gardeshban.ir

​​​​​​​فصل ویرانگر آتش سوزی باعث ایجاد عدم اطمینان در بین مسافران می‌شود. کارشناسان توصیه می‌کنند بیمه مسافرتی دریافت کنید، خطوط هوایی را بررسی کنید و قوانین کنسلی هتل‌ها را بررسی کنید. از مناطق تحت تأثیر آتش هم اطلاعات دقیق دریافت کنید.
کد خبر: ۲۱۳۶۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
از آنجایی که یکی از بدترین فصل های آتش سوزی در تاریخ استرالیا همچنان مشغول گسترش به بخش هایی از این کشور است ، مقامات از هزاران نفر از ساکنان و گردشگران خواسته اند مناطق آسیب دیده را تخلیه کنند و دولت اعلام کرد که از دارایی‌های نظامی برای خنثی کردن آتش سوزی ها ، استفاده می‌کند.

در حال حاضر ، آتش سوزی ها به طور گسترده ای در ایالت های ویکتوریا ، جایی که ملبورن قرار دارد ، در حال گسترش است. نیو ساوت ولز ، جایی که سیدنی است. و استرالیا جنوبی ، جایی که آدلاید است. کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی برای تحویل آب ، غذا و سوخت به شهرهایی که در اثر آتش سوزی‌ها ارتباطشان قطع شده‌اند، و همچنین برای نجات کسانی که در معرض خطر هستند مستقر شده‌اند.

نویسنده استرالیایی، ریچارد فلاناگان هفته گذشته نوشت که میزان وسعت آتش سوزی تقریباً: "به اندازه ویرجینیا غربی ، بیش از سه برابر مناطق تخریب شده توسط آتش سوزی های 2018 در کالیفرنیا و شش برابر آتش سوزی های 2019 در آمازونیا است."

 در ادامه به آنچه در مورد آتش سوزی‌ها و چگونگی تأثیر آنها در سفرهای آینده به بخش هایی از استرالیا می‌دانیم می‌پردازیم.

آتش سوزی‌ها دقیقا در کدام مناطق قرار دارند و آن‌ها چقدر خطرناک هستند؟

از ماه سپتامبر ، این آتش سوزی میلیون ها هکتار در سراسر استرالیا را به آتش کشیده است. ایالت نیو ساوت ولز بیشترین آسیب را دیده است. در ایالت ویکتوریا نیز آتش سوزی چشمگیری دیده شده است. تاکنون حداقل 23 نفر جان باخته‌اند ، بیش از 1500 خانه ویران شده و هزاران حیوان کشته شده‌اند.

هر دو ویکتوریا و ولز جنوبی این هفته وضعیت اضطراری اعلام کردند؛ روز جمعه ، مقامات گفته‌اند که شرایط این هفته بدتر خواهد شد و از مردم خواستار تخلیه منازل شده‌اند.

سرویس آتش نشانی محلی نیو ساوت ولز روز پنجشنبه اعلام کرد: "اگر در حال گذران تعطیلات سواحل جنوبی ، به ویژه نواحی عمومی از خلیج Batemans تا مرز ویکتوریا هستید، باید قبل از این شنبه آنجا را ترک کنید."

ورود مردم به جزیره کانگوروها، که در سواحل جنوبی استرالیا قرار دارد، جایی که آتش سوزی های گسترده‌ای در آن رخ داده٬ ممنوع شده است. این جزیره مقصدی محبوب برای گردشگران استرالیایی و خارجی به شمار می‌رفته است.

چه چیزی باعث این آتش سوزی‌ها می شود؟

آتش سوزی و شرایطی که باعث ایجاد آن‌ها می‌شود، از جمله گرما و خشکسالی‌، برای استرالیایی‌ها جدید نیستند، اما در این فصل به اوج خود رسیده است. درجه حرارت بالا و وزش باد شدید، همراه با خشکسالی طولانی و رطوبت کم در خاک ، باعث آتش سوزی شدید شده است. استرالیا در ماه دسامبر گرم‌ترین روز خود را ثبت کرد و میانگین اوج 107.4 درجه فارنهایت یا 41.9 درجه سانتیگراد بود.

گرگ مولینز ، رئیس سابق آتش نشانی نیو ساوت ولز گفت: از ابتدای ماه آوریل او و 22 نفر دیگر از کارگران سابق آتش نشانی و امداد و نجات سعی کردند به نخست وزیر اسکات موریسون هشدار دهند که این فصل آتش سوزی بسیار فاجعه بار خواهد بود و تهیه هواپیماهای اطفا حریق بیشتر عاقلانه است. مولینز گفت، روسای آتش نشانی نتوانسته‌اند با نخست وزیر جلسه‌ای تنظیم کنند.

آیا شهرهای بزرگ از جمله سیدنی و ملبورن از آتش سوزی در امان هستند؟

اگرچه این آتش سوزی سیدنی یا ملبورن را ویران نکرده است و بیشتر آنها در مناطق روستایی بوده است‌، اما دود و خاکستر به حومه ساحلی بیش از 50 مایل دورتر رسیده‌اند و باعث شده کیفیت هوا به شدت کاهش یابد.

سوختن بوته‌ها باعث ایجاد آلودگی سمی و دود خفگی شده است و باعث شده تا شاخص کیفیت هوا در ویکتوریا به بیش از 999 برسد. هر شاخص کیفیت هوا بیش از 200 برای سلامتی خطرناک محسوب می‌شود. در سیدنی بسیاری از روزها دود سنگین  باعث شده آسمان تغییر رنگ پیدا کند و کیفیت هوا در بعضی مواقع جزء بدترین نقاط جهان بوده است. در کانبرا، پایتخت کشور، رتبه بندی کیفیت هوا بیش از 340 بود که باعث شد برخی از مشاغل در روز دوشنبه تعطیل باقی بمانند. در مقایسه کیفیت هوا رتبه پکن در این روزها 170 بود است.

انجمن پزشکی استرالیا به افرادی که به سیگار حساس هستند و کسانی که از نظر قلبی و ریه از قبل مشکل داشته‌اند، هشدار داد که در حین آتش سوزی مراقبت‌های بیشتری انجام دهند. در ملبورن ، مردم برای خرید ماسک های دود P2 و N95 هجوم برده‌اند. افرادی که به استرالیا سفر می‌کنند باید از قبل این ماسک‌ها را تهیه کنند.

اگر قصد دارم در چند هفته آینده به یکی از مناطق آسیب دیده استرالیا سفر کنم‌، چه کاری باید انجام دهم؟

مقامات سفارت آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که گردشگران ساحل جنوبی نیو ساوت ولز باید به دلیل "خطر آتش سوزی شدید" از آنجا خارج شوند.

فیلیپا هریسون ، مدیر اجرایی گردشگری استرالیا گفت: "در حالی که آتش سوزی همچنان به بخش‌هایی از استرالیا آسیب می‌زند ، بسیاری از مناطق نیز وجود دارند که تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند و اکثر مشاغل گردشگری باز هستند." "این موضوع از هر زمانی مهم‌تر است که ما به بخش گردشگری کشور بپردازیم قبل از اینکه بیشتر از این تحت تاثیر قرار گیرد."

لازم به یادآوری است که استرالیا یک کشور بزرگ است و بخش‌های زیادی وجود دارد که آتش سوزی‌های فعلی تحت تأثیر آن نیستند. حتی با وقوع آتش سوزی در فاصله دور در نیو ساوت ولز و ویکتوریا، بسیاری از مردم هنوز هم به طور معمول کار می‌کنند. مردم مجبور نیستند سفرها را به طور کامل لغو کنند و حتی افرادی که از روزها قبل به آن نواحی سفر کرده‌اند مجبور به ترک کشور نیستند.

در حال حاضر هیچ آتش سوزی در سرزمین‌های شمالی‌، مانند Uluru وجود ندارد، اما مقداری آتش سوزی‌ در تاسمانی و غرب استرالیا و Perth وجود دارد، اما هر سه منطقه هنوز کاملا ایمن در نظر گرفته شده‌اند.

اگر بخواهم سفر خود را لغو کنم‌، آیا شرکت‌های هواپیمایی به من بازپرداخت می‌دهند؟

اگر در حال مسافرت به مناطق تحت تاثیر آتش سوزی هستید، احتمالا می‌توانید بازپرداخت دریافت کنید و یا امکان تغییر زمان را دارید. با این حال‌، اگر می‌خواهید که سفر به بخشی از کشور را که آتش سوزی در آن وجود ندارد و یا تخلیه اعلام نشده است‌، لغو کنید ، بهتر است با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید.

شرکت‌های هواپیمایی از جمله Qantas ، Virgin Australia Air New Zealand و Hawaiian Airlines اعلام کرده‌اند آتش سوزی‌ها را به طور مرتب تحت نظر دارند، و در حال حاضر پروازها طبق معمول در حال انجام هستند.

شرکت هواپیمایی ویرجین ایرلاینز نیز اعلام کرد که از دریافت هزینه برای مسافرانی که نیاز به تغییر پرواز داشته باشند چشم پوشی می‌کند.

آیا بیمه مسافرتی٬ آتش سوزی‌ مرتبط با بوته‌ها را پوشش می دهد؟

همه بیمه‌ها بلایای طبیعی را پوشش نمی‌دهند ، بنابراین با دقت خواندن موارد بیمه امری بسیار مهم است.

مگان Moncrief مدیر ارشد بازاریابی از Squaremouth.com ، سایت مقایسه بیمه سفر گفت: "اگر مسافران در بیمه خود سیاست لغو در محل را داشته باشند، سفر آن‌ها باید به طور قابل توجه تحت تأثیر آتش سوزی باشد تا بتوانند سفر خود را لغو و بازپرداخت دریافت کنند٬ که شامل٬ مقصد غیر قابل سکونت یا تحت تخلیه اجباری است."
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار