gardeshban.ir

موزه تاریخ طبیعی زنجان از جمله مكان­های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، تحقيقاتی و نمايشگاهی می باشد كه می ­تواند علاوه بر شناساندن هر چه بيشتر زيست­ بومهای مختلف و گونه ­های حيات وحش و پوشش گياهی منطقه ارزش حفظ و نگهداری تنوع زيستی را نيز به اقشار مختلف مردم جامعه يادآوری نمايد.
کد خبر: ۲۱۳۷۵
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
با توجه به اين اصل مهم كه ادامه حيات بشری به بقای طبيعت بستگی دارد از اين رو اهميت علوم طبيعی و نقش موزه­ های تاريخ طبيعی در اشاعه دانش و فرهنگ زيست محيطی در جهان امروز بيشتر محسوس م­ی باشد. 

لذا اين مراكز می ­توانند انديشه و احساس مردم را در مورد جلوه­ های تنوع زيستی و خطر انقراض گونه­ های كمياب جانوری و گياهی برانگيزد. موزه تاريخ طبيعی اداره كل حفاظت محيط زيست استان زنجان به منظور حفظ و در معرض نمايش گذاشتن گونه­ های جانوری و گياهی، سنگواره ­ها و نمونه ­هايی از برخی كانی­ ها و سنگ­های معدنی موجود در استان، در سال ۱۳۷۳ افتتاح گرديد.

در سال ۱۳۸۰ اقدامات دامنه داری جهت بهسازی كمی و كيفی موزه تاريخ طبيعی صورت گرفت، اين اقدامات عبارتند از: افزايش فضای مفيد موزه، مرمت نمونه های آسيب ديده، طراحی و ساخت ويترينهای محافظ نمونه و نيز جذب پرسنل فنی و كارشناسی برای موزه در جهت ارتقاء كمی و كيفی آن از وضعيت نمايش و تفريحی به موقعيت خدمات دهی بيشتر از نظر علمی و تخصصی به دانش آموزان، هنرجويان، دانشجويان و ساير علاقمندان به طبيعت و حيات وحش.

نحوه دسترسی به موزه تاریخی طبیعی زنجان

آدرس: زنجان، ابتدای جاده تبريز، پارك جنگلی ارم
ساعت بازديد: روزهای عادی ۱۴-۸ جمعه­ ها ۱۹-۱۶

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر

موزه تاریخ طبیعی زنجان+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار