gardeshban.ir

وقتی که زمان زیادی را صرف برنامه ریزی برای سفر می کنید، آخرین اتفاقی که می خواهید برایتان در سفر و یا قبل از آغاز آن بیفتد بیمار شدن است. اما وقتی سفر می کنید بدن در برابر شرایط آب و هوایی و غذا و غیره آسیب‌پذیر تر می‌شود و در این اوقات پیشگیری بهتر از درمان است.
کد خبر: ۲۱۰۲۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مقاله به راهکارهایی می پردازیم که بتوان از بیماری در سفر پیشگیری کرد.

قبل از هر چیزی، بیمه مسافرتی

نمی توان گفت که برای همه نوع سفری یک بیمه ی مسافرتی ایده آل وجود دارد و حتما باید قبل از سفر تحقیق کنید تا به بهترین انتخاب برسید. مثلا بررسی کنید چه بیماری هایی در فصل مورد نظر شما در کشور مقصدتان شیوع پیدا می کند. در این صورت می توانید بیمه ای را انتخاب کنید که پوشش دهی آن بر موارد مورد نظر شما بیشتر است.

آب زیاد بنوشید

آبرسانی به بدن یکی از الزامات سفر است مخصوصا زمانی که با هواپیما به مقصد خود می روید. خشکی هوای هواپیما به تنهایی می تواند حس بیماری در بدن ایجاد کند در نتیجه بهتر است از ابتدا به میزان کافی آب بنوشید. در طول سفر نیز از این مورد غافل نشوید.

همیشه دستان خود را بشویید

ما معمولا این کار را زیاد انجام می دهیم، اما وقتی در سفر هستیم پیدا کردن جایی برای شستشو شاید در هر لحظه ممکن نباشد. اما به یاد داشته باشید که در سفر نیاز به شستشوی دست بیشتر می شود: سینی های غذای پر از جرم هواپیما، دستگیره در هتل ها، پول کاغذی و دستشویی های غیر بهداشتی و غیره. مطمئن شوید قبل از هر وعده غذا دستتان را می شویید و اگر مقدور نبود از ژل های آنتی باکتریال مخصوص استفاده کنید.

مواظب قوطی های نوشابه باشید

میزان باکتری های روی قوطی نوشابه که شما با خوردن مستقیم از قوطی وارد دهانتان می کنید سرسام آور است. در نتیجه سعی کنید حتما از نی استفاده کنید و اگر نی در دسترس نبود، سعی کنید تا جای ممکن سر قوطی را تمیز کنید.

مطمئن شوید به میزان کافی استراحت می کنید

معمولا سفر یعنی روزهای بلند پر از گردش و پیاده روی و فعالیت های گوناگون و شب های شلوغ. با در نظر گرفتن این موضوع استراحت کردن بسیار مهم است. همانند وقتی که در خانه هستیم، اگر بدن را بیش از حد نرمال خسته کنیم، در برابر بیماری ها آسیب پذیر تر خواهیم بود. در سفر اختلاف ساعت و آب و هوا شرایط را بدتر نیز می کند. در نتیجه از استراحت کردن به هیچ عنوان غافل نشوید.

زمانی را به فعالیت بدنی و ورزش اختصاص دهید

ورزش کردن سبب قویتر شدن بدنتان و تطبیق آن با محیط جدید می شود. بهتر است صبح ها بلافاصله پس از بیدار شدن این کار را انجام دهید زیرا احتمال اینکه با آغاز روز دیگر فرصت نکنید بسیار زیاد است. کار دیگری که می توانید انجام دهید ترکیب کردن فعالیت های روز با ورزش است. مثلا می توانید با دویدن و یا پیاده روی کردن شهر را کشف کنید.

هیچ وقت تا مرز سیری کامل غذا نخورید

با اینکه ممکن است امتحان کردن غذاهای جدید بسیار تجربه لذت بخشی باشد،‌اما باید سعی کنید خود را کنترل کنید. زیرا اگر ۱۰۰ درصد معده خود را با غذا پر کنید، بدن باید انرژی زیادی را برای هضم آن صرف کند و باعث می شود که دیگر نتوانید روز خود را پر انرژی بگذرانید. تعداد وعده های خود را در طول روز بیشتر کنید اما در هر وعده حجم کوچکتری میل کنید.

مراقب پوستتان باشید

حتما در مورد آب و هوای ناحیه ای که به آن سفر می کنید تحقیق کنید. پوست خود را مرتبا مرطوب کنید، ضد آفتاب بزنید و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنید.

از نیش حشرات دوری کنید

هیچ چیزی مانند بیماری که ممکن است از نیش حشرات در سفر بگیرید، نمی تواند سفر شما را خراب کند. اولین کار برای جلوگیری از این مسئله تحقیق در مورد حشرات آن منطقه و بیماری هایی که می توانند ناقل آن باشند است. از جمله اقداماتی که در زمان سفر به مناطق پر خطر می توانید انجام دهید عبارتند از:

اقامت در اتاق هایی که کولر دارند

استفاده از وسیله هایی که پشه را دور می کنند

استفاده از پمادهای مخصوص

استفاده از تجربیات دیگر مسافران

شما می توانید اطلاعات زیادی را از کسانی که قبلا به مقصد مورد نظر شما سفر کرده اند و یا افرادی که در سفر بیمار شده اند بگیرید. به داستان های آنها گوش کنید و از اشتباهاتشان درس بگیرید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار