gardeshban.ir

بوئینگ اخیرا تحت تاثیر رعایت نکردن استانداردهای کیفیتی در اسلت های بال هواپیماهای 737 مکس از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا 5.4 میلیون دلار جریمه شد.
کد خبر: ۲۱۵۷۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸-1398 October 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) با انتشار اطلاعیه‌ای شرکت هواپیماسازی بوئینگ را تحت تاثیر عدم رعایت استانداردهای کیفیت در هواپیماهای 737 مکس به میزان 5.4 میلیون دلار جریمه کرد.

بوئینگ که یکی از بزرگ‌ترین و کلیدی‌ترین صادرکنندگان ایالات متحده به شمار می‌رود و با طراحی، توسعه و فروش هواپیما در مدل و اندازه‌های مختلف، نقش بسزایی در درآمدزایی و تولید ثروت برای اقتصاد این کشور بزرگ ایفا می‌کند. این شرکت تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای 737 مکس در سال گذشته تاکنون بالغ بر 9 میلیارد دلار زیان دهی داشته است.

بوئینگ تحت تاثیر سقوط دو فروند هواپیمای 737 مکس که به فاصله اندکی از یکدیگر منجر به کشته شدن بالغ بر 300 نفر و ممنوعیت پرواز این نوع خاص از هواپیما در سراسر جهان شد، در دسامبر 2019 اعلام کرد که به طور موقت تولید بوئینگ 737 مکس را متوقف خواهد کرد. همان طور که بسیاری از نهادهای ناظر در ایالات متحده آمریکا و سایر متخصصان هوانوردی پیش بینی کرده بودند، مجوز پرواز و بازگشت بوئینگ 737 مکس به خطوط هوایی به این زودی صادر نخواهد شد.

از طرفی تحقیقات کاملی به منظور کشف علت و نحوه سقوط هواپیماهای بوئینگ 737 مکس صورت گرفت که به تازگی اعلام شد یکی از آنها عدم رعایت استانداردهای کیفیتی اسلت‌های بال 178 بوئینگ 737 مکس بوده است.

یک ماه پیش نیز این سازمان شرکت مذکور را به علت رعایت نکردن همین پروتکل های امنیتی و کیفیتی اسلت‌های بال 133 مدل هواپیماهای نسل جدید موسوم به Next Generation را 3.9 میلیون دلار جریمه کرده بود.

بر اساس گزارش های منتشر شده در وب سایت aerotime، کارشناسان این سازمان بر این باورند که بوئینگ در ساخت اسلت ها نظارت کافی نداشته و به دلیل کیفیت پایین آلیاژ مورد استفاده دچار فرایند Hydrogen Embrittlement شده است.

از لحاظ علم هوانوردی، این فرایند زمانی رخ می‌دهد که هیدروژن به آلیاژ نفوذ کرده و باعث شکننده شدن و در نهایت شکستگی آن می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار