gardeshban.ir

فندقلو واقع در شهر نمین اردبیل می باشد، این شهر به دلیل آب و هوایی خوبی که دارد به خصوص در فصل بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند، اردبیل یک نام کاملا پارسی است و یکی از جاذبه های پر طرفدار آن جنگل فندوقلو می باشد، جنگلی در نزدیکی گردنه حیران که در فصل بهار گل های بابونه زیبا و چشم گیری به آن می دهد.
کد خبر: ۲۰۹۴۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
می توان گفت که اردبیل سرزمین عروس کوه های ایران، سبلان است که دشت بابونه و شقایق است، اردبیل جاده ای رویایی دارد که گویی در بهشت حرکت می کنید، این شهر با وجود آبگرم و چشمه های سرعین، اصالت و سادگی ایل قشقایی،برف و سوزان معروفی که دارد تاریخ صفوی و هنر موسیقی آذری شناخته می شود. در میان تمام این جاذبه ها، جاذبه ای تماشایی در دل سرزمین سرد و پر برف اردبیل وجود دارد که گردشگران بسیاری را برای لذت بردن از مناظر دل انگیزش به این جا می کشاند.

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر

جنگل فندقلو در مسیر اردبیل و شهر نمین قرار دارد این جنگل زیبا در 10 کیلومتری شهرستان نمین قرار دارد که در بخش بزرگی از استان اردبیل و بخش کوچکی هم در استان گیلان قرار دارد. جنگل فندقلو در سال های اخیر شهرت بسیاری پیدا کرده است و دشت گل های بابونه آن مورد استقبال بسیاری از گردشگران تور اردبیل قرار گرفته است.

فندوقلو جدا از دشت بابونه ای که دارد دیدنی هایی مانند مراتع سرسبز و جنگل انبوه، درختان مختلف میوه تله کابین و جاذبه های دیگری نیز دارد.

از آن جا که فندقلو درختان بسیاری دارد که شامل فندوق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به تمشک و توت فرنگی و همچنین وجود تعداد زیاد درختان فندوق در این جنگل موجب شده است تا به جنگل فندوقلو  معروف و شناخته شود.

وسعت جنگل فندوقلو به 16000 هکتار می رسد و از شرق روستای خانقاه علیا که همانطور که گفتیم در جاده بین شهری نمین اردبیل قرار دارد و تا شرق روستای حور گسترده شده است.

ویژگی جغرافیایی و محیطی جنگل فندوقلو

مسافت جنگلی فندقلو از جنگل های شرق اردبیل محسوب می شود و ادامه جنگل های نیمه گرمسیری گیلان به شمار می آید. می توان گفت ارتفاع جنگل فندوقلو از سطح دریا 1500 متر و حداکثر بلندی آن 1850 متر است. این منطقه نیز از شمال به راه قدیم اردبیل و از جنوب به کوه معروف خان بلاغی و آبادی های نیارق و از غرب به ننه کران و از شرق به حیران می رسد.

زیبایی هایی که در مسیر غافلگیرتان می کند

گردشگران از سمت اردبیل و شهر نمین که سوی جنگل فندوقلو  حرکت می کنند و منظره ای معمولی را نظاره گر هستند و پس از پشت سر گذاشتن تابلوی جنگل فندوقلو کمی جلوتر به محض اینکه از یک سربالایی کم ارتفاع بالا می آیید، ناگهان منظره ای شما را حیرت انگیز می کند، دشتی سفید و بی انتها در برابرتان قرار می گیرد که زیبایی آن شما را غافلگیر می کند جایی که گویی زمین با برف پوشیده است.

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر

24 و 25 هر ماه که روز جهانی گل و گیاه می باشد هرساله جشنوار گل های بابونه در این مکان برگزار می شود و گردشگران بسیاری برای شرکت در این جشنواره به جنگل فندوقلو می آیند، گردشگران تور اردبیل می توانند هم از زیبایی طبیعت استفاده کنند هم اطلاعاتی در مورد خواص گیاه بابونه و دیگر گیاهان دارویی کسب کنند. 

تله کابین گردنه حیران

یکی از زیبا ترین خط های تله کابین ایران تله کابین حیران می باشد که می توان از مناظر سرسبز و جنگل اطراف لذت برد، ایستگاه پایینی تله کابین حیران در نزدیکی گردنه معروف حیران قرار دارد که در مسیر خود وارد جنگل فندوقلو می شود و شما را به دل زیبایی می برد. خط تله کابینی که یکی از استاندارد ترین خطوط تله کابین کشور محسوب می شود و می تواند در مسیری به طول 1752 متر تعداد 1350 نفر را در یک ساعت جا به جا کند. مشخصات این تله کابین 30 کابین 6 نفره معمولی می باشد و دارای 3 کابین ویژه که امکاناتی نظیر صندلی های مبله چرمی، سیستم پخش موسیقی، یخچال با وسایل پذیرایی و شیشه های دودی از مسافران گرامی پذیرایی می شود، توصیه می شود اگر به جنگل فندوقلو سفر کردید حتما تله کابین هیجان انگیزش را امتحان کنید و لذت ببرید، طبیعت حیرت انگیز ایران را به گونه ای دیگر تماشا کنید.
ساعت بازدید: 9 تا 19

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر

پیست اسکی فندوقلو

یکی دیگر از جذایت های فندوقلو پیست اسکی روی چمن است که واقع در منطقه ای کوهستانی و نزدیک به شهر اردبیل قرار گرفته، این پیست ارتفاعی 1700 متر از سطح دریا می رسد و آب و هوای اردبیل به گونه ی است که با آب و هوای خنک در تابستان بسیاری از گردشگران اهل ورزش را به خود می کشاند. پیست فندقلو مورد تائید استانداردهای بین المللی می باشد و هر ساله مسابقه های مختلف اسکی روی چمن در ماده های مارپیچ کوچک و سرعت در آن برگزار می شود. تیم ملی اسکی روی چمن نیز بسیاری از اردوهای خود را در این منطقه و پیست برگزار می کند، البته این پیست قرار است در فصل زمستان برای اسکی روی برف هم استفاده شود.

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر

آب گرم میشه سویی

میدانیم که اردبیل سرزمین آب های گرم و شفا بخش است که یکی از استخر های آب گرم در جنگل فندوقلو دارد که به نام میشه سویی در بین مردم محلی و بومیان منطقه معروفیت دارد. بسیاری از گردشگران به دلیل دمای مناسب این آب گرم فرصت آب تنی و استفاده از خواص آن را از دست نمی دهند و از طبیعت بکر و مناظر اطراف آن لذت می برند. از دیگر ویژگی های این منطقه وجود آبشاری کوچک که گردشگری را برای بازدید کنندگان کامل می نماید.

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر

جنگل نوردی 

 گردشگران علاقه مند به تور طبیعت گردی که با این قاعده آشنایی دارند، جنگل فندوقلو می تواند شگفتی های بسیاری برایشان داشته باشد، البته بهتر است کار جنگل نوردی و پیاده روی را به همراه با یکی از لیدرهای آشنا به منطقه که تجهیزات مناسب دارند انجام دهید تا به مشکل برنخورید. عکاسی را در این منطقه از دست ندهید، مناظر این بهشت کوچک روی زمین آن قدر زیبا هست که می توانید تصاویر بسیار دیدنی را ثبت کنید.

زمان مناسب برای سفر به جنگل فندوقلو اردبیل

جنگل فندوقلو در ارتفاعات و مناطق سردسیر قرار دارد به همین دلیل تابستانی خنک و زمستانی سرد و مرطوب دارد در نتیجه بهترین زمان دیدن این جنگل در فصل بهار و تابستان است به خصوص اینکه در این دو فصل دشت های معروف گل در این جشن شکوفا می شوند و طبیعت فوق العاده زیبا و منحصر به فرد را در معرض نمایش قرار می دهد.

تفریحی ناب در جنگل فندقلوی اردبیل+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار