gardeshban.ir

جدیدترین اطلاعات به دست امده از هواپیمای سقوط‌کرده اوکراینی در نزدیکی تهران جزییات جدیدی درباره این مدل هواپیما به دست می‌دهد.
کد خبر: ۲۱۳۱۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
 گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین که صبح روز چهارشنبه (امروز) تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی در تهران سقوط کرد و تمامی 176 نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند، متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International) بوده است.

این هواپیما که قرار بوده در ساعت  5:15 به مقصد کیف، اوکراین پرواز کند، با تاخیر یک ساعته در ساعت 6:12 پرواز کرده است. هنوز معلوم نیست که این تاخیر به علت نقص ایمنی بوده است یا خیر.

طبق اطلاعات مندرج در وب سایت سیمپل فلایینگ، مدل این هواپیما بوئینگ 737- 800 بوده است که ساخت شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکاست و تنها سه سال از عمر آن می گذرد.

گفته می شود این هواپیما تنها شش دقیقه بعد از پرواز در حوالی منطقه شهریار تهران سقوط کرده است که همین مساله موجب می شود بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه هوانوردی از شباهت آن به سقوط دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس که در سال گذشته میلادی رخ داد و موجب زمین گیر شدن این مدل خاص از هواپیما در همه ایرلاین های فعال در سراسر جهان و لغو صدور مجوز پرواز سخن گفته اند.

بعد از انکه دو فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس به فاصله کمتر از شش ماه در سال گذشته سقوط کردند و بالغ بر 300 نفر از مسافران و خدمه پروازی آن جان باختند، تمامی ایرلاین‌های فعال در جهان پرواز این مدل از هواپیما را در خطوط پروازی خود ممنوع و متوقف اعلام کردند تا نتایج سازمان هوانوردی فدرال آمریکا و سایر موسسات مربوطه در خصوص نقص نرم افزاری و سایر مشکلات ایمنی آن معلوم و مشخص شود.

پس از آن اخباری مبنی بر توقف موقت تولید این نوع خاص از هواپیما توسط شرکت بوئینگ آمریکا در ماه ژانویه سال 2020 میلادی منتشر شد.

بوئینگ یکی از بزرگترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیماهای بوئینگ در مدل و اندازه‌های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار