gardeshban.ir

در نواحی تاریخی تایلند کاوش کنید و نظاره‌گر پایبندی این کشور به نگهداری از محیط زیست باشید.
کد خبر: ۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
تایلند، کشوری زیبا واقع در جنوب شرقی آسیا با ۶۴ میلیون نفر جمعیت، پر از جاذبه‌های طبیعی فراوان است. این کشور از اصلی‌ترین مقاصد توریستی آسیا به شمار می‌آید.

جاده سرسبز فوق‌العاده، یکی از ۷ فعالیت سبز در تایلند به حساب می‌آید. این مسیر، گردشگران را به تماشای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی به دقت نگهداری‌شده در تایلند می‌برد. سفر در این جاده زیبا، تعهد این جامعه به نگهداری از محیط زیست را به شما نشان خواهد داد. این موضوع را می‌توان در مسیرهای آبی تمیز و شفاف، پیاده‌سازی روش‌های مناسب دفع زباله و خودداری از استفاده از مخازن با جنس فوم یا پلاستیک، مشاهده کرد.

پارک ملی خائو لائم (Khao Laem) پارکی با مساحت ۱۵۰۰ کیلومتر مربع در غرب تایلند، در شمال ناحیه تپه‌های تناسروم (Tenasserim) در استان کانچانابوری (Kanchanaburi) واقع شده است.

این مسیر سرسبز و خارق‌العاده با تاکید بر گردشگری سازگار با محیط زیست، گردشگران را به احترام گذاشتن به باورها، ارزش‌ها و رسوم مردم محلی، ترغیب می‌کند؛ با تمرکز بر فعالیت‌های گردشگری سازگار با طبیعت و زندگی آسان و آرام در طول سفر.

همه افراد می‌توانند در جهت حفظ این هدایای فوق‌العاده طبیعت برای یک آینده مطمئن، همکاری ارزشمندی داشته باشند.

از استان ساموت سانکروم (Samut Songkhram) تا استان کانچانابوری
در سفری مستقل و ساده در این مسیر، داستان‌های نگفته روخانه را کشف کنید؛ رودی که از ساموت سانکروم، استانی کوچک در منطقه مرکزی تایلند آغاز می‌شود و سپس به‌سمت کانچانابوری در لبه غربی منطقه می‌رود. این جاده توسط طبیعت به‌همراه جوامع محلی پراکنده و رودخانه‌ها و جنگل‌های به‌خوبی حفظ شده، احاطه شده است.

خائو چانگ پوئک (Khao Chang Phueak)، کوهستانی در پارک ملی تنگ فافام (Thong Pha Phum) در کانچانابوری در تایلند است. این کوهستان ۱۲۴۹ متر ارتفاع دارد و سومین کوه بلند در استان کانچانابوری محسوب می‌شود.

این تجربه سفر می‌تواند با پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و دیگر راه‌های حمل و نقل با تولید کربن پایین کامل شود. یکی از این وسایل حمل و نقل، کوتاه‌ترین مسیر راه‌آهن کشور (با ۳۴ کیلومتر طول از ایستگاه «بان لائم» تا ایستگاه «ماکلونگ») است؛ با شروع از یک اسکله شلوغ در محیطی آرام پر از نخل‌های بومی و محله‌های اطراف کانال به‌سمت اکتشافات خارج جاده‌ای در جنگل بروید و از این ماجراجویی دوستدار محیط زیست، لذت ببرید.

بازدیدکنندگان می‌توانند روش‌های زندگی افراد بومی را یاد بگیرند؛ مانند دیدن روش‌های تهیه شکر نارگیل توسط محلی‌ها، بافتن برگ‌های نارگیل و درست کردن شیرینی‌های تایلندی. این جاده الهام‌بخش، فرصتی برای آشنایی با رسوم محلی را به شما پیشنهاد می‌کند، شما را به تماشای تلاش جوامع برای حفظ محیط زیست می‌برد و در ابتکارات مهم زندگی بومیان شرکت می‌دهد.

استان ترت (Trat)
ترت، استانی ساحلی در شرق تایلند، دارای طبیعتی تازه و بکر است. کوچانگ، یکی از جزایر نزدیک ساحل ترت، دومین جزیره بزرگ کشور پس از پوکت است. این استان توسط جاده و پروازهای هوایی، به سادگی قابل دسترسی است؛ همین مساله، آن را به مقصدی خواستنی برای آینده توسعه گردشگری می‌کند.

توریست‌ها می‌توانند در انواع فعالیت‌های مردمی مانند بافتن کلاه از برگ درخت نخل، ساخت آب‌بندها با مصالح محلی و غربال کردن سنگ‌های قیمتی قرمز، شرکت کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند از چشمه‌های آب گرم طبیعی، لذت ببرند.

از گردشگران برای نگهداری و مراقبت از محیط زیست، تقدیر به عمل خواهد آمد. در این حین آن‌ها همچنین در مورد سبک مستقل زندگی مردم ترت و نحوه استفاده آن‌ها از منابع طبیعی بدون آسیب رساندن به آن‌ها، اطلاعات مفیدی کسب می‌کنند.

خلیج کوچک سالاک خوک (Aow Salak Khok) در جنوب شرق ساحل کوچانگ قرار دارد. این خلیج حدودا یک کیلومتر عرض و دو کیلومتر طول دارد و توسط مسیری باریک به دریا متصل شده است. این خلیج مسطح، دارای جزایر پراکنده گیاهان شاه‌پسند است. این منطقه جزو بهترین مناطق محافظت‌شده جنگل شاه‌پسند در کل تایلند به شمار می‌آید.

استان لوئی (Loei)
استان لوئی، واقع شده در شمال شرقی تایلند، میزبان زیبایی‌های بدیع طبیعی، آب و هوایی خنک و فرهنگ غنی بومی است. جنگل‌ها، محدوده کوهستانی و موقعیت آن در طول رودخانه میکونگ، برای هر سلیقه‌ای دلچسب است.

گردشگران می‌توانند با شرکت در تورهای پیاده‌روی، گشت‌وگذار در کوهستان و دیدن گونه‌های متنوع گیاهی، گذر از زمین‌های برنج و قدم زدن در کنار رودخانه، به طبیعت برگردند.

علاوه بر اکتشاف با پای پیاده، گردشگران با استفاده از دوچرخه یا تراکتور کشاورزی تطبیق داده شده با محیط زیست (rot i-taek) می‌توانند در شهرهای کوچک، گردش کنند و از مناظر زیبا لذت ببرند.

این تور با استفاده پایین از کربن، بر فرهنگ، سنت‌ها و آداب و رسوم تمرکز دارد. گردشگران نحوه درست کردن ماسک‌های فیتاخون (Phi Ta Khon) را یاد می‌گیرند، پتوهای لحاف‌مانند می‌دوزند و در فعالیت‌هایی چون مراسم فاسات لوی خرو (Pha Sat Loi Khro) و رقص سیپانگ (Saepang) مردم تای دام، شرکت می‌کنند.

تجربیات دست اول ساکنین استان لوئی از مراقبت و نگهداری از محیط زیست و سبک زندگی ساده آن‌ها بر فلسفه اقتصاد شایسته، استوار است. همین موضوع این مسیر را الهام‌بخش و به‌یادماندنی کرده است.

فیتاخون که گاهی از آن به نام فستیوال روح یاد می‌شود، رایج‌ترین نام جشن‌هایی است که در دان سای (Dan Sai)، در استان لوئی، در ایسان، واقع در تایلند برگزار می‌شود.

پارک ملی خائو لائم؛مسیر سرسبز و توریستی تایلند/تصاویر

پارک ملی خائو لائم؛مسیر سرسبز و توریستی تایلند/تصاویر

پارک ملی خائو لائم؛مسیر سرسبز و توریستی تایلند/تصاویر

پارک ملی خائو لائم؛مسیر سرسبز و توریستی تایلند/تصاویر

پارک ملی خائو لائم؛مسیر سرسبز و توریستی تایلند/تصاویر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار