gardeshban.ir

از بزرگ‌ترین مزیت‌های بیمه مسافرتی آرامشی است که مسافر در حین سفر تجربه می‌کند. خرید بیمه مسافرتی معتبر که پوشش‌های مناسبی داشته باشد می‌تواند تشویش و نگرانی مسافر را در حد قابل‌توجهی کاهش دهد.
کد خبر: ۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸-1398 October 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
جبران خساراتی غیرقابل‌ پیش‌بینی، بهره‌گیری از خدمات پزشکی، یا پیگیری مدارک یا وسایل دزیده شده، مسافر را از هر نظر آسوده‌خاطر می‌کند که اگر زمانی در کشوری بیگانه یکی از این اتفاق‌ها در سفر رخ داد امکان پیگیری دارد.

اما تابه‌حال از خود پرسیده‌اید برای چه سفرهایی باید بیمه مسافرتی تهیه کنید؟

در این یادداشت درباره سفرهایی که باید بیمه مسافرتی به همراه داشته باشید بیشتر بدانید.

سفرهای خارجی:

برای سفرهای خارجی خرید بیمه مسافرتی انتخابی نیست. باید برگه خرید بیمه مسافرتی را همراه با پاسپورت یا ویزا داشته باشید. حتماً این‌طور نیست که اگر بیمه مسافرتی نداشته باشید برایتان اتفاقی بیفتد که دردسرساز شود؛ اما بهتر است ریسک نکنید تا خیال خودتان راحت باشد.
برای هر نوع سفری مثل سفر کاری، تفریحی و گردشگری، یا سفرهایی که به ویزای شینگن نیاز دارند برای دریافت ویزا، بیمه مسافرتی لازم دارید.

حتی برای کشورهای غیر شینگن هم بیمه مسافرتی تهیه کنید. نداشتن بیمه ممکن است برایتان هزینه زیادی بتراشد.

سفرهای داخلی:

برای سفرهای داخلی نیازی به خرید بیمه مسافرتی ندارید. هر چند آژانس‌های گردشگری که تورهای ایران‌گردی برگزار می‌کنند موظف‌اند مسافران را بیمه کنند؛ اما اجباری برای داشتن بیمه در سفرهای داخلی نیست و داشتن بیمه شخصی مانند بیمه تأمین اجتماعی یا خدمات درمانی هم کفایت می‌کند و می‌توانید با همراه داشتن دفترچه بیمه، اگر حادثه‌ای رخ داد از خدمات همین بیمه‌ها هم بهره‌مند شوید.

انواع بیمه مسافرتی:

بسته به نوع سفرتان بیمه مسافرتی در دو نوع انفرادی و گروهی قابل‌ خرید است.

بیمه انفرادی مخصوص هر شخص و بیمه گروهی برای تورهای مسافرتی داخلی و خارجی و اردوهای تحصیلی است که کم‌ترین تعداد بیمه‌شدگان 10 نفر است.

برای خرید آنلاین بیمه مسافرتی کافی است کشور مقصد، مدت‌زمان اقامت و سن‌تان را وارد کنید تا سقف پوشش برایتان مشخص شود و بعد با یک کلیک خرید کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار