gardeshban.ir

سانور شهری ساحلی در اندونزی است و یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور به شمار می‌رود. سواحل بی‌نظیر، فعالیت‌ها مهیج و دیدنی‌های سانور سالانه گردشگران زیادی را به‌خصوص از اروپا به این شهر جذب می‌کند.
کد خبر: ۲۱۳۲۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
سانور (Sanur) شهری ساحلی در استان بالی، واقع در کشور اندونزی است. این شهر آسیایی در جنوب‌شرقی جزیره بالی و شرق شهر دنپاسار قرار دارد.

بیشتر ساکنان بالی را هندوان و بعد از آن، مسلمانان تشکیل می‌دهند. مردم سانور به زبان‌های بالی و اندونزیایی صحبت می‌کنند و زبان‌های چینی و انگلیسی نیز در میان برخی ساکنان رایج است.

سانور پیش از این تنها نواری ساحلی به طول ۵٫۱ کیلومتر بود که به‌تدریج به شهری کوچک تبدیل شد. هرچند این شهر قدیمی‌ترین منطقه تفریحی اعیانی در بالی است؛ اما امروزه سمینیاک منطقه‌ای گران‌تر از سانور محسوب می‌شود. با وجود رستوران‌ها و هتل‌های بسیار، سانور همچنان محیطی مناسب برای استراحت و تعطیلاتی آرامش‌بخش به شمار می‌رود و ساحل کم‌عمق این شهر و محیط آرام آن بسیاری از خانواده‌های اروپایی را به خود جذب می‌کند.

سانور تحت حکومت مرکزی اندونزی اداره می‌شود. حکومت مرکزی که از نوع جمهوری دموکراتیک با نظام چندحزبی است، از سه قوه جداگانه تشکیل می‌شود. قوه مجریه در اختیار دولت، قوه مقننه به‌طور مشترک در اختیار دولت و مجلس و قوه قضاییه سازمانی مجزا از دو قوه دیگر است. همچنین رئیس‌جمهور در راس حکومت و دولت قرار می‌گیرد.

در سال ۱۹۰۶ و در طول مداخله هلندی‌ها در بالی، قسمت شمالی سانور بارانداز نیروهای اشغالگر هلندی محسوب می‌شد. در طول جنگ جهانی دوم نیز سانور محل ورود نیروهای ارتش ژاپن هنگام تصرف بالی بود.
آب‌وهوای سانور استوایی به شمار می‌رود. در تمام طول سال هوا گرم و مرطوب است. متوسط دمای هوا در طول سال ۲۶٫۸ درجه سانتی‌گراد و میانگین بارش سالانه ۱۶۶۶ میلی‌متر برآورد شده است.

نزدیک‌ترین فرودگاه به سانور، فرودگاه بین‌المللی انگوراه رای است که در فاصله نیم‌ساعتی از شهر قرار دارد و در آن پروازهایی از/ به هنگ‌کنگ، شانگهای، کوالالامپور، سیدنی، دوحه و برخی مقاصد داخلی و خارجی دیگر برقرار است. پرواز تهران نیز به‌صورت فصلی در این فرودگاه صورت می‌گیرد. همچنین با استفاده از اتوبوس می‌توان از دنپاسار، کوتا، لووینا و برخی شهرهای دیگر به سانور دسترسی داشت.

سارونگ، کنده‌کاری‌های چوبی، جواهرات ساخته شده با مروارید و صنایع‌دستی محلی از سوغاتی‌های سانور به شمار می‌رود. شما برای خرید می‌توانید به «بازار سیندهو» (Sindhu Market)، «بازار صبح سانور» (Sanur Morning Market) و «مرکز خرید هاردیز سانور» (Hardy's Sanur) سر بزنید.

از جاهای دیدنی سانور می‌توان به «معبد تیرتا امپول» (Tirta Empul)، «ساحل سیندهو» (Sindhu Beach)، «مرکز آموزش و حفاظت از لاک‌پشت‌ها» (Turtle Conservation And Education Center)، «باغ بزرگ کورنر» (Big Garden Corner)، «مرکز تفریحی بالی دلفینز» (Bali Dolphins)، «معبد پاتال» (Pura Patal) و «موزه لو مایور» (Le Mayeur Museum) اشاره کرد.

علاوه بر دیدنی‌های سانور، امکاناتی مانند غواصی، سالن‌های متعدد اسپا، کلاس‌های آشپزی اندونزیایی، ورکشاپ‌های آموزش صنایع‌دستی، موج‌سواری، تورهای دوچرخه‌سواری و تورهای غذا از دیگر جذابیت‌های این شهر به شمار می‌روند.

سانور؛شهر ساحلی اندونزی که گردشگران را به خود جذب می کند

سانور؛شهر ساحلی اندونزی که گردشگران را به خود جذب می کند

سانور؛شهر ساحلی اندونزی که گردشگران را به خود جذب می کند

سانور؛شهر ساحلی اندونزی که گردشگران را به خود جذب می کند

سانور؛شهر ساحلی اندونزی که گردشگران را به خود جذب می کند
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار