gardeshban.ir

مسافرت، از دیر باز برای انسان، یکی از ارکان اصلی زندگی محسوب می‌شده که امروزه با سریعتر شدن وسایل نقلیه، پیشرفت علم و نیازمندی به آرامش، هتل‌ها از موارد اجتناب ناپذیر آن به شمار می‌آید. هتل‌هایی با امکانات مختلف و خدمات متفاوت، از قیمت شبی 4 دلار تا چندین هزار دلار.
کد خبر: ۲۱۰۱۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از اصلی‌ترین اطلاعاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه ویژه داشت نوع خدماتی است که در ازای مبلغ پرداختی ارائه می‌­شود. معمولاً برای معرفی خدمات هتل‌ها از اصطلاحاتی استفاده می‌کنند که آگاهی از معنی آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

اگر تا به حال هتل رزرو کرده باشید با اصطلاحات عجیب و غریب و گاهی خیلی مبهم در خدمات هتل‌ها آشنایی دارید. 

بعضی از این اصطلاحات آنقدر گیج کننده‌اند که معنی آنها را نمی‌دانیم و از طرفی نگران هستیم که مبادا اتاق اشتباهی را رزرو کرده باشیم. 

خدمات هتل‌ها بحث گسترده‌ای است که در زیر کمی در مورد این موضوع مهم توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

خدمات هتل All Inclusive

در این نوع از خدمات هتل‌ها هزینه پرداختی شما شامل انواع خدمات اعم از تمام وعده‌های موجود، همه نوع نوشیدنی و میان وعده‌ها تا ساعت ۲۳ شب خواهد بود. 

این نوع اتاق مخصوص آن کسانی است که علاقه چندانی به ماجراجویی و گشت زدن در داخل شهر یا مناظر طبیعی و تاریخی را نداشته و هدف آن‌ها از سفر فقط استراحت مطلق و استفاده از خدمات هتل‌ها می‌باشد. 

معمولا این نوع خدمات در هتل‌های ساحلی و ریزورت‌ها برای مسافران ارائه می‌شود.

خدمات هتل Uall Inclusive

این نوع هتل‌ها نیز خدماتی شبیه به خدمات هتل‌ها بصورت All Inclusive را ارائه می‌دهند و تفاوت آن‌ها تنها در ساعت سرویس‌دهی این نوع هتل‌ها می‌باشد. در هتل‌های All Inclusive  سرویس‌دهی تا ساعت ۱۱ شب و در هتل‌های Uall Inclusive سرویس‌دهی بصورت ۲۴ ساعته می‌باشد. این نوع هتل‌ها نیز بهترین مکان برای کسانی است که استراحت مطلق را مقصد سفرشان می‌دانند.

خدمات هتل (Full Board (FB

در خدمات هتل‌ها بصورت فول برد، هزینه‌ی پرداخت شده در بر گیرنده‌ی صبحانه، نهار و شام بوده و برای استفاده از دیگر خدمات که شامل استفاده از انواع نوشیدنی‌ها و میان وعده‌ها می‌باشد، باید هزینه‌ای پرداخت شود. 

این نوع خدمات هتل‌ها نیز در شهرهای کوچک رایج می‌باشد که فاصله زمانی کوتاهی بین مناطق گردشگری آن شهر و هتل وجود دارد تا مسافر بتواند خود را برای استفاده از خدمات وعده‌های غذایی برساند.

خدمات هتل (Half Board (HB


در خدمات هتل‌ها با رزرو یک اتاق هالف برد، مسافر  می­‌تواند به غیر از صبحانه رایگان از یک وعده دیگر، یعنی به اختیار نهار یا شام آن هتل نیز استفاده کند. این نوع خدمات برای مسافرانی که خواهان ماجراجویی، گشت‌زنی و بازدید در طول روز بوده و تمایل به صرف شام بعد از یک گشت‌زنی را دارند، مناسب به نظر می‌رسد.

خدمات هتل (Bed and Breakfast (B&B

در این نوع از خدمات هتل‌ها، همانطور که از نام آن پیداست، با رزرو یک اتاقBed and Breakfast، تنها می‌­توان از اتاق و همچنین صبحانه هتل، بصورت رایگان استفاده کرده و برای استفاده از سایر خدمات از قبیل وعده‌ها، میان وعده‌ها و انواع نوشیدنی‌ها بایستی هزینه مربوطه پرداخت شود. این خدمات رایج‌ترین نوع خدمات در هتل‌ها می‌باشد.

خدمات هتل (Self Catering (SC

در خدمات هتل‌ها، این نوع اتاقها دارای آشپزخانه کوچک می‌باشند که به لوازم آشپزی و ظروف غذاخوری مجهز می‌باشد. انتخاب این اتاق برای کسانی که دوست دارند هروقت که دلشان می‌خواهد غذای خود را بپزند و بخورند و همچنین برای کسانی که دارای بودجه کمی در سفر هستند و نمی­‌خواهند پول‌های خود را در رستورانها خرج کنند، مناسب است.

برای هر کسی با هر نوع سلیقه‌ای، هتلی با خدمات دلخواه آن فرد، موجود می‌باشد. خدمات هتل‌ها، موضوعی‌ است که امروزه برای هر مسافری مهم تلقی شده و باعث می‌شود که قبل از سفر و تعیین مسیر، روی آن تمرکز کرده و با بررسی علایق و سلایق خود، هتلی با خدمات دلخواه را انتخاب کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار