gardeshban.ir

شهرهای همجوار دریای مدیترانه با داشتن سواحلی رویایی و آب و هوایی خاص همواره مورد توجه گردشگران هستند. شهر نیس در کشور فرانسه علاوه بر داشتن مشخصات بالا، کلانشهری بوده که جاذبه های یک شهر شلوغ اروپایی را هم در دل خود جای داده است.
کد خبر: ۲۱۳۴۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه، گالری، کلوپ، خیابان های بی نظیر و زیبا و شب زنده داری ها در کنار ساحل و دریای نیلگون مدیترانه از نیس یک منطقه رویایی و بی نظیر ساخته اند. این شهر که با تهران دو ساعت و نیم اختلاف ساعت دارد، دارای واحد پولی یورو بوده و مردمانش به زبان فرانسوی صحبت می کنند. البته نیس یکی از شهرهای گران کشور فرانسه محسوب می شود که برای داشتن سفری ارزان تر باید نکاتی را رعایت کرد. 

در ادامه مطلب راهنمای سفر به نیس قصد داریم تا به طور مفصل به جاذبه های گردشگری نیس بپردازیم.


اقامت در شهر نیس

هتل های شهر نیس بسیار مجهز بوده و دارای استانداردهای بالایی هستند و به همین دلیل، اقامت در این هتل ها می تواند هزینه بالایی داشته باشد. با توجه به فصل سفر، قیمت هتل ها در شهر زیبای نیس بدین شکل است که برای اقامت در هتل یک ستاره باید مبلغی در حدود 32 تا 75 یورو بپردازید. این بازه برای هتل های دو ستاره 40 تا 116 یورو، هتل های سه ستاره 58 تا 158 یورو، هتل های چهار ستاره 90 تا 279 یورو و هتل های پنج ستاره 213 تا 451 یورو است. 

براساس راهنمای سفر به نیس باید بدانید که شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه اقامت به سراغ هاستل و اتاق های اشتراکی بروید. برای اقامت در یک اتاق اشتراکی تنها 17 تا 35 یورو لازم دارید و در صورت نیاز به یک اتاق خصوصی هزینه تا 60 یورو می تواند افزایش پیدا کند.


چه زمانی هتل رزرو کنیم؟

از ماه می، هتل های شهر نیس شروع به پر شدن می کنند، اما افزایش قیمت دو برابری محل اقامت در این منطقه زیبا از ماه ژوئن تا آگوست اتفاق می افتد. فصل low season یا کم گردشگر از ماه نوامبر شروع می شود و تا ماه مارس ادامه دارد و موقعیت مناسبی است برای آنکه بتوانید هتل و محل اقامت هایی به مراتب ارزان تر پیدا کنید و از تماشای جاذبه های گردشگری نیس لذت بیشتری ببرید. در تابستان، هاستل های نیس مملو از جمعیت بوده و باید از قبل و به صورت آنلاین رزرو شوند. سفر تابستانه بدون رزرو محل اقامت یعنی بدون جا ماندن در شهر نیس.

حمل و نقل در شهر نیس

تاکسی سوار نشوید. هزینه تاکسی در نیس بسیار بالا است. براساس راهنمای سفر به نیس، اگر دنبال صرفه جویی در هزینه های خود هستید، سمت تاکسی ها نروید. شهر نیس دارای خطوط تراموا و اتوبوس است که هر دو یک نوع بلیط دارند و تمام طول ناحیه ریورا را پوشش می دهند. ترن ها نیز با سرعت بالا و هزینه های پایین یکی دیگر از وسایل حمل و نقل عمومی شهر زیبای نیس هستند. بهتر است در بدو ورود از دفتر گردشگری نیس یک نقشه و جدول زمانی حرکت وسایل نقلیه عمومی را دریافت کنید. 

یکی دیگر از راه های صرفه جویی در وسایل حمل و نقل براساس راهنمای سفر به نیس مراجعه به شرکت Nice Allocation Rent است برای اجاره دوچرخه. با رکاب زدن علاوه بر کم کردن هزینه می توانید از زیبایی های نیس هم لذتی دو چندان ببرید. 

برای اینکه متوجه اختلاف قیمت تاکسی و اتوبوس در شهر نیس شوید، لازم است بدانید که اتوبوس های عمومی شما را با 1 یورو از فرودگاه به شهر می رسانند و اتوبوس های اکسپرس با 6 یورو. اما هزینه تاکسی ها برای همین مسیر 38 تا 59 یورو است. در سطح شهر هم هزینه بلیط اتوبوس 1 و نیم یورو است، در حالیکه تاکسی ها برای هر 3 کیلومتر 12 تا 15 یورو دریافت می کنند.

هزینه خورد و خوراک در شهر نیس

کیفیت بالای مواد غذایی و استانداردهای سخت گیرانه رستوران های کشور فرانسه باعث شده تا هزینه خورد و خوراک در شهر زیبای نیس بالا باشد. برای میل یک وعده صبحانه باید 3 تا 6 یورو هزینه در نظر بگیرید. البته اکثر هتل ها صبجانه رایگان سرو می کنند، اما برای نهار بهتر است کمی از بخش های لوکس و توریستی شهر فاصله بگیرید و خود را به حوالی ایستگاه های قطار یا غرفه های نزدیک به بازار نیس برسانید تا بتوانید یک وعده غذای با کیفیت را با 5 تا 10 یورو میل نمایید. برای شام هم 8 تا 15 یورو در نظر بگیرید به شرط آنکه درباره رستوران های ارزان قیمت و باکیفیت تحقیقی مختصر کرده باشید، چرا که قیمت خوراک در شهر زیبای نیس، بسته به موقعیت جغرافیایی تفاوت های فراوانی دارد.

دو نکته مهم برای صرفه جویی هزینه ها در شهر نیس

شهر نیس بقدری زیبا و رویایی است که دیدن و اقامتی چند روزه در آن می تواند تجربه و خاطره هایی خاص را در ذهن حک کند. اما این کلانشهر زیبا و دیدنی در کشور فرانسه، شهری گران قیمت و لوکس محسوب می شود. برای کاهش هزینه های سفر به نیس دو نکته زیر را بهتر است، رعایت کنید:

1. قید سفر تابستانی به شهر نیس را بزنید. ماه های ژوئن تا سپتامبر، ماه هایی بوده که شهر زیبای نیس افزایش قیمت دو برابری را تجربه می کند. در این موقع از سال علاوه بر شلوغی بیش از حد، هزینه های گزافی را هم متحمل خواهید شد.

2. از جاذبه های گردشگری نیس که رایگان هستند، لذت ببرید. شهر نیس مکانی است شهره به شب زنده داری. خیابان های زیبای این منطقه شب هایی را تجربه می کنند مملو از موسیقی خیابانی و نمایش های عمومی که می توانند بدون هیچ هزینه ای سفری دلچسب را به خاطرات شما اضافه نمایند.

وضعیت آب و هوا در شهر نیس

مجاورت با دریای مدیترانه طبیعتا آب و هوایی مدیترانه ای به ارمغان می آورد. این بخش از کشور فرانسه هم همچون دیگر کشورها و شهرهای مجاور مدیترانه، دارای بهار و پاییزهایی مطلوب هست و تابستان هایی خشک و گرم. زمستان های شهر نیس معتدل بوده و از لحاظ آب و هوایی بهتر از دیگر مناطق گردشگری قاره اروپا است. براساس راهنمای سفر به نیس فراموش نکنید که شهرهای مجاور مدیترانه پاییزهای مرطوبی دارند و بسیار شرجی هستند.

جذابیت های گردشگری شهر نیس

شهر زیبای نیس دارای دیدنی و جاذبه های طبیعی و انسان ساز فراوانی بوده که هر کدام حال و هوای خاص خود را دارد. حالا که با هزینه های جاری این سفر اروپایی آشنا شدید، قصد داریم شما را با جاذبه های گردشگری نیس آشنا کنیم.

کلوپ جاز کمدی

دسته های جاز و اجراهای طنز و کمدی در این کلوپ یکی از مشهورترین شب نشینی های فرانسوی است که می تواند شما را سر ذوق بیاورد. فضای گرم و صمیمی و تاپاس های خوش طعم و بی نظیر خاطره ای خوش برایتان به ارمغان خواهند آورد. خوانندگان این کلوپ با برنامه قبلی به زبان های انگلیسی و فرانسوی اجراهای خود را روی استیج می برند که می توانید از قبل اطلاعات کامل را کسب کنید. در ضمن میزهای نزدیک استیج معمولا در رزروهای آنلاین پر می شوند. پس، اگر می خواهید نزدیک استیج باشید، رزرو میز را فراموش نکنید.

سونتیو دو لیتوغال (Sentier du Littoral)

یک بطری آب، یک جفت کفش راحتی و یک دست لباس مناسب، تنها وسایلی است که نیاز دارید تا بتوانید در میان کارت پستالی بی نظیر قدم بزنید و لذت ببرید. مسیر صخره ای با ساحلی سنگی در بخش ناشناخته تفرجگاه des Anglais جایی است که با نام سونتیو دو لیتوغال شناخته می شود. با قدم زدن در این مسیر چند ساعته مناظر باشکوهی از زیبایی های سواحل شهر نیس را خواهید دید و از مشاهده تصویر بی نظیر خلیج ویلفرانچ لذتی دو چندان خواهید برد. این مسیر دنج، آرام و بسیار ساکت است که اگر تا انتها بروید، می توانید به کناره آب برسید و خاطره ای خوش برای خود در یکی از جاذبه های گردشگری نیس بسازید.

بازار Cours Saleya

بازار Cours Saleya، بازاری با غرفه های فضای باز بوده که به جز روزهای دوشنبه در باقی روزها باز است و پذیرای مشتریان و گردشگرانی که به دنبال میوه و سبزیجات باکیفیت هستند و قصد خرید دسته های گل دارند. این بازار جذاب که در الدتاون قرار دارد با رستوران ها و کافه های فراوان، محلی است برای میل یک فنجان اسپرسو یا خوردن یک غذای دریایی عالی و استراحتی کوتاه. کسانی که بعد از ساعت چهارده راهی این بازار شوند، می توانند از بخش بدلیجات و صنایع دستی هم لذت ببرند.

الدتاون

بخش قدیمی شهر زیبای نیس با نام الدتاون مشهور است که مملو از رستوران، کافه و فروشگاه هایی بوده که گردشگران و اهالی فرانسه در آن موج می زنند. غذاهای بی نظیر فرانسوی این محله قدیمی از آن دست طعم هایی بوده که تا مدت ها از خاطرتان نخواهد رفت. اگر در روزهای دوشنبه گذرتان به این منطقه قدیمی افتاد، به بازار عتیقه فروشی آن بروید و در صورت خرید، حسابی چانه بزنید.

ویلا و باغ های Ephrussi de Rothschild

بهشتی زیبا ساخته شده در میان بهشت که هیچ توصیفی نمی تواند زیبایی هایش را به درستی بیان کند، قصری باشکوه در میان 9 باغ بزرگ و راه هایی پوشیده از گل رز با منظره ای رویایی از خلیج، بخشی از زیبایی های این منطقه است. استخرهای مصنوعی، سالن های طاقی شکل، آثار تاریخی و البسه های قدیمی همگی از این مجموعه مکانی بی نظیر ساخته که هنگام سفر به نیس می توانید به دیدنشان بروید. این ویلا و باغ دارای یک راهنمای صوتی هم هست که به شدت توصیه می شود. در ضمن رزرو یک میز روی تراس این مورد از جاذبه های گردشگری نیس جهت صرف نهار فراموش نشود.

تفرجگاه دیز انگلس (des Anglais)

اگر این منطقه از کشور فرانسه را دیدنی ترین قسمت شهر زیبای نیس بدانیم، راه دوری نرفته ایم. منظره بی نظیر خلیج آنجلز با ساحل سفید و پوشیده شده از سنگ ریزه ها در کنار مسیرهای متعدد پیاده روی، دوچرخه سواری، اسکیت و حتی دویدن، از تفرجگاه دیز انگلس (des Anglais) مکانی بی نظیر برای استراحت و آرامش خیال ساخته است. خوردن بستنی های این تفرجگاه یکی از توصیه های ما براساس راهنمای سفر به نیس به شما خواهد بود.

چشمه آبگرم Centre Rinascita Ayurveda et Panchakarma

اگر به دنبال رفع خستگی ناشی از زندگی ماشینی هستید و نیاز به یک آرامش رویایی دارید، چشمه آبگرم و حمام این منطقه مکانی است که به دنبالش می گردید. ماساژ آیوردا همراه با گیاهان دارویی و روغن های مخصوص در کنار تنفس های پشت سرهم و ماساژورهایی با دستانی قوی در Centre Rinascita Ayurveda et Panchakarma انتظار آمدن شما را می کشند. تمام پرسنل این مجموعه تسلط کامل به زبان انگلیسی دارند و وبسایت آن برای رزرو و اطلاع یافتن از قیمت ها همواره بروز است. علاوه بر رفع خستگی روحی و جسمی و بدست آوردن آرامشی فوق العاده، بسیاری از عارضه های بدنی همچون اسپاسم ها و گرفتگی ها هم در این مرکز به فراموشی ابدی سپرده خواهند شد.

میدان ماسنا (Place Massena)

اگر می خواهید در فضایی قدیمی قدم بزنید، باید به بخش اعیانی و ثروتمند نشین شهر زیبای نیس بروید و خود را به میدان ماسنا برسانید. در این میدان شکوه و عظمت گذشته نیس را به نظاره خواهید نشست. پیاده روهای شطرنجی، فواره های زیبایی که شب ها با نورپردازی رویایی می شوند، ساختمان های قوس دار و مجسمه های ساخت هنرمندان به نام، همگی در این مورد از جاذبه های گردشگری نیس جمع شده اند. شب های این منطقه از شهر زیبای نیس محلی است برای جمع شدن هنرمندان و اجرا کنندگان نمایش های خیابانی که می توانید در کنار کافه های فرهنگی و غذاهای بی نظیر فرانسوی از آن لذت ببرید. عکاسی کردن در این منطقه بی نظیر را فراموش نکنید.


میدان ماسنا (Place Massena)گالری لافایت (Lafayette Galeries)

یک فروشگاه عظیم که برندهای معتبر و گران قیمتی چون Balenciaga و Gucci در آن حضور دارند و شما می توانید سوغاتی و محصولات زیبای نیس را از آنجا خریداری کنید، همین گالری لافایت است که البته بیشتر به کار ثروتمندان و افرادی می خورد که به دنبال کالاهای خاص هستند. اگر قصد یا توان خرید هم ندارید، گشت و گذار در دومین فروشگاه بزرگ کشور فرانسه خالی از لطف نیست و می توانید از دکوراسیون و فضای بی نظیر آن لذت ببرید. 

بزرگترین درخت کاجی که در کریسمس تزئین شده نیز در گالری لافایت نصب می شود. این دپارتمان عظیم شهر زیبای نیس همه روزه از 9 و 30 دقیقه صبح تا 20 باز بوده و تنها یکشنبه ها 11 صبح شروع ساعت کاری آن هست. با همه اوصافی که از گران قیمت بودن این مجموعه داشتیم، براساس راهنمای سفر به نیس پیشنهاد می شود برای میل غذا در رستوران لا تیبل (La Table) به طبقه چهارم سری بزنید. قیمت های این رستوران با توجه به کیفیت و طعم بالای آن منطقی بوده و ارزش امتحان کردن را دارد.

گالری لافایت (Lafayette Galeries)کسل هیل (Castle Hill)

برای دیدن مناظر زیبای شهر نیس می توانید به بالای قلعه تپه یا کسل هیل بروید و از این منظره زیبا غرق شگفتی شوید. البته قبرستان بالای تپه با وجود قبرهایی تاریخی از پروتستان، یهودی و کاتولیک ها از دیگر جذابیت های این بخش از کشور فرانسه و شهر نیس است. پیاده روی یکی از راه های رسیدن به این منطقه زیبا بوده که دارای پارکی مخصوص برای کودکان است. یک بطری آب بردارید و در انتها با یک قهوه، در بالای کسل هیل از خود پذیرایی کنید. اما اگر توان یا حوصله پیاده روی ندارید، می توانید از آسانسور استفاده کنید.

تور فرنچ ریوا با دوچرخه های الکتریکی

به صورت فردی یا گروهی می توانید در این تور ثبت نام کنید. البته اگر قصد این دوچرخه سواری فرح بخش را کرده اید، بهتر است زودتر اقدام کنید، چون ممکن است در تاریخ و زمان مورد نظر شما دیگر جایی وجود نداشته باشد. این تور خط ساحلی فرنچ ریورا را طی می کند و اطلاعات ارزشمندی از تاریخ و فرهنگ این بخش از کشور فرانسه را توسط راهنمایان تور در اختیارتان می گذارد. تمامی دوچرخه های این تور الکتریکی هستند و هوای تمیز ساحلی روح شما را جلا می بخشد.

موزه ملی مارک شاگال (Musee National Marc Chagall)

مارک شاگال هنرمند بنام کشور فرانسه بوده که دارای پرده های منقوش فراوان و هفده تابلوی رنگی است که پیام های کتاب مقدس را به نمایش در آورده اند. نکته جالب موزه ملی مارک شاگال این است که موزه آثار این هنرمند فرانسوی در زمان حیات وی افتتاح شد و در طراحی و ساخت آن، شخص مارک شاگال حضور داشت و از این نظر اولین موزه ملی موضوعی در تمام جهان شناخته می شود. در این موزه در کنار همه هفده تابلو مشهور او، تعدادی از پرده های منقوش هم به نمایش در آمده اند. کافه باغ این موزه در کنار نمایشگاه های موقتی که به طور دائمی تغییر می کنند و با موضوعاتی جدید برپا می شوند، باعث رونق دوچندان این بخش هنری گردیده است. راهنماهای صوتی این موزه را فراموش نکنید و در نظر داشته باشید که برای گرفتن یک راهنمای صوتی احتیاج به کارت شناسایی دارید.

پارک د والروز (Parc de Valrose)

آبشارهای کوچک، غارها، استخر مخصوص اردک، فواره ها و یک کاخ فرانسوی بی نظیر همگی در دانشکده علوم نیس سوفیا کنار هم جمع شده اند تا پارکی به نام د والروز را تشکیل دهند. این پارک زیبا و بی نظیر فرانسوی دارای طراحی سبک گوتیک بوده و مواد اولیه آن همگی از اودسا به شهر نیس آورده شده اند. وارد شدن به این پارک دیدنی و زیبای کشور فرانسه رایگان بوده، اما برای بازدید از کاخ فرانسوی باید هزینه پرداخت کنید. 

غذاهای فوری و ساندویچ های سرد تنها دکه میان این پارک هم دارای کیفیت و طعم مطبوعی بوده که بهتر است از دست ندهید. فراموش نکنید که این مورد از جاذبه های گردشگری نیس به دلیل جدول زمانی دانشگاه، در روزهای آخر هفته تعطیل است.

موزه ماتیس (Musée Matisse)

تعداد بیشماری اثر بی نظیر از هنرمند بنام و مشهور کشور فرانسه، هنری ماتیس (Henri Matisse) در این موزه تحت محافظت قرار دارند. ساختمان موزه ماتیس به قرن هجدهم میلادی تعلق دارد و فضایی مناسب است برای شناخت و بررسی یکی از برجسته ترین هنرمندان قرن بیست.

کلیسای ارتودکس روسی سنت نیکلاس (Russian Orthodox Cathedral)

در سال 1912 میلادی تزار روس، نیکلاس دوم به یاد فرزندش الکساندر دوم کلیسایی بنا کرد با نام کلیسای جامع سنت نیکلاس. نمازخانه زیبای تزارویچ و باغ بیزانسی همجوار این کلیسا در کنار مناره های سبک روسی آن، این بخش از شهر نیس را به یکی از جذابیت های گردشگری تبدیل کرده است. معماری و تزئینات داخلی این کلیسا، همانند نمای بیرونی بی نهایت دیدنی و هنرمندانه ساخته شده و در قرن نوزدهم میلادی بسیاری از اشراف زادگان روسیه را برای بازدید راهی سفر به نیس نموده است.

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر

جاذبه های گردشگری نیس؛ شهری افسانه ای در فرانسه/تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار