gardeshban.ir

مدیرکل تبلیغات گردشگری با اعلام تهیه طرحی برای مدیریت شرایط پیش آمده کشور و کاهش اثرات آن روی گردشگری گفت: ۵ محور اصلی برای اعتمادسازی در گردشگری ایران در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۲۱۵۵۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸-1398 October 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد ابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری  گفت: تحلیل و پیش بینی‌های کارشناسی از دامنه تأثیرات منفی شرایط به وجود آمده بر اقتصاد گردشگری کشور و تمهید برای مقابله با آن، بررسی آمار مستند و واقعی از حجم تورها و رزروهای کنسل شده به تفکیک زمان و کشور مبدا، راهکارها و پیشنهادات برای اجرا در بازه زمانی سه تا پنج ماهه برای مدیریت بحران و بازگشت به شرایط عادی و ثبات، اقدامات و تدابیر مدیریتی (سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی) توسط وزارت گردشگری و سایر وزارت خانه‌ها و نهادهای ذینفع متناسب با مدیریت شرایط، زمانبندی، تقسیم کار و تعیین نقش برای هریک از ذینفعان (بخش دولتی، خصوصی، انجمن‌ها؛ تشکل‌ها) به منظور پشتیبانی مادی، معنوی، فنی و مشاوره‌ای در اجرای برنامه تبلیغات اعتمادساز گردشگری ایران از جمله رئوس برنامه‌های اعتمادسازی گردشگری ایران است.

لاریجانی افزود: پس از کسب اطلاعات دقیق از میزان لغو تورها و اینکه برای چه فصلی و از چه مبدایی هستند و با تحلیل دامنه تأثیرات منفی اتفاقات اخیر بر اقتصاد گردشگری و با اخذ نظر فعالان بخش خصوصی، بویژه تور اپراتورها و آژانس‌های ورودی کار؛ ضمن مشورت با مبادی ذیربط مانند وزارت خارجه و سایر نهادها، نسبت به تهیه برنامه عملیاتی کوتاه مدت برای اجرا در بازه زمانی سه تا پنج ماه اقدام می‌کنیم.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری با اشاره به اینکه با شروع تحولات اخیر دفتر بازاریابی و تبلیغات ضمن رصد روزانه شرایط، اقدام به تهیه این برنامه کرده و پیش نویس اولیه طرح بخصوص در بخش اقدامات و راهکارها حاضر است افزود: منتظر آمار و اطلاعات دقیق و مستند از میزان کنسلی تورها و رزروها هستیم. چراکه با اعداد و ارقام ذکر شده در فضای رسانه‌ای نمی‌توان برنامه ریزی کرد ضمن اینکه باید بدانیم دقیقاً چند گروه با چه حجمی در چه زمانی و از کدام کشور لغو شده است و آیا تور قطعی پس از صدور ویزا کنسل شده یا رزروهای اولیه لغو شده‌اند و یا اینکه تور قطعاً کنسل شده یا کارگزار خارجی درخواست زمان دیگری را کرده است. چراکه هریک از این رفتارها پیام‌هایی با خود دارد که می‌بایستی متناسب با آن اقداماتی را برنامه ریزی کنیم.

لاریجانی با اشاره به مکاتبه‌ای که با تشکل‌های ملی گردشگری انجام شده اظهار امیدواری کرد که نظرات بخش خصوصی نیز به زودی اخذ و این برنامه‌ها تکمیل می‌شود همچنین در نظر داریم در هفته آتی طی جلساتی با انجمن‌ها و تشکل‌ها و صاحبنظران؛ طرح نهایی و تکمیل و مقدمات اجرای آن فراهم شود.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در خصوص محور پنجم برنامه تبلیغات اعتماد ساز گردشگری که به زمانبندی و تقسیم کار اشاره دارد گفت: پیشنهاد اولیه این دفتر یک برنامه پنج ماهه است که از اول بهمن ماه ۹۸ آغاز و تا پایان خرداد ۹۹ ادامه می‌یابد البته در جلسات مشورتی این موضوع به شور گذاشته خواهد شد ضمن اینکه چنانچه تأمین منابع و تقسیم کار و تعیین نقش هریک از ذینفعان بخش خصوصی و تشکل‌ها؛ انجمن‌ها و بخش‌های دولتی به درستی شکل بگیرد و همه باهم با همدلی و اتحاد از این برنامه به لحاظ مادی و معنوی و فنی و مشورتی پشتیبانی کنند، به زودی نه تنها به شرایط ثبات خواهیم رسید بلکه روند رو به رشد دو سال گذشته را هم می‌توانیم تکرار کنیم. این اقدامات با هوشمندی و اتحاد و همدلی و بسیج امکانات و توان موجود و با ایجاد هم افزایی میسر می‌شود.

چمدان




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار