gardeshban.ir

استان گیلان مملو از شهرهای رنگارنگ پر از جاذبه‌هایی است که هر کدام مقصد گردشگران بسیاری در طول سال هستند.
کد خبر: ۲۱۴۹۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
بندر انزلی یکی از شهرهای بزرگ و تجاری استان گیلان است که در ساحل دریای خزر واقع شده است. این شهر ساحلی که از مدرن‌ترین شهرهای ساحلی ایران به شمار می‌آید گذرگاهی امن برای کشتی‌های تجاری نیز می‌باشد. قدمت نام‌گذاری بندر انزلی به دوران هخامنشی باز می‌گردد و در آن زمان با نام "انزان" به معنی گذرگاه و دروازه مشهور بود که به مرور زمان به انزلی تحریف شد و فقط در این بین در مدت کوتاهی در زمان پادشاهی دودمان پهلوی نام این شهر به بندر پهلوی تغییر کرده بود.

موقعیت جغرافیایی انزلی

بندر انزلی همانطور که از نامش پیداست یکی از شهرهای ساحلی ایران است که از شمال به دریای زیبای خزر، از جنوب به شهر صومعه سرا، از غرب به شهر رضوانشهر و از شرق به شهر رشت خاتمه می‌یابد. این شهر در یک بستر جلگه‌ای واقع شده و یکی از پر بارش‌ترین شهرهای شمالی ایران به حساب می‌آید میزان رطوب سالانه بندر انزلی در حدود 84 درصد است که این میزان رطوبت در روزهای گرم و در فصل تابستان می تواند برای گردشگران بسیار آزار دهنده باشد از این رو بهترین زمان سفر به این شهر در فصل پاییز و زمستان و همینطور اوایل فصل بهار است.

مرداب انزلی، بزرگترین مرداب در جهان

معروف‌ترین جاذبه گردشگری در شهر انزلی بعد از دریای خزر مرداب آن است. مرداب بین المللی انزلی بزرگترین مرداب در جهان است و علاوه بر زیبایی و جذب گردشگران از نظر اکوسیستمی نیز بسیار حائز اهمیت است. تالاب انزلی از زیباترین و جالب‌ترین مناظر آبی در جهان است که زیستگاه 100 گونه پرنده و 50 گونه ماهی و صدها گونه گیاهی است. معروف‌ترین گیاه در تالاب بین المللی انزلی  "لاله تالابی" است که شهرت جهانی نیز دارد.

جاذبه های گردشگری در انزلی

برج ساعت که به مناره انزلی نیز شناخته می‌شود یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی در این شهر است که در زمان ناصرالدین شاه ساخته شده و در گذشته به عنوان فانوس دریایی از آن استفاده می‌شده ولی امروزه ساعت را به مردم شهر نمایش می‌دهد. بلوار ساحلی بندر انزلی که به بوستان ساحلی و بلوار ساحلی قدس نیز مشهور است اولین پارک به سبک اروپایی و مدرن در ایران است و از جاذبه‌های بندر انزلی نیز محسوب می‌شود. حافظیه انزلی، کاخ میان پشته که در حال حاضر موزه‌ای نظامی است، پارک ملی بوجاق، آکواریوم بزرگ منطقه آزاد، گورستان لهستانی‌ها، آرامگاه آقا سید محمد نجفی و بقعه بی بی حوریه از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در انزلی به حساب می‌آیند.

منطقه آزاد تجاری انزلی

منطقه آزاد انزلی یکی از هفت منطقه آزاد تجاری-صنعتی در ایران است. این منطقه آزاد دارای 30 کیلومتر از سواحل دریای خزر، 22 کیلومتر از سواحل شهر انزلی و 8 کیلومتر از سواحل حوضه آبریز دلتا رودخانه سفید رود در پارک ملی بوجاق در آستانه اشرفیه است. بزرگترین مجموعه تفریحی و گردشگری، آکواریم و باغ خزندگان ایران در تیرماه سال 97 در منطقه آزاد انزلی نیز افتتاح شده است.

اقامت در انزلی

بندر انزلی شهری مدرن، شلوغ و پرمسافر است به همین سبب امکانات گردشگری و رفاهی خوبی برای مسافران نیز در آن فراهم شده است. اقامتگاه‌های متعددی برای اسکان گردشگران  در این شهر وجود دارد. هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، پلاژهای ساحلی و انواع اقامتگاه‌های غیر هتلی نظیر ویلاها، سوئیت‌ها و آپارتمان‌های مبله آماده پذیرایی از مسافران در این شهر هستند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار