gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از مرمت 40 سکه مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی توسط کارشناسان امر در استان خبر داد که پس از پایان مرمت در موزه‌های استان به نمایش گذاشته شدند.
کد خبر: ۲۱۳۹۹
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸-1398 October 20
گردشبان (gardeshban.ir) :

علیرضا ایزدی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره این‌که  مرمت  40  سکه تاریخی مکشوفه استان پایان یافتهُ  بیان کرد: این سکه‌ها  مربوط به دوره الیمائی و دارای ارزش‌های قابل توجهی است که به همین دلیل حفظ، نگهداری و مرمت اصولی آن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

ایزدی گفت: الیمائی حکومت محلی دوره اشکانی در خوزستان  امروزی است و این سکه ها با خط آرامی حک شده‌اند. یک روی سکه تصویر پادشاه و یک روی سکه تصویر لنگر و ستاره است. الیمائی ها در دوران اشکانی اجازه داشتند سکه مختص خود را ضرب کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، وی با بیان این‌که هر یک از این سکه‌ها دارای داده‌ها و اطلاعات موثق تاریخی هستند، گفت:  این سکه‌ها روایت‌های گوناگون و با ارزشی از نوع هنر سکه‌زنی، لوگوسازی، چهره‌پردازی، تاریخ‌نویسی و فلزکاری دوره‌های تاریخی مختلف نشان می‌دهند که غیر از ارزش تاریخی، وجهه پررنگ‌تر داده‌های باستانی را با خود همراه دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه  این سکه‌ها در سال 92 کشف شده‌اند و پس از مرمت تمام آن‌ها در موزه چهارفصل به نمایش گذاشته شدند، اظهار کرد: 90 درصد این اشیا طی عملیات‌های حفاری و باستان‌شناسی کارشناسان اداره کل استان کشف و شناسایی و 10 درصد باقی مانده نیز از حفاران غیرمجاز ضبط شده است.



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار