gardeshban.ir

هتل‌های کپسولی، کوچک، ارزان و تمیز در ژاپن همواره در حال گسترش هستند، اما این هتل‌ها در ایتالیا و در مواجهه با انفجار گردشگر برای اولین بار در میلان افتتاح شده و محبوب شده‌اند.
کد خبر: ۲۰۹۶۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
این هتل‌ها راحتند و ارتباط با مراکز شهری، ارتباط اینترنتی و ارتباط با مراکز خرید را فراهم می‌کنند. در این کپسول‌ها بخش عمده‌ای از نیازهای نسل Y یا نسل هزاره تامین می‌شود.

متولدین 1980 میلادی (1358 شمسی) تا 2000 میلادی (1378 شمسی)  با نام نسل Y شناخته می‌شوند.

برخی از مردم تنها برای کنجکاوی وارد این هتل‌های کپسولی می‌شوند.

این هتل‌ها به کاربران برق برای شارژ دستگاه‌های دیجیتالی، وسایل خواب و حریم خصوصی  ارائه می‌دهند

"دراگان کوپرسینان" گردشکر 31 ساله کروات یکی از این کپسول‌ها را اجاره کرده است. او گفت: این هتل‌ها جدید و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. سبک آنها آینده‌نگرانه است و جعبه جذابی است که شما در آن می‌خوابید.

او پس از خوابیدن روی تختی در "هتل اوستلز" در جنوب پایتخت تجاری ایتالیا در این باره گفت: برای تجربه چیزهای بیشتر و جذاب‌تر آماده‌ام.

وی افزود: این هتل‌های کپسولی را دوست داشتم. این هتل‌ها باید توسعه یابند. بسیاری از مردم به دلیل حفظ "حریم شخصی" از ورود به مسافرخانه‌های ارزان و گروهی جوانان خودداری می‌کنند. با این وجود در چنین فضایی، حریم شخصی شما کاملا حفظ می‌شود.

در کنار این کپسول‌ها یک کمد قفل‌دار برای چمدان و وسایل گردشگران وجود دارد

در این هتل‌ها هر کپسول 1.45 متر ارتفاع و 2 متر طول دارد. 8 کپسول در یک اتاق استاندارد هتل جا می‌شوند. این کپسول‌ها در دو ردیف چهار تایی کنار هم قرار گرفته‌اند. در انتهای هر راهرو سرویس بهداشتی و حمام قرار دارد.

در داخل هر کپسول یک تشک با روانداز نرم و بالشت (بالش)، دو پریز برای شارژ گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و یک قفسه قفلدار برای چمدان و وسایل ارزشمند مسافران وجود دارد.

مسافران برای استفاده از این کپسول و امکانات آن هر شب حدود 19 یورو می‌پردازند. مسافران با این مبلغ صبحانه نیز دریافت می‌کنند.

بسیاری از جوانان برای کنجکاوی و تجربه جدید از هتل کپسولی میلان ایتالیا استفاده کردند

"اگنس ساباتینی" بلاگر سفری در این باره گفت: اولین هتل کپسولی سال 1979 در اوزاکای ژاپن ساخته شد.

این اتاق‌های کوچک برای مسافرانی ساخته شد که بر اثر خوردن نوشیدنی‌های الکلی حال مساعد نداشتند یا از آخرین قطارهای شهری و بین شهری جا می‌ماندند. آنها در این شرایط در کپسول‌های راه آهن یا فردودگاه می‌خوابیدند.

بعدها شکل‌گیری این هتل‌ها در بسیار از نقاط جهان آغاز شد. این مدل از کپسول‌ها ابتدا در فرودگاه‌های پاریس، مسکو و بانکوک افتتاح شد و پس از آن به شهرهایی مانند سنگاپور، سئول و بمبئی رسید.

این کپسول‌ها برای مقابله با حجم بالای گردشگر و اقامت‌های کوتاه مدت افتتاح شدند

با این وجود هتل‌های کپسولی در اروپا نادر هستند.

هتل کپسولی "لوکرنه" در سوئیس و "سیتی هاب" در آمستردام پایان سال 2018 افتتاح شدند.

میلان نیز اولین شهر ایتالیاست که هتل کپسولی دارد.

هتل کپسولی میلان  یک رستوران کوچک 24 ساعته دارد

"جین ماریا لتو" مدیر اجرایی این هتل‌های کپسولی در این باره گفت:  6 نمونه دیگر از این هتل‌ها تا پایان سال در 6 فرودگاه از جمله میلان، ورشو، وین افتتاح خواهد شد. چهار شهر در برزیل نیز قصد دارند از این مدل استفاده کنند.

این مدیر اجرایی 32 ساله افزود: علاوه بر فرودگاه‌ها قصد داریم در 5 سال آینده این هتل‌ها را در شهرهای اصلی اروپا گسترش دهیم.

این شرکت ایتالیایی اعلام کرده که قصد دارد گردش مالی خود را در 5 سال آینده به 10 میلیون یورو  برساند. این در حالیست که میزان گردش مالی در سال 2019 یک میلیون دلار برآورد شده است.

ساباتینی بلاگر سفری در این باره می‌گوید: تنها نقطه ضعف این هتل‌ها ایجاد فوبیای فضای تنگ در برخی از مردم است.

افتتاح اولین هتل‌ کپسولی در ایتالیا/تصاویر

افتتاح اولین هتل‌ کپسولی در ایتالیا/تصاویر

افتتاح اولین هتل‌ کپسولی در ایتالیا/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار