gardeshban.ir

داستان «نورمهال» همدان مدتی است به حاشیه رفته، هر چند از تیرماه ۹۸ گودبرداری آن متوقف شد اما از آن زمان تاکنون کمیته امداد منتظر است تا وعده های داده شده مبنی بر ارائه زمین معوض عملیاتی شود و بتواند برج‌هایی که قرار بود ساخته و عواید آن شامل حال نیازمندان شود را به سرانجام برساند هر چند بعید به نظر می رسد این نهاد مردمی بتواند با تورم صعودی که شاهدش هستیم، به فکر ساخت و ساز دوباره بیفتد.
کد خبر: ۲۱۵۹۵
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸-1398 October 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
پیگیری‌های مجدد ایسنا نشان می‌دهد هنوز هم که هنوز است زمین معوض داده نشده و در عوض می‌خواهند کاربری یکی از زمین‌های خود کمیته را تغییر دهند و جبران خسارتش را با صدور مجوز و پروانه و تغییر کاربری صاف کرده و زمین جنوبی عمارت نورمهال را به شهرداری برای ساخت پارک واگذار کنند و این خبری خوب برای دوستداران میراث فرهنگی است که بشنوند «نورمهال نجات یافت».

بنیامین یاری، مدیر روابط عمومی کمیته امداد استان همدان با بیان این‌که پروژه برج دوقلوی کمیته امداد همچنان بر روی زمین مانده است، گفت: طبق وعده‌های داده شده تاکنون هیچ زمینی به عنوان معوض داده نشده به طوریکه از دو سال گذشته هر قولی داده شد تحقق نیافت.

کامران گردان، رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان این‌که هنوز شهرداری در حال بررسی است، گفت: مصوبه‌ای به شورا نرسیده تا درباره تصمیم‌گیری آن‌ها مطلع شوم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان نیز  با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی در فرمانداری و استانداری و بازدید میدانی استاندار، گفت: مقرر شده در جا دیگری در زمین های مربوط به کمیته امداد در قالب کمیسیون ماده ۵ شهرداری، راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و ... تصمیم گیری و تغییر کاربردی صورت گیرد تا کمیته بتوانند در راستا ساخت‌وساز عملیات لازم را انجام دهد.

علی مالمیر با بیان این‌که براساس برآوردهای کارشناسی میزان خساراتی که از نساختن زمین جنوبی نورمهال به کمیته وارد می‌شود با ارائه امتیازاتی جبران خواهد شد، تصریح کرد: این پروژه در حال پیشرفت بوده و مباحث کارشناسی در مرحله نهایی است به طوری‌که در جلسات ذیربط برای کاربری زمین جدید تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

وی با بیان این‌که باید به کمیته امداد با وجود این‌که پروانه ساخت در نورمهال را داشته، کمک شود تا برنامه ساخت‌وسازش را در زمین دیگری پیاده کند، خاطرنشان کرد: تغییر کاربری به مسکونی، صدور پروانه ساخت و افزودن تراکم معادل پروژه فعلی در جای دیگر هزینه بر است بنابراین به جا امتیاز زمین، امتیاز و مجوز ساخت‌وساز به آن‌ها تعلق می‌گیرد و زمین همجوار نورمهال برای ساخت پارک به شهرداری داده می‌شود.

مالمیر اظهار کرد: قاعدتا پیچ اصلی که همان بحث فنی است انجام شده و فقط بحث اجرایی آن می ماند که در کمیته فنی راه و شهرسازی تصمیم گیری می شود تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

مریم سمائی، معاون شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان نیز در این باره گفت: مرحله اول تصمیم‌گیری در بحث اجرایی این موضوع در کمیته فنی راه و شهرسازی انجام شده و مرحله دوم باقی مانده است و در نهایت تصمیم‌گیری نهایی در کمیسیون ماده ۵ انجام خواهد گرفت.
 
ایسنا



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار