gardeshban.ir

میدان فواره باکو یکی از جاهای دیدنی این شهر است، که در سفر خود به این شهر حتما از آن دیدن خواهید کرد. چرا که این میدان در مرکز شهر واقع شده و بیشتر مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و کافه های لوکس در این مکان واقع شده است.
کد خبر: ۲۱۰۹۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
این مکان آدرسی است برای رسیدن به فروشگاه های شیک و لوکس باکو، که حتی تماشای آن ها نیز جذاب می باشد. دلیل نام گذاری میدان فواره باکو، وجود فواره های متعددی است که در ابتدا در دوران شوروی در این مکان ساخته شده بود. بیشتر افراد بعد از یک روز کاری خسته کننده به این قسمت از شهر می آیند، تا با سفارش یک غذای لذیذ در یکی از رستوران ها لوکس و شیک که در آن وجود دارد، اندکی استراحت کنند. این میدان از محبوبیت قابل توجهی در بین مردم باکو برخوردار است.

میدان فواره باکو که در گذشته به نام پاراپت (Parapet) معروف بوده و اکنون نیز هنوز برخی آن را اینطور صدا می کنند، در سال 2010 بازسازی شده است. در این میدان 12 فواره وجود دارد، که بسیاری از گردشگران تور باکو از آن دیدن می کنند. به هنگام شب، نورپردازی های اطراف فواره به آن جلوه خاصی می بخشد و نمای آن بسیار دیدنی است.

اگر در سفر خود به این شهر زیبا و تاریخی از میدان فواره باکو دیدن می کنید، می توانید به موزه ادبیات نظامی گنجوی، سینمای ارس، مرکز تجاری آی. سی و کلیسای ارمنستان نیز که در این مکان قرار دارد، سر بزنید. همچنین در این مکان می توانید در رستوران معروف مک دونالد برای خود غذا سفارش دهید. همچنین می توانید از فروشگاه های صنایع دستی اطراف برای خود سوغات آذربایجان را تهیه کنید.

برای اینکه بتوانید از میدان فواره باکو دیدن کنید، باید به آدرس خیابان آذربایجان، خیابان نیگار فیبیلی مراجعه کنید و یا از لیدر تور باکو بخواهید شما را به این مکان دیدنی ببرد.

میدان فواره باکو، منطقه معروف و پر تردد شهر+عکس

میدان فواره باکو، منطقه معروف و پر تردد شهر+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار