gardeshban.ir

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به صادرات 15 هزار و 500 تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در 9 ماهه امسال، گفت: ارزش صادرات محصولات گلخانه‌ای از این منطقه در این مدت 31 میلیون دلار است.
کد خبر: ۲۱۴۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
محسن نریمان افزود: در 12 ماهه سال گذشته 15 هزار تن محصولات گلخانه ای در 73 هکتار واحد تولیدی منطقه تولید و صادر شد.

نریمان با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 18 هزار تن محصول در 106 هکتار فضای گلخانه ای منطقه آزاد ارس تولید شده است، گفت: پیش بینی می شود تولیدات گلخانه ای منطقه تا پایان امسال به 25 هزار تن برسد .

وی سرمایه گذاری انجام شده در بخش گلخانه ای منطقه را 1400 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: اکنون 259 هکتار فضای گلخانه ای در حال ساخت است که مساحت گلخانه های منطقه آزاد راس به 365 هکتار افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس، کل تولیدات کشاورزی منطقه آزاد ارس در سال جاری شامل محصولات باغی، زراعی، دامی و گلخانه ای را 90 هزار تن اعلام کرد و گفت: علاوه بر صادرات 31 میلیون دلاری، 7200 میلیارد تومان محصول کشاورزی به بازارهای داخلی عرضه شده است .
نریمان افزود: با سرمایه گذاری 7200 میلیارد تومان در بخش کشاورزی منطقه برای 5300 نفر اشتغال زایی شده است.

گفتنی است؛ منطقه آزاد ارس در کنار ظرفیت های صنعتی و گردشگری به واسطه موقعیت اقلیمی و وجود رودخانه ارس استعدادهای مناسبی برای توسعه کشاورزی دارد و در سال های گذشته با سرمایه گذاری های انجام شده در بخش گلخانه ای شاهد تبدیل شدن این منطقه به قطب تولیدات گلخانه ای مناطق آزاد کشور هستیم.

وسعت فضاهای گلخانه ای منطقه از 29 هکتار در سال 1395 به 106 هکتار در سال جاری رسیده است و میزان تولیدات گلخانه ای در این بازه زمانی چهار ساله 10 برابر شده و از یکهزار و 500 تن به بیش از 15 هزار تن رسیده است .

منطقه آزاد ارس در 4 بخش منفصل در شمالغرب ایران و نقطه صفر مرزی در مجاورت با کشورهای ارمنستان، آذربایجان و جمهوری خود مختار نخجوان واقع شده است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار