gardeshban.ir

آرامگاه بابا رکن الدین یکی از جاذبه های تاریخی شهر اصفهان است که در زمان حکومت صفویه در این شهر ساخته شده است و آرامگاه یکی از عارفان برجسته قرن هشتم هجری است.
کد خبر: ۲۱۰۳۲
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این مقاله کوتاه با ما همراه باشید تا اطلاعاتی مختصر در رابطه با این آرامگاه در اختیارتان قرار دهیم.

پس از درگذشت مسعود ابن عبدالله بیضاوی یا همان بابا رکن الدین، او را در ضلع جنوبی زاینده رود به خاک سپردند، وی یکی از محبوب ترین چهره ها در میان مردم زمان خود بود به همین جهت نیز بسیاری از مشاهیر مایل بودند پس از مرگ مزارشان در جوار آرامگاه بابا رکن الدین باشد و این گونه بود که گورستان رکن الدین شکل گرفت.

توجه ویژه مردم به زیارت آرامگاه بابا رکن الدین باعث شد که شاه عباس صفوی فرمان ساخت بنایی بر روی مقبره مسعود ابن عبادالله بیضاوی را صادر کند، این بقعه کاملاً مطابق اصول مهندسی ساخته شده است و از نظر ظاهری بسیار شبیه به گنبد بابا قاسم، یعنی به شکل کلاه درویشان می باشد، لازم به ذکر است که برخی از محققان مهندسی و ساخت این بنا را به شیخ بهایی تسبت می دهند.

اگر قصد سفر با تور اصفهان را دارید بازدید از این آرامگاه را از دست ندهید، چرا که با رفتن به این مجموعه می توانید اطلاعات بسیاری در رابطه با معماری ایرانی کسب کنید، خوب است بدانید که نام آرامگاه بابا رکن الدین در تاریخ 2 مرداد سال 1312 با شماره 201 به عنوان یکی از آثار ملی کشور ایران به ثبت رسیده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار