gardeshban.ir

جاده‌ها همیشه طرفداران خاص خودشان را دارند، حتما شما هم افرادی را می‌شناسید که به سفر می‌روند تا از جاده و مناظرش لذت ببرند و یا حتی شاید شما هم سفرهای زمینی و جاده‌ای را به هوایی ترجیح بدهید.
کد خبر: ۲۱۱۲۱
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر اهل سفرهای زمینی باشید، می‌دانید که هر جاده‌ای جذابیت مخصوص به خودش را دارد و تنها کافی‌ست کمی دقیق‌تر به اطراف توجه کنید تا زیبایی‌های جاده‌ها را ببینید. ما تا به حال مسیرهای بسیاری را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم اما امروز جاده‌ای را معرفی خواهیم کرد که تصاویرش باعث تعجب افراد زیادی شده و هنوز هم بسیاری معتقد هستند که عکس‌های این جاده چیزی بیش از هنر دست یک فتوشاپ کار ماهر نیست.

ماجرا از این قرار است که عکاسی خوش ذوق به نام راکش پولاپا rakesh pulapa تصویر جاده‌ای را به ثبت رساند و با انتشار آن در صفحه‌ی اینستاگرامش تعجب همگان را برانگیخت و تصاویر او به سرعت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد. این جاده‌ی مارپیچ در جنوب شرقی هند است و راکش زمانی که مشغول عکاسی از یک ارگ کهن بود با این جاده مواجه شده و از آن عکس گرفت.

در حقیقت این جاده‌ی ماپیچ عجیب، مسیر رسیدن به ارگی قدیمی است که از دوران سلسله چاولا یا چولا در هند به یادگار مانده است. این ارگ زیبا در قرن چهاردهم میلادی ساخته شد و حالا مسیر دسترسی به آن شهرت زیادی به دست آورده است. نکته‌ی جالب اینجاست که راکش در تصاویرش از هیچ‌گونه ادیتی استفاده نکرده و همه‌ی عکس‌ها واقعی هستند اما هنر او به گونه‌ای بوده که هرکسی در نگاه اول تصور می‌کنرده که تصاویر واقعی نیستند؛ البته ناگفته نماند که برخی تصاویر حاصل ترکیب چند عکس با یکدیگر هستند.

راکش پولاپا تصاویر این جاده را در پروفایل خود در وبسایت محبوب نشنال جئوگرافیک به ثبت رساند و توانست برنده‌ی مدال طلای جایزه آیوین ۲۰۱۸ و فینالیست نشنال‌جئوگرافیک تراول ۲۰۱۸ شود، او دارنده‌ی جایزه کانن ۲۰۱۷ نیز هست. در ادامه برخی از عکس‌های این هنرمند خلاق را از این جاده‌ی مارپیچ مشاهده خواهید کرد و در صورت تمایل می‌توانید برای تماشای سایر کارهای وی به صفحه‌ی اینستاگرامش مراجعه کنید.

عجیب ترین جاده مارپیچ جهان در هند+تصاویر

عجیب ترین جاده مارپیچ جهان در هند+تصاویر

عجیب ترین جاده مارپیچ جهان در هند+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار