gardeshban.ir

برای گردش و تماشای آثار تاریخی حتما نیاز نیست که از شهر خارج شوید. قطعا هستند بنا‌هایی که در شهر و محل سکونت ما قرار دارند و تاریخی را در دل خود جای داده اند؛ تاریخی که نشان از قدمت و اصالت سرزمین عزیزمان ایران است.
کد خبر: ۲۱۵۳۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
تهران یکی از شهر‌هایی است که به دلیل وجود آثار تاریخی فراوان، همواره مورد توجه گردشگران خارجی و داخلی قرار گرفته است.

با اینکه تهران شهری شلوغ و پرهیاهو است و سراسر آن را ساختمان‌های بلند و کارخانه‌های فراوان فرا گرفته است، اما هنوز هم در میان این‌ها، گنجینه‌های گران بهای تاریخی وجود دارد که فرصتی است برای فرار از دغدغه‌های روحی و فکری و یادکردن خاطرات گذشته‌ تهران قدیم است.
این بار می‌خواهیم در این گزارش بنایی را به نام «خانه فاموری» در خیابان جمهوری معرفی کنیم.

«خانه فاموری» بنایی به جا مانده از روزگار قاجار است.در این محدوده آثار تاریخی هستند که فرسوده شده و مانند «خانه فاموری» بازسازی و مرمت شده اند. در این بنا، بوی روز‌های گذشته تهران به شدت احساس می‌شود. آویزان بودن گلدان‌هایی رنگارنگ، صفا و صمیمیت سال‌های دور خوش تهران را بیشتر می‌کند.

بهترین و زیباترین بخش دیدنی این خانه دو طبقه، حیاط و عمارت آن است. حیاطی کوچک و نقلی به همراه حوضی پرآب و گلدان‌های زیبا.

حیاط ایرانی این بنا، ذوق و هیجانی را در درون هر انسانی به وجود می‌آورد که تجربه لذت بخش تری از تماشای خانه را در ذهن و یاد بازدیدکنندگان ثبت می‌کند.

این خانه به دلیل سبک معماری و حوضچه سنگی شکل، از زیباترین بنا‌های دوره قاجار محسوب می‌شود.

یکی از عوامل محبوبیت «خانه فاموری» وجود کافه رستورانی است که پس از تماشای این عمارت، گزینه خوبی برای استراحت و لذت بردن از مناظر زیبای آن محسوب می‌شود.

فارغ از این‌ها، «خانه فاموری» گزینه مناسبی برای گردش یک روزه در شهر تهران است که می‌تواند انسان را از هیاهوی کار و زندگی اجتماعی رها کند.

این عمارت در نزدیکی خود، بنا‌های تاریخی زیادی دارد که می‌توانید پس از تماشای خانه فاموری، به دیدن آن‌ها بروید. از جمله این بنا‌ها می‌توان به باغ یارانی نگارستان، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان سی تیر، کوچه لولاگر و.. که همگی بخش اعظمی از تاریخ کهن تهران را در خود جای داده است، بروید.

گفتنی است این خانه که یکی از آثار ملی محسوب می‌شود، در سال ۱۳۸۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

این خانه در ایام هفته به غیر از شنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب به روی علاقه مندان به آثار و بنا‌های تاریخی باز است.

برای رفتن به این بنا باید به خیابان جمهوری رفته و پس از عبور از خیابان روم، به کوچه گشتاسب بروید.

پیشنهاد می‌کنیم که تماشای این نقطه تاریخی تهران را از دست ندهید و لحظات خوش و خرمی را به همراه خانواده یا دوستانتان در آنجا ثبت کنید.

«خانه فاموری»؛خانه‌ای تاریخی در قلب تهران+عکس

«خانه فاموری»؛خانه‌ای تاریخی در قلب تهران+عکس

«خانه فاموری»؛خانه‌ای تاریخی در قلب تهران+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار