gardeshban.ir

باغ خسرو شاهی يکي از باغ هاي قديمي در مجاورت بيت امام (ره) که به صورت بسيار زيبا بازسازي شده و در اختيار شهروندان تهران قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۱۴۶۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در شمالی ترین محله نقطه کلان شهر تهران در پای کوههای سر به فلک کشیده این فلات عظیم باغی زیبا و مصفا در دل کوچه پس کوچه های این شهر نهفته است. 

با قدمتی دراز و قدیمی، گرد و غبار سالهای طولانی بر کالبد این عمارت زیبا و باغ پیرامونش نشسته بود اما هم اکنون این عرصه زیبای شهری جلوه گری جدیدی را آغاز کرده است.

این باغ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۶ مترمربع با زیربنای سه هزار و ۵۵۲ متر مربع ساخته شده است که با انجام عملیات مرمت ضمن بخشیدن کاربری های خدماتی، فرهنگی و اجتماعی و احیا هویت محله نیازهای گردشگران را فراهم خواهد کرد. طراحی و مرمت یک کوشک اصلی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در دو طبقه از دیگر ویژگی های این باغ به شمار می رود.

محوطه سازی کل فضا و احیای فضاهای سبز پیرامونی عمارت به سبک باغ های ایرانی جلوه خاص به این مکان بخشیده کهاز درختان و گلهای ایرانی آکنده شده است.باغ خسرو شاهی دارای آمفی تئاتر با ظرفیت ۴۰۰ نفرمی باشد .متراز کل باغ ۱۲۳۰۰ متر مربع می باشد که با نوع فضای موجود و امکان بالقوه آن یک سرای محله با شکوه در ۸۲۰۰ مترمربع در ان طراحی و کار گردید که فضایی باشد در راستای اهداف فرهنگی و هنری شهروندان تهرانی.

آدرس : خیابان نیاوران، محله جماران، جنب بیت امام خمینی (ره)


باغ خسرو شاهی
باغ خسرو شاهی
باغ خسرو شاهی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار