gardeshban.ir

ژئوسایت‌های قشم همچنان در محاصره سیلاب قرار دارند. تردد در برخی از این سایت‌ها خطرناک اعلام شده است.
کد خبر: ۲۱۴۵۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
ورود موج بارشی تقریبا شدید به هرمزگان، این استان را با خطر سیل روبه‌رو کرد. در ادامه این بارش‌ها تمام بنادر مسافربری خلیج فارس تعطیل و تردد به جزایر از جمله قشم متوقف شد. این وضعیت تا روز شنبه 21 دی‌ماه کماکان ادامه داشت.

علی‌رضا امری‌ کاظمی ـ مدیر ژئوپارک جهانی قشم و سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ـ نیز از تعطیلی تمام ژئوسایت‌های به دلیل گستره و شدت بارندگی به ایسنا خبر داد.

وی گفته بود: این تعطیلی برای حافظت از ساختار سایت و همچنین امنیت ژئوتوریست‌ها، تعطیلی ژئوسایت‌ها در شرایط ویژه الزامی است. تعطیلی برخی از سایت‌ها حتی پس از بارندگی و تا خشک شدن زمین ادامه خواهد داشت، چون نفوذ آب در لایه‌های مارنی، ایجاد گل و لای کرده و عملا تردد را دشوار و خطرناک می‌کند.

تنگه «چاه‌کوه» از جمله ژئوسایت‌هایی است که به دلیل سطح غیرقابل نفوذ در برابر آب، همچنان با جریان تند و پرقدرت سیلاب مواجه است.

امری‌ کاظمی می‌گوید: چاهکوه از جمله ژئوسایت‌هایی است که با پایان جریان سیلاب، به دلیل حجم گل و لای ایجاد شده که حرکت را غیرممکن می‌کند، به محیطی خطرناک و ناایمن برای بازدیدکنندگان تبدیل می‌شود، بنابراین فعالیت آن تا خشک شدن کامل لایه‌ها متوقف خواهد شد.

سرپرست مدیریت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با این حال پیش‌بینی کرده است: فعالیت تعدادی از ژئوسایت‌ها که خطری تهدیدشان نمی‌کند، فردا از سر گرفته شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار