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: پایداری کسب و کارهای کوچک به علت هزینه‌ها قابل کنترل نسبت به صنایع بزرگ به مراتب بیشتر است. 

وی ادامه داد: نمونه این اتفاق بومگردی است که اتفاقات بزرگی را رقم زده و باعث شده روستاها و جوامع محلی صاحب شغل و درآمد شوند و تحرک و پویایی در این مناطق ابجاد شده است. 

مونسان تصریح کرد: در آینده نه چندان دور گردشگری جزو سه اقتصاد برتر کشور خواهد بود چرا که کشور ما ذاتا پر از ظرفیت و مزیت است در جنوب نعمت دریا، در مرکز کویر و در شمال کشور نیز وجود جنگل‌ و در غرب و شرق نیز جاذبه‌های خاصی وجود دارد که می تواند گردشگر زیادی را به خود جذب کند. 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بنا به آمار جهانی سهم گردشگری ایران 11.7 میلیارد دلار بوده است گفت: امسال نیز تاکنون حدود 11 میلیارد دلار سهم گردشگری ایران بوده است، میزان جذب گردشگر از 4 میلیون 600 هزار نفر در سال 96 به 7 میلیون 800 هزار نفر رسیده و در 7 ماهه گذشته از سال جاری نیز این رقم به 6 میلیون گردشگر رسیده و امیدوارم تا پایان سال این رقم به 10 میلیون نفر برسد. 

وزیر میراث فرهنگی افزود: علیرغم تحریم، مشکلات اقتصادی، مشکلات پروازی و برخی مشکلات داخلی میزان جذب گردشگر خارجی روند خوبی داشته که این نشان دهنده ظرفیت بالای کشور در حوزه جذب گردشگر است.

وی گفت: در گذشته تنها در حوزه فرهنگی و تاریخی جذب گردشگر داشتیم اما اکنون به شدت در حوزه اکوتوریسم نیز فعالیت می‌کنیم و به حوزه‌های جذب گردشگر یک بخش دیگر نیز اضافه شده است. 

مونسان بیان داشت: در حوزه گردشگری درمانی نیز به لحاظ پتانسیل‌های فراوان کشور از جمله بیمارستان‌های مجهز و پزشکان متخصص رشد داشته‌ایم و این بخش نیز به گردشگری ما اضافه شده است و می‌تواند یک منبع ارزی خوب برای کشور باشد. 

وی اضافه کرد: گردشگری زیارتی ما هم کم نظیر است و به واسطه مشهد مقدس گردشگران زیارتی به این استان سفر می‌کنند، گردشگران زیارتی به گردشگران ترکیبی تبدیل شده‌اند و علاوه بر زیارت مباحث درمانی خود را نیز در مشهد دنبال و از جاذبه‌های گردشگری کشور نیز بازدید می‌کنند.

وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: یکی از کارکردهای اصلی جذب گردشگر خارجی بحث دیپلماسی عمومی است که موجب می‌شود وقتی گردشگر وارد کشور ما می‌شود تمام تبلیغاتی که دشمن علیه ما داشته خنثی شود و ابن گردشگران وقتی پیشرفت‌ها و مهربانی ملت ما را می‌بینند دیدگاهشان به کلی نسبت به ایران تغییر می‌کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان با جزایر زیبا و وجود دو منطقه آزاد کهربا هدف جذب بیشتر گردشگر تاسیس شده‌اند موجب کاهش خروج ارز از کشور و سفر هم وطنان به جای خارج از کشور به این نقاط شده است.

تسنیم



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار