gardeshban.ir

یکی از شهرهای قدیمی استان تهران که در فاصله هفت کیلومتری جنوب غربی شهر تهران است ،شهر احمدآباد مستوفی در شهرستان اسلامشهر است.
کد خبر: ۲۱۴۸۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
احمدآباد از طریق بزرگراه آزادگان به شهر تهران متصل همچنین مسیر ارتباطی شهرستان اسلامشهر به شهر تهران است و فاصله کمی با شهرستان شهریار دارد. احمدآباد دارای باغهایی سرسبزی است و امروزه بسیاری از باغ تالارهای زیبای این بخش مورد استقبال مردم بخشهای گوناگون شهرهای تهران و حومه قرار گرفته‌است.

 شهر احمدآباد مستوفی قدمتی به اندازهٔ چهارصد سال دارد و از مناطق سر سبز استان تهران به‌شمار می‌آید. در سرشماری سال۱۳۹۵ جمعیت این شهر بالغ بر۱۹۷۰۰ نفر شامل ۹۸۴۴مرد، ۹۸۵۶زن و ۶۷۷۵ خانوار بوده‌است.

در احمدآباد تعداد زیادی زمین کشاورزی و مزارع دامداری وجود دارد و از این رو چشم‌انداز گسترده مزارع کشاورزی این شهر و روستاهای تابعه آن همواره بسیار زیبا و چشمگیر است.به همین دلیل این شهر همواره مورد توجه کارگردان‌های سینمایی و تلویزیونی و حتی تبلیغات تلویزیونی بوده و از طبیعت و مزارع زیبای آن به عنوان لوکیشن فیلمبرداری بسیاری از آنها استفاده شده است. از جمله معروف‌ترین فیلمبرداری‌های انجام شده در این مکان می‌توان به لوکیشن سریال مختارنامه اشاره کرد.

مزارع احمدآباد بسیار وسیع هستند و در تمام طول سال در آنها کشت انجام می‌گیرد.اگر دود و آلودگی هوای تهران به این شهر نرسد، می‌توانید نمای زیبایی از قله دماوند را هم در کنار مزارع احمدآباد مستوفی مشاهده کنید.نمای رشته کوه البرز در شمال تهران از احمدآباد قابل مشاهده است. این منطقه فاصله کمی تا شهر تهران دارد و اگر از تهران به قصد دیدن مزارع زیبای شهر و طبیعت آن حرکت کنید، به زمان زیادی برای رسیدن به آن نیاز ندارید.

راههای دسترسی به شهر احمد آباد مستوفی

با اتوبوس

– اتوبوس های احمدآباد مستوفی در جنوب غربی میدان آزادی و در مجاورت دیوار فرودگاه و درست در کنار اتوبوس های مسیر اسلامشهر- آزادی قرار دارند. این اتوبوس ها با طی مسیر از طریق بزرگراه سعیدی، فتح و آزادگان وارد شهر احمدآباد و در ادامه حسن آباد خالصه و رضی آباد می شوند.

با تاکسی

-تاکسی های خطی اسلامشهر از پایانه آزادی و کنار ورودی مترو میدان آزادی، از میدان ورودی شهر احمدآباد نیز رد می شوند و می توان از این طریق نیز به این منطقه مراجعه کرد.

احمدآباد مستوفی؛شهری در اصله هفت کیلومتری تهران/عکس

احمدآباد مستوفی؛شهری در اصله هفت کیلومتری تهران/عکس

احمدآباد مستوفی؛شهری در اصله هفت کیلومتری تهران/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار