gardeshban.ir

بشر در طول تاریخ کارهای دیوانه وار زیادی انجام داده است؛ مانند صعود به بلندترین قله، رفتن به عمیق ترین بخش اقیانوس و رفتن به ماه. اما دستکم یک کار وجود دارد که بشر تاکنون موفق به انجام آن نشده است: طی کردن طولانی ترین مسیر قابل پیاده روی در روی کره زمین.
کد خبر: ۲۱۱۰۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
طولانی ترین مسیر قابل پیاده روی جهان بدون اینکه لازم باشد از آب عبور کرد یا به هر دلیل پا را از روی زمین برداشت از له‌آگولهاس در آفریقای جنوبی تا ماگادان در روسیه است. در هیچ نقطه ای از این مسیر نیازی به استفاده از قایق یا هر وسیله دیگری برای عبور از آب نخواهید داشت زیرا تمام این مسیر از جاده خاکی تشکیل شده و در برخی موارد تنها مجبور به عبور از روی پل ها خواهید بود.

طول این مسیر در کل ۱۴٫۰۰۰ مایل (۲۲٫۵۰۰ کیلومتر) است. اگر فردی بخواهد با یک سرعت مداوم و ممکن در این مسیر قدم بردارد، برای کامل کردن این مسیر به ۳ سال زمان نیاز خواهد داشت. در کنار این زمان طولانی، فرد مورد نظر به تجهیزات بسیاری برای مقابله با سختی های سفر نیاز خواهد داشت که شامل وسایل حفاظتی در برابر گلوله نیز خواهند بود زیرا بخش هایی از این مسیر از مناطق جنگ زده و متشنجی مانند جنوب سودان عبور می کند. در این مسیر چالش های متنوعی بر سر راه شما خواهید بود؛ از جانوران وحشی جنگل های بارانی تا سردترین و غیرقابل سکونت ترین منطقه جهان در روسیه (منطقه بیلیبینو که کوچکترین نیروگاه هسته ای جهان در آن قرار داشته و در فاصله ۳ ساعتی پرواز از شهر ماگادان و در انتهای شمال شرقی این منطقه قرار دارد).

گوگل مپ برآورد کرده که برای طی این مسافت به ۴٫۴۹۲ ساعت پیاده روی نیاز خواهید داشت که به معنای ۱۸۷ روز پیاده روی بدون توقف است. اما اگر منطق را در نظر بگیریم در نهایت بتوان روزی ۸ ساعت پیاده روی کرد و بدین ترتیب، طی این مسیر ۵۶۲ روز زمان خواهد برد. در طول مسیر، در کل ۱۱۷٫۶۹۳ متر بالا رفته و ۱۱۷٫۶۸۶ کیلومتر به سمت پایین حرکت خواهید کرد که معادل ۱۳ بار بالا رفتن و پایین آمدن از کوه اورست است. همچنین در طی این مسیر از خاک ۱۶ کشور عبور خواهید کرد. در بخشی از این مسیر که در روسیه است دمای هوا به ۳۹ درجه زیر صفر نیز خواهد رسید.

در طول تاریخ، طولانی ترین سفرهای پیاده معمولاً توسط افراد مذهبی و با هدف زیارت صورت گرفته است. مشهورترین مسیر زیارتی تاریخ کامینو دُ سانتیاگو بوده که به مقبره سنت جیمز در کلیسای سانتیاگو دِ کامپوستلا منتهی می شده و طول آن ۵۰۰ مایل (۸۰۰ کیلومتر) بوده است. ظاهراً این طولانی ترین مسیری بوده که انسان با پای پیاده در طول تاریخ پیموده است. مسیر کوهنوردی آپالاش (Appalachian Trail) که مسیری عمودی در انتهای شرقی خاک ایالات متحده است حدود ۲٫۰۰۰ مایل طول دارد اما هیچ ارتباطی با مسائل مذهبی و عرفانی ندارد و تنها به خاطر زیبایی های دست نخورده اش با نام «فاصله مقدس» (sacred space) شناخته می شود.

طولانی ترین مسیری که یک انسان پیموده و به ثبت رسیده مربوط به مردی به نام آرتور بلسیت است که از سال ۱۹۶۹ تاکنون بیش از ۴۰٫۰۰۰ مایل (نزدیک به ۶۵٫۰۰۰ کیلومتر) پیاده روی کرده است. پیاده روی او پیوسته نبوده و هفت قاره را در بر گرفته است، مسیری که در آن یک صلیب بزرگ را حمل کرده و باورهای مسیحی خود را به گوش جهانیان می رساند. بلسیت که اکنون ۷۹ سال سن دارد در طی ۵۰ سال راهپیمایی خود در جهان به تمامی کشورهای جهان سفر کرده است.

برای کسی که در جنوبگان نیز قدم زده شاید پیاده روی در مناطق قابل سکونت شمال روسیه نیز امکان پذیر باشد. وی همچنین در طول مسیر ۱۴٫۰۰۰ مایلی جنوب آفریقا تا ماگادان نیز به تمامی کشورهای قرار گرفته در این مسیر سفر کرده است. وی رکورد ۳ مایل پیاده روی (۴٫۸ کیلومتر) در روز را به طور متوسط در سال ۲۰۱۳ از خود به جای گذاشته است. بدین ترتیب وی برای تکمیل کردن طولانی ترین مسیر پیاده روی جهان به ۱۳ سال زمان نیاز خواهد داشت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار