gardeshban.ir

آبشار سنگان در شمال غرب روستایی به همین نام، حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب تهران و در دامنه‌های قله پهنه‌حصار قرار دارد.
کد خبر: ۲۱۵۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
این آبشار ۲۵۷۵ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در شمال آن قله پهنه حصار واقع شده است.روستای سنگان، روستایی کوهستانی و بسیار زیبا در مسیر جاده کن، شمال غربی تهران و کمی بالاتر از سولقان بوده و دارای امامزاده و آبشاری زیبا است.اوج شکوه و زیبایی آبشار سنگان در ماه‌های فروردین و اردیبهشت می‌باشد. این آبشار در زمستان نیز با یخ زدن شکلی بسیار بدیع و زیبا به خود می‌گیرد.

دره سنگان یکی از دره‌های پر آب منطقه می‌باشد. آبشار سنگاه همانگونه که از اسمش معلوم است،در یک منطقه سنگی قرار گرفته است.مسیر دسترسی به روستا و آبشار سنگان از طریق جاده کن در شمال غرب تهران می‌باشد. رفتن به این آبشار در تمام فصول سال زیبایی‌های خاص خود را دارد.

بسیاری از افراد شاغل به خصوص کارمندان، فرصت زیادی برای سفر کردن و گشت و گذار ندارند. در واقع تنها زمان هایی که برای خیلی از این افراد خالی می ماند، روزهای آخر هر هفته است. اما انسان حتی در این شرایط هم نباید سفر، تفریح و خوش گذرانی را کنار بگذارد. چرا که تفریح و سفر کردن روحیه آدمی را تازه و او را برای شروع یک هفته کاری سخت دیگر آماده می کند. هیچکس سفر را یک کالای ضروری نمی داند، ولی از نظر من مسافرت یک کالای ضروری و حیاتی برای هر انسان است. یکی از راه حل های این موضوع، سفری یکروزه به مقصدی نزدیک است. روستا و آبشار سنگان یکی از این مقاصد جذاب طبیعت گردی هستند که با سفر به آن می توانید روحیه مضاعفی برای آغاز هفته خود بگیرید. اگر از اهالی تهران هستید، این مکان را برای آخر هفته به شما پیشنهاد می کنیم.

روستای سنگان

روستای توریستی سنگان، یکی از روستاهای خوش آب و هوای منطقه کن در شمال غربی کلان شهر تهران است. این روستا در میانه های رشته کوه های البرز و در ارتفاع ۲۱۰۰ متری از سطح دریاهای آزاد قرار گرفته است. سنگان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و ارتفاع زیاد از سطح دریا، دارای آب و هوایی خنک و معتدل در فصل تابستان است. به همین دلیل به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد طبیعت گردی نزدیک به تهران شناخته می شود. این روستا از چند محله مختلف تشکیل شده که هر کدام قدمتی متفاوت با دیگری دارند. قدیمی ترین محله که در آن آثاری تاریخی همچون مقبره سه امام زاده به چشم می خورد، بخش سنگان پایین است. سنگان میانی، سنگان بالا، سنگان نو، باغ دره و دره تک دیگر محله های این روستای زیبا هستند.

یکی از دیدنی های روستای سنگان، رودخانه ای به همین نام است که از مجاورت آن می گذرد. وجود این رودخانه، فضایی با صفا و سرسبز را در اطراف روستا ایجاد کرده است. باغ های میوه فراوان، دیگر ویژگی این روستا هستند. در واقع شغل بیشتر مردم روستای سنگان باغداری است. از جمله محصولاتی که در این باغ ها کاشته می شوند می توان به گردو، آلبالو، گیلاس، هلو و زرد آلو اشاره کرد. سفر به سنگان در تمام فصول زیبایی خاص خود را دارد. در این روستا جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارند که بدون شک مهم ترین آن ها آبشار سنگان است.

بهترین زمان رفتن به آبشار سنگان

سفر به آبشار سنگان در طول فصول و بهار و تابستان بسیار لذت بخش است. اما این تمام ماجرا نیست! این آبشار یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد که باعث می شود، بسیاری از طبیعت گردها در فصل زمستان به این مکان سفر کنند. اگر در ماه های بهمن و یا اسفند به سنگان سفر کنید، با صحنه ای شگفت انگیز رو به رو خواهید شد، صحنه آبشاری یخ زده! تقریبا بیشتر بخش های این آبشار در طول فصل زمستان به دلیل سرمای بیش از حد این محل یخ می بندند و منظره ای تماشایی را ایجاد می کند. به هر حال چه در فصل گرما و چه در فصل سرما می توانید به این مکان سفر کنید.

مسیر دسترسی به آبشار سنگان

به این منظور باید به غرب تهران بروید و وارد جاده کن – سولقان شوید. پس از عبور از منطقه سولقان، همین مسیر را ادامه دهید تا پس از حدود ۱۰ کیلومتر و با دیدن تابلوی روستای سنگان به سمت این روستا بپیچید. با طی این مسیر، ابتدا به سنگان پاییین و سپس به سنگان بالا وارد خواهید شد. مسیر پیاده روی از اینجا آغاز می شود.

آبشار دیدنی سنگان در ۲۰ کیلومتری تهران+تصاویر

آبشار دیدنی سنگان در ۲۰ کیلومتری تهران+تصاویر


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار