gardeshban.ir

زمستان فصل زیبایی هاست ، در این فصل درختان لباس عریانی به تن میکنند و همه ی خیابان ها،کوچه ها عروس میشوند . گرچه در زمستان نشستن در کنار شومینه یا بخاری و نوشیدن یک لیوان چای گرم دلچسب است اما می توانید در این فصل زیبا به دل طبیعت بزنید و اندکی از زیبایی های این فصل لذت ببرید .
کد خبر: ۲۱۱۹۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸-1398 October 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
آماده شوید و لباس گرم به تن کنید و سفر کنید اما لازم نیست از تهران خارج شوید بلکه می توانید از جاهای دیدنی تهران در فصل زیبای زمستان لذت ببرید . در این بخش چند منطقه زیبای تهران را معرفی کرده ایم که می توانید در زمستان از آنها دیدن کنید و از زیبایی هایشان لذت ببرید.


عمارت مسعودیه، بهارستان

یکی از بناهای تاریخی باقی مانده از تهران قدیم و دوره قاجارعمارت مسعودیه است . در این باغ هفت عمارت وجود دارد که به وسیله حیاط هایی به یکدیگر متصل شده اند. عمارت دیوان خانه ، عمارت سفره خانه و حوض خانه ، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری ، عمارت و حیاط خلوت ، عمارت سردر پیاده رو ، عمارت سر در کالسکه رو، باغ دیوان خانه و بناهای دوره پهلوی از عمارت های این باغ هستند که در سال 1377 به ثبت آثار ملی رسیده اند.
عمارت مسعودیه ، باغ نگارستان، باغ لاله زار و باغ سردار ایروانی در شمال حصار شاه طهماسبی تهران در عصر ناصری بنا شده است .عمارت مسعودیه در میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان قرار دارد.

خانه کاظمی، تهران قدیم چاله میدان

عمارت کاظمی یا سرای کاظمی یا «خانه موزه تهران قدیم» از خانه های قدیمی تهران است که در محله چاله میدان قدیم و در کنار امام زاده یحیی قرار دارد . اگر عاشق دیدن معماری و خانه های قدیمی ایرانی هستید و دلتنگ تهران قدیم می باشید ، از خانه کاظمی دیدن کنید . این محله دارای چندین اثر قدیمی دیگر مانند امامزاده و درخت چند صد ساله آن، حمام نواب، خانه شهید مدرس، خانه دبیرالملک، خانه مهر انگیز کامبیز و خانه فخرالملوک است.

جاده پیاده روی، پارک پردیسان

یکی از بوستان های بزرگ شهر و جاهای دیدنی تهران بوستان جنگلی پردیسان است که 275 هکتار مساحت دارد . "مجموعه پارک پردیسان" در شمال غرب تهران، در جنوب بزرگراه همت، بین بزرگراه یادگار امام و شیخ فضل اله نوری قرار دارد و دارای بخش های متنوعی مانند فضای سبز، فضای جنگلی، وسایل ثابت ورزشی، مسیرهای پیاده روی، موزه ی تنوع زیستی ،موزه آب و حیات وحش و پرندگان است.

باغ فردوس

باغ فردوس باغ و عمارتی قدیمی است که در بخش شمالی خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش قرار دارد و از مناطق دیدنی تهران در زمستان است. یک بنای زیبا در این باغ وجود دارد که امروزه ساختمان اصلی موزه سینما می باشد . قدمت این باغ بیش از 130 سال است و بین سال های 1264 تا 1250ساخته شده است . مساحت این باغ 20 هزار متر مربع و مساحت عمارت آن 1000 متر مربع می باشد.

دربند

دربند یک منطقه ی تفریحی خوش آب و هواست که در تمامی فصول حتی زمستان نیز مورد توجه مردم قرار می گیرد . دربند علاوه بر آب و هوای پاک و سالمش مکانی عالی برای کوهنوردی، دورهمی و قرارهای دوستانه، تماشای مناظر زیبا است . این منطقه تفریحی با ارتفاعی 1700 متری از سطح دریا، اصلی ترین مسیر برای صعود به قله توچال و دیگر قلل مرتفع است.

دریاچه شهدای خلیج فارس

مجموعه دریاچه شهدای خلیج فارس یکی از بزرگترین مراکز تفریحی در تهران و خاورمیانه است که حدود 250 هکتار وسعت دارد که 130 هکتار آن مربوط به پهنه آبگیر و باقی پهنه ساحلی است. این دریاچه در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه 22 قرار دارد که از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه 22 شهرداری تهران متصل است.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک ، دومین پیست بزرگ کشوراست که در نزدیکی تهران در روستای توریستی شمشک قرار دارد و یکی اززیباترین مکان های تفریحی در زمستان می باشد . این مکان زیبا در سال 1337 مورد بهره برداری و در سال 1375 از سوی فدراسیون جهانی اسکی عنوان پیست بین المللی را دریافت کرد.

پیست اسکی دیزین

پیست دیزین در 74 کیلومتری شهر کرج و 123 کیلومتر از تهران تا جاده چالوس فاصله دارد. این پیست که از معروفترین پیست های جهان است در سال 1348 تأسیس شده است و در 6کیلومتری روستای ولایت روددر جاده کرج–چالوس قرار دارد .روستای ولایت رود علاوه بر پیست اسکی دیزین دارای دره های زیبا ، کوه ها و دشت های بسیار دیدنی است. پیست اسکی دیزین اولین پیست اسکی درایران است که برای برگزاری مسابقات رسمی مورد تایید فدراسیون جهانی اسکی قرار گرفته وعنوان بین المللی دریافت کرده است.

سورتمه تهران

سورتمه دربند در شمال تهران و در پارک گلابدره واقع شده است که پس از جمشیدیه مرتفع ترین پارک پایتخت است. سورتمه تهران ، یکی از تفریحات کاملا مهیج و ایمن در شهر تهران است که طرح آن از مونوریل گرفته شده است اما در این سورتمه امکان تنظیم سرعت و افزایش در نظر گرفته شده است . آبشار 30 متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز و… از امکانات این سورتمه می باشد .

قلعه لمبسر

این قلعه معروف ترین قلعه ی الموت بعد از آشیانه ی عقاب یا همان قلعه ی حسن صباح است و از جاهای دیدنی تهران در زمستان میباشد . قلعه ی لمبسر یا لمسر در شمال دشت قزوین در منطقه الموت و نزدیکی روستای رازمیان واقع شده است .

در زمان اسماعیلیان از این قلعه به دلیل موقعیت استراتژیک و معماری منحصربه فردش به عنوان یک دژ نظامی فوق العاده و بزرگ استفاده میکردند. قلعه لمبسر بر روی کوهی مرتفع و بزرگ قرار دارد واز سه طرف با پرتگاه های احاطه شده است .این قلعه 150 متری دارای اتاق ها و آب انبارهای بسیاری است . آب مصرفی قلعه لمبسر از رودخانه نینه روز بدست می آید و داخل سنگ چندین آب انبار با یک آبراه پر می شود.

ایوان سنگی نیاق

روستای نیاق در 17 کیلو متری شمال قزوین است که صخره های بسیار بلندی دارد . این صخره به ایوان سنگی نیاق معروف است که حفره و سوراخ های بسیار بزرگی روی آنها ایجاد شده و زمان بارش باران پر میشوند. اهالی روستای ایوان سنگی نیاق عقیده دارند که یک قصر توسط محمد حنیفه بالای ایوان، ساخته شده که اکنون چیزی جز سفال از آن باقی نمانده است.

پارک جنگلی لویزان

یکی از زیباترین پارک های جنگلی تهران پارک جنگلی لویزان است که در بخش شمیرانات تهران قرار دارد . این پارک برای جلوگیری از افزایش بی رویه بافت شهری تهران به مساحت هزار هکتار در سال 1340 به صورت مصنوعی تاسیس شد.اگر می خواهید یک طبیعت گردی در پایتخت داشته باشید و از هوای پاکیزه بهره مند شوید ، به پارک جنگی لویزان بروید تا زیبایی های تهران را از زاویه ی متفاوتی تماشا کنید.

باغ پر ندگان

یکی از بزرگترین باغ های پرندگان ، باغ پرندگان تهران است که مساحتی به وسعت 17 هکتار دارد و دارای 168 گونه و 3000 بال پرنده است که در دل طبیعت پاک طراحی و ساخته شده است . این باغ در شمال شرق تهران و در دو فاز به اجرا در آمده است. فاز نخست 5/5 هکتار مساحت دارد و فاز دوم این پروژه شامل 16هکتار است و به پرندگان دشت چر اختصاص دارد .
در فاز دوم، پرندگان گرمسیری مورد توجه بوده اند ودر آن بخش هایی برای پرندگان شکاری اعم از عقاب، شاهین، لاشخور و جغد و انواع باغ ها مانند باغ ایرانی، باغ گیاه شناسی، گلخانه گیاهان تزیینی و همچنین پرندگان دشت چر و خزندگان پیش بینی شده است. در مجموعه باغ پرندگان آبزی، بیش از 200گونه پرنده وجود دارد .

پل طبیعت

یکی از قطب های گردشگری شهر تهران ، پل طبیعت است که قدم زدن بر روی آن در فصل سرما نیز لذت بخش می باشد . این پل 300 متری دو بوستان طالقانی در شرق تهران و بوستان آب وآتش و بنادر در غرب زمین های عباس آباد تهران را به هم مرتبط می کند. پل طبیعت با 4 بزرگراه اصلی شهر یعنی حقانی، همت، مدرس و رسالت احاطه شده است.

آبشار تهران

یکی از جاذبه های دیدنی شهر تهران ، آبشار تهران است که با استفاده از مصالح طبیعی با هدف هویت بخشی به دامنه البرز، جلوگیری از تصرف زمین های و ایجاد ارتباط میان انسان و طبیعت ساخته شده است. در مجموعه تفریحی آبشار تهران می توانید از فضای سبز و محوطه طبیعی و هوای پاک لذت ببرید . آبشار تهران روبروی دریاچه چیتگر قرار گرفته است. با گذر از بزرگراه همت و حرکت به سمت غرب تهران این مجموعه بعد از جنت آباد قرار گرفته است.

هشت برکه رویایی

هنگام ایستادن در کنار بالاترین آلاچیق” آبشار تهران” می توانید هشت برکه کوچک و بزرگ را که در ارتفاعات مختلف ساخته شده اند ، مشاهده نمایید . هر 8 برکه به شکل استخر ساخته شده اند و هر برکه با گیاهان مختلفی احاطه شده است. به علت تفاوت ارتفاع این برکه ها با هم آبشارهایی در مسیر عبور آب ایجاد شده که ارتفاع بلندترین آنها به حدود 10 متر می رسد.

دریاچه تار در زمستان

در میان ارتفاعات البرز مرکزی دو دریاچه تار و هویر قرار دارند که از دریاچه های آب شیرین کوهستانی هستند. این دو دریاچه نه تنها در تابستان زیبا می باشند بلکه در فصل زمستان نیز زیبایی خاصی دارند . این دریاچه ها در 30 کیلومتری شرق دماوند و در ارتفاع 2900 متری از سطح دریا واقع شده اند .اگر علاقه مند به سفر در زمستان به این دریاچه هستید حتما با تجهیزات کامل به آن سفر کنید . دور تا دور این دریاچه ها کوه هایی به ارتفاع 50 تا 500 متر قرار گرفته است.

پیست اسکی توچال

توچال قله ای از رشته کوه های البرز است که در شمال تهران قرار دارد و ارتفاع آن سه هزار و 962 متر است . این قله در فصل زمستان پر از برف است . پیست اسکی توچال با ارتفاع سه هزار 962 متری پنجمین پیست اسکی مرتفع دنیا است و دارای فضایی مناسب برای ورزش های زمستانی می باشد . زمان بازگشایی پیست اسکی توچال از اوایل آبان ماه است .

تفرجگاه باراجین

در دامنه کوه البرز ودر قسمت شمالی استان قزوین میباشد، مکانی خوش آب و هوا به نام تفرجگاه باراجین وجود دارد. درختان و پوشش گیاهی زیبا و رد شدن رود ارنزک از بلندای این کوه این مکان را زیباتر و خاص تر نموده است . این تفرجگاه از ابتدای اتوبان قزوین زنجان شروع می شود و تا دامنه البرز مرکزی ادامه دارد و برای سفرهای خانوادگی حتی در زمستان مکان بی نظیری است .

بوستان نوروز

بوستان نوروز از بزرگترین بوستان اراضی عباس آباد تهران است که کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی دارد که دارای بیش از 90 هزار متر مربع مساحت می باشد . دریاچه بوستان نوروز دارای عمق 1.5 متری است که در قطعه چهارم اراضی عباس آباد قرار دارد و شامل دو قسمت شمالی و جنوبی با مساحت سه هزار و 500 مترمربع و 12 هزار مترمربع است. از ویژگی های این بوستان باغ گل، اسکیت پارک، آسمان نما، پارک دوستدار کودک و مسیرهای کالسکه و دوچرخه رو است. بخشی از این بوستان به نام «اکو» در نظر گرفته شده است که محلی برای معرفی آیین ها و سنت های کشورهای عضو اکو با محوریت آیین و سنت «نوروز» است . بوستان نوروز در اراضی عباس آباد و در قسمت غرب بزرگراه شهید مدرس قرار دارد .

بام تهران

یکی از دیدنی های جذاب تهران ، بام تهران است که با هوای پاک و کوهستانی افرادی فراوانی را جذب می کند. بام تهران به حد فاصل انتهای خیابان ولنجک تا ابتدای تله کابین توچال گفته می شود. در این نقطه ، تهران بزرگ زیر پای شما بسیار کوچک جلوه می کند. این منطقه دارای امکانات تفریحی و رفاهی مناسبی است و در فصل زمستان بسیار سرد است بنابراین اگر قصد رفتن به بام تهران را در زمستان دارید ، حتما لباس گرم به تن کنید .

پارک ارم تهران

پارک ارم تهران بزرگترین پارک تفریحی کشور است که وسعتی حدود 70 هکتار دارد و در پنج کیلومتری غرب شهر تهران واقع شده است . این پارک از یک باغ وحش و سه شهربازی تشکیل شده است. باغ وحش آن دارای بیش از 121 گونه جانوری است که بزرگترین باغ وحش پایتخت کشور شناخته شده است. این پارک در اوایل دهه 1350 با سرمایه اسدالله خرم ساخته شده و به نام خودش نام گذاری شده بود که پس از انقلاب و مصادره در تملک بنیاد مستضعفان در آمد. در دریاچه هشت هکتاری پارک ، امکانات قایق رانی وجود دارد که برای مسابقات قایق رانی و اسکی روی آب مورد استفاده قرار می گیرد. بخش های اصلی پارک ارم، باغ وحش ارم، شهربازی 1، شهربازی 2 و شهربازی 3 هستند.

مکان های دیدنی و توریست پسند تهران در زمستان

مکان های دیدنی و توریست پسند تهران در زمستان

مکان های دیدنی و توریست پسند تهران در زمستان

مکان های دیدنی و توریست پسند تهران در زمستان

مکان های دیدنی و توریست پسند تهران در زمستان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار