gardeshban.ir

چه راه هایی برای از بین بردن زگیل می شناسید؟ زگیل، برآمدگی پوستی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی یا اچ پی وی ایجاد می شود.
کد خبر: ۲۱۰۵۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸-1398 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
در حالی که برخی از انواعHPV عامل خطری برای سرطان محسوب می شوند، با این حال زگیل ها چنین نیستند. انواع مختلفی از زگیل ها وجود دارند که در نواحی مختلفی از بدن رشد می کنند. اگر چه درمان های بالینی مدرن قابل اطمینان تر از انواع درمان های خانگی محسوب می شوند اما برای از بین بردن زگیل درمان های خانگی نیز وجود دارد.

زگیل چیست؟

زگیل، رشد غیر سرطانی سلول های پوستی است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. این ویروس، سلول های اپیتلیال مسطح موجود روی سطح پوست را آلوده می کند و یک "پاپیلومای” سفت و زبر ایجاد می کند. زگیل، مسری است و با تماس فیزیکی- حتی بدون تماس مستقیم پوست به پوست- شیوع می یابد. زگیل با استفاده مشترک از تیغ ​​و حوله یا دوش های عمومی، قابل انتقال به فرد مقابل است.

ویروس پاپیلومای انسانی بسیار رایج است. طبق مطالعه جدیدی در مرکز پزشکی Langone در نیویورک، 70 درصد از بزرگسالان به طور فعال آلوده به یک یا چند سویه از این ویروس پاپیلوما هستند. افراد در هر سنی ممکن است به این ویروس مبتلا شوند، با این حال، زگیل ها بیشتر در کودکان و نوجوانان دیده می شوند.

اگر چه همه انواع ویروس پاپیلومای انسانی باعث ایجاد زگیل نمی شوند، با این حال، بیشتر افراد، در برخی از مراحل زندگی خود، یک یا چند زگیل را تجربه می کنند که در بیشتر موارد روی دست ها یا پایشان ظاهر می شوند.

زگیل های تناسلی نیز ناشی از ویروسHPV هستند، اما درمان آن ها خارج از چارچوب این مقاله است.

انواع زگیل

زگیل ها در بافت های مختلفی رشد می کنند و اندازه های مختلفی دارند. برخی از گونه ها، به فرم خوشه ظاهر می شوند و ناحیه بزرگی از پوست را در بر می گیرند، در حالی که سایر گونه ها فقط در یک محل ظاهر می شوند. بعضی از زگیل ها به همان رنگ پوست اطراف خود هستند، در حالی که برخی دیگر قهوه ای مایل به خاکستری اند.

ویروس پاپیلومای انسانی بیش از 130 نوع دارد که به طور معمول هر نوعی از آن، قادر به آلوده کردن برخی از مناطق جداگانه بدن است. بعضی از زگیل ها در درجه اول روی صورت ظاهر می شوند، برخی معمولاً روی دست ها ظاهر می شوند و برخی دیگر فقط در کف پا ظاهر می شوند.

زگیل های معمول:

"زگیل رایج” یا "verruca vulgaris” معمولاً از سطح پوست اطراف خود نشات می گیرند و سطح زبر و ناهمواری دارند. زگیل های رایج، معمولاً روی دست ها دیده می شوند و کمتر در مناطق دیگر بدن قابل رویت اند. به علاوه گاهی به این زگیل ها "زگیل های تخم دار” یا "زگیل های پالمر” نیز گفته می شود.

زگیل های مسطح:

بر خلاف زگیل معمولی، "زگیل مسطح” یا "verruca plana” دارای سطح صاف و غالباً تعداد کثیری از خوشه هاست. آن ها به طور معمول در دست، مچ و زانو و همچنین در صورت و گردن یافت می شوند.

زگیل کف پایی:

"زگیل های پلانتار” یا "verruca plantaris” نیز بسیار رایج هستند. این توده های سخت در کف پا بروز می یابند و در صورت عدم درمان سریع می توانند دردناک باشند.

زگیل رشته ای:

در حالی که بیشتر زگیل ها روی دست ها و پاها ظاهر می شوند، "زگیل های رشته مانند” روی صورت و معمولاً در اطراف بینی، لب ها و چانه ظاهر می شوند. این زگیل ها با رشد یا برآمدگی های رشته مانند، مشخص می شوند که به بیرون از مرکز، تابش می کنند.

زگیل های خوشه ای:

زگیل های خوشه ای به صورت دسته هایی در اطراف ناخن های دست و پا ظاهر می شوند. شیوع زگیل های خوشه ای در افرادی که ناخن های خود را می جوند بیشتر است.

روش خانگی از بین بردن زگیل

آیا آمادگی لازم برای درمان های تخصصی را ندارید؟ ما از یک درماتولوژیست آمریکایی خواستیم تا در مورد داروهای خانگی نظر خود را اعلام کند:

وی گفت: "اسید سالیسیلیک یکی از این روش های درمانی قابل اطمینان است که در بیشتر داروخانه ها، در مایع یا پد موجود است، "سایر روش های درمانی سالهاست که پیشنهاد شده است، اما تاثیر قطعی در پی ندارد”.

اگر علاقه مند به امتحان کردن سایر روش های درمانی هستید، ادامه مطالب را دنبال کنید. در غیر این صورت بهترین و قطعی ترین روش، اسید سالیسیلیک و درمان های بالینی مذکور می باشد.

نوار چسب داکت:

نوار داکت، روشی ارزان و ساده برای از بین بردن زگیل است. نوار داکت را مطابق با اندازه زگیل خود برش دهید سپس، زگیل را کاملا پوشش دهید و 6 روز صبر کنید. اگر نوار کنده شد، سعی کنید آن را در اسرع وقت جایگزین کنید.

بعد از گذشت 6 روز، نوار را جدا کرده، با آب گرم بشویید و زگیل را با یک سوهان جیوه ای سوهان کنید. روز بعد زگیل را با یک تکه نوار جدید بپوشانید و این روند را تا زمان از بین رفتن کامل زگیل تکرار کنید.

اسید سالیسیلیک:

بسیاری از داروخانه ها محصولات بدون نسخه زگیل را که حاوی اسید سالیسیلیک اسید است، به فروش می رسانند. برای جلوگیری از بروز زگیل های تناسلی و صورت نباید از اسید سالیسیلیک استفاده کرد، اما، استفاده از آن روی سایر انواع زگیل ها بلامانع است.

برای استفاده از اسید سالیسیلیک بر روی زگیل ها، ابتدا تا آنجا که ممکن است باید زگیل را با سوهان جیوه ای یا سنگ پا سوهان کنید. سپس قطره های اسید سالیسیلیک را روی زگیل بمالید و آن را با کمک باند بپوشانید. این روند را هر روز و به مدت شش هفته تکرار کنید تا زمانی که زگیل ها کاملا از بین بروند.

روغن درخت چای:

روغن درخت چای یا "melaleuca”، یک درمان خانگی قدیمی اما مؤثر برای انواع بیماری های پوستی از جمله زگیل است که در بیشتر فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی، موجود است. روغن درخت چای یک روغن طبیعی ضروری است که از شیره درختی در استرالیا حاصل می شود.

برای از بین بردن زگیل ها، هر روز روغن درخت چای را با سواب پنبه ای بر روی زگیل بمالید و روی آن را با بانداژ بپوشانید. این روغن، طی 4 تا 6 هفته اثر خود را نشان می دهد. اگر دچار تحریک پوستی شدید یا علائمی از واکنش آلرژیک نشان دادید، باید بلافاصله از مصرف روغن درخت چای خودداری کنید.

قرص های ویتامین C

یک روش خانگی ساده اما موثر در از بین بردن زگیل، خرد کردن قرص ویتامین C و مخلوط کردن آن با آب کافی و ایجاد خمیر غلیظ است. این خمیر را هر روز روی زگیل خود بمالید و سطح آن را با بانداژ پوشش دهید. هر روز، قبل از استفاده مجدد از خمیر حاصل از قرص ویتامین C و کار گذاشتن بانداژ تازه، خمیر قبلی را از روی زگیل برداشته و محل آن را بشویید. با به کار گیری این متد، زگیل ها باید طی 6 تا 8 هفته از بین بروند.

سرکه سیب:

سرکه سیب، به سبب اثربخشی آن در بین بردن زگیل ها، قرن هاست که محبوب است. برای کاربرد این روش، پنبه را در دستتان گرد کنید و آن را با سرکه سیب خیس کنید، سپس آن را بچکانید تا حین استفاده نچکد. پنبه را روی زگیل تان فشار دهید و با یک باند بپوشانید. با تکرار روزانه این روند، زگیل باید طی 2 تا 3 هفته از بین برود.

زگیل و سیستم ایمنی بدن:

بسیاری از مردم چنین گزارش می دهند که زگیل ها به هنگام خواب ناکافی، یا احساس خستگی و فرسودگی بروز می یابند.

به یاد داشته باشید که سیستم ایمنی بدن شما، بهترین دفاع در برابر زگیل هاست. اگر مستعد ابتلا به زگیل هستید- یا از قبل زگیل دارید و نگران گسترش آن هستید- مطمئن باشید که سیستم ایمنی بدن شما با بالاترین راندمان در حال مقابله با آن زگیل هاست.

برای کمک به رهایی سریع بدن از شر زگیل ها، خواب کافی و رژیم غذایی متعادلی داشته باشید به طوری که رژیم غذایی تان غنی از تقویت کننده های سیستم ایمنی همچون ویتامینC ، روی، سبزیجات سبز برگ و آنتی اکسیدان ها باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار