gardeshban.ir

دره واژه ای است که شاید برخی از انسان ها را به وحشت بیندازد ولی در این مقاله ما قصد داریم دره ای بسیار زیبا را به شما معرفی کنیم که بازدید از آن معنای واژه را به طور کلی برای شما تغییر می دهد.
کد خبر: ۲۱۰۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
دره گرند کانیون در آمریکا، یکی از عجایب دنیا است که تماشای آن برای هر توریستی لذتبخش است. این جاذبه که دارای عمق 6.1 کیلومتری می باشد، در لیست عمیق ترین دره های دنیا قرار دارد. این دره زیبا و الهام بخش، تلفیقی از رنگ های فرسایشی و زمین شناسی می باشد که زیبایی های آن را دوچندان نموده است. 

طول این دره تماشایی 446 کیلومتر، عرض آن 29 کیلومتر و عمق آن 1.6 کیلومتر می باشد. در میانه های دره گرند کانیون رودی قرار دارد که کلرادو نامیده می شود و جریان آن در حاشیه شمالی بیشتر از حاشیه جنوبی می باشد به گونه ای که هرچه از سمت شمال به جنوب دره می رویم آبراهه ها کم عمق تر و باریک تر می شوند.

قدمت این دره به 6 میلیون سال قبل باز می گردد و رنگ های گوناگون دیواره های آن کاملا گواه این است که هر یک به دوره ای از تاریخ مربوط می شوند. این دیواره ها دارای رنگ های خاکستری، قرمز، قهوه ای و زرد هستند که قرارگیری آن ها در کنار یکدیگر، تصویری دل انگیز ایجاد کرده است. خوب است گردشگران تور آفریقا بدانند که زیباترین مناظر دره در بخش های شمالی آن قرار دارد.

چگونگی ایجاد دره

دره ای که امروزه با این صلابت در آریزونا جا خوش کرده، در ابتدا دریایی کم عمق بود؛ وجود فسیلِ آبزیان و صدف هایی که در این مکان وجود دارند، آثاری هستند که از آن دوره به یادگار مانده اند. 

بعد از گذشت مدت ها، رود کلرادو مسیر خود را در این جهت ادامه داد و جلگه این رود سبب ایجاد چند دره در این منطقه گشت که شاخص ترین آن ها دره گرند کانیون می باشد و امروزه به مکانی پرتوریست تبدیل شده است. 

1200 سال قبل از میلاد مردمان باستانی پوئبلو این مکان را برای سکونت خود انتخاب کرده بودند. همچنین در قرن های اخیر هم برخی از قبیله های سرخ پوستی این مکان را برای اسکان خود برگزیدند.

در سال 1540 نخستین فرد اروپایی با نام "جان وسلی پاول" توانست خود را به این دره برساند؛ او با نوشتن کتاب اوراق این مکان را ثبت نمود. بعد از پاول، گروهی از جهانگردان اسپانیایی به حاشیه جنوبی این دره سفر کردند، آن ها موفق شدند یک سوم از دره را پایین روند ولی به دلیل کمبود آب از ادامه دادن مسیر منصرف شدند و برگشتند. 

عمده شهرت این دره در قرن بیستم اتفاق افتاد که دلیل آن هم ایجاد راه آهنی بین ویلیامز آریزونا تا حاشیه جنوبی دره بود؛ این عمل باعث شد سیل عظیمی از گردشگران آمریکا برای دیدن دره گرند کانیون راهی این منطقه شوند. هم اکنون این دره دیدنی و محیط اطرافش به یک پارک ملی تبدیل شده است که سالانه میزبان 5 میلیون توریست می باشد.

اگر شما توانایی جسمی لازم را داشته باشید، می توانید به اعماق دره بروید و رود کلورادو را از نزدیک مشاهده نمایید، البته لازم به ذکر است که بگوییم پایین رفتن از دره و بازگشتن به بالا ممکن است چندین روز به طول انجامد و باید آذوقه لازم را به همراه داشته باشید. 

در میانه های راه و در عمیق ترین قسمت دره، کلبه ای به نام Phantom Ranch وجود دارد که می توانید برای اقامت از آن بهره ببرید. البته در قسمت جنوبی دره هم اقامتگاه هایی در ارتفاع 2133 متری وجود دارد که خاطره ای فراموش نشدنی را از اسکان در این مکان برای گردشگران به ارمغان می آورد. 

به دلیل ارتفاع زیادی دره، دمای هوا در آن پایین می باشد. دشت کلرادو دارای ناهمواری های زیادی می باشد، پس هنگام عبور از آن باید دقت نمایید که دچار مشکل نشوید.


آدرس: آمریکا/ شمال ایالت آریزونا

دره گرند کانیون در آمریکا؛یکی از عجایب دنیا+تصاویر

دره گرند کانیون در آمریکا؛یکی از عجایب دنیا+تصاویر

دره گرند کانیون در آمریکا؛یکی از عجایب دنیا+تصاویر

دره گرند کانیون در آمریکا؛یکی از عجایب دنیا+تصاویر

دره گرند کانیون در آمریکا؛یکی از عجایب دنیا+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار