gardeshban.ir

تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: نگاه ما به گردشگری صرفاً از بعد اقتصادی نیست، بلکه ما نگاه فرهنگی به آن داریم.
کد خبر: ۲۱۵۱۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸-1398 October 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
چهل و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر به میزبانی سازمان صداوسیما، با حضور قائم مقام سازمان حجت الاسلام و المسلمین آقای موسوی مقدم و تیموری معاون گردشگری کشور و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزار شد.

تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: ستاد مرکزی خدمات سفر از 22 دستگاه اجرایی و نهاد موثر در حوزه سفر و مسافرت‌های مردم تشکیل شده است و بر اساس مصوبه دولت و هیئت وزیران این ستاد جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است و به شکل مستمر فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در طول سال جلسات این ستاد به صورت دائمی تشکیل می‌شود. کمیته های تخصصی در این ستاد شکل گرفته است و اعضای آن با مسئولیت‌های به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند. با توجه به اینکه ما وارد فصل زمستان شدیم یک فصل پر رونق گردشگری را پیش رو داریم؛ البته همانطور که می‌دانید ما از اوایل اسفند وارد فصل پرگردش بین المللی هم می‌شویم.

وی عنوان کرد: شاهد اتفاقاتی در روز‌های گذشته بودیم که بر همه ابعاد جامعه ایرانی تاثیر داشت و ما هم به عنوان خانواده صنعت گردشگری از این اتفاقات در امان نبودیم. طبیعی است وقتی یک گردشگر وارد یک مقصدی می‌شود و برنامه ریزی برای سفر می‌کند امنیت و ایمنی مقصد برای آن مهم است.

تیموری اظهار کرد: این قول را به همکاران خود می‌دهم که صنعت گردشگری کشور پتانسیل بسیاری دارد و به زودی به ایام پررونق خود برمی گردد. گردشگری نیاز مردم ماست و صرفاً برای ابعاد اقتصادی کشور مهم نیست بلکه ما نگاه فرهنگی به گردشگری داریم. همین آثار گردشگری امروز دشمنان ما را وادار می‌کند که شخص اول مملکت ایالات متحده تهدید کند 52 سایت فرهنگی ایران را می‌زند.

وی افزود: اگر آسیب شناسی کنیم متوجه می‌شویم که از این ناحیه بیشتر آسیب دیده اند؛ وقتی در طول یک سال گذشته کلیپ‌هایی که گردشگردان آمریکایی و اروپایی از ایران گرفته اند و در برگشت در رسانه‌های خود پخش کردند، دست به دست می شود همه دنیا می فهمند که مردم ایران مهمان نوازند و فضای با نشاط ایران در سراسر جهان نشان داده می شود. همین می شود که رئیس جمهور آمریکا گاف سیاسی می‌دهد و می‌گوید سایت فرهنگی ایران را می‌زنم؛ در صورتی که این برخلاف مقررات یونسکو است و یک جنایت جنگی است. این نشان می‌دهد که درک واقعیت جامعه ما برای آن‌ها سنگین است.

تیموری اظهار کرد: شاید ابعاد اقتصادی گردشگری برای ما مهم باشد، اما نگاه ما به موضوع گردشگری نگاه کلان فرهنگی کسور است و آن به عنوان یک نیاز برای مردم می‌دانیم؛ گردشگری ما همچنان می‌تواند به عنوان یک بازوی قدرتمند فرهنگی و اقتصادی باشد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار