gardeshban.ir

باستان‌شناسان با بررسی اشیای کشف شده در یک منطقه از شهر دبی به این نتیجه رسیدند که مردم این منطقه حدود ۳ هزار سال پیش از بقایای کشتی‌های شکسته برای ساخت ابزار استفاده می‌کرده‌اند.
کد خبر: ۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸-1398 October 26
گردشبان (gardeshban.ir) : "بازیافت" برای افرادی که حدود سه هزار سال پیش در دبی زندگی می‌کردند، روشی برای تسهیل زندگی بوده است.

باستان شناسان اشیایی ساخته شده از مس، برنز و آهن را کشف کرده‌اند که مورد بازسازی و بازیافت قرار گرفته بوده‌اند تا به عنوان ابزار مورد استفاده قرار گیرند.

دکتر "کارول جوچنیویچ" و گروهی از باستان شناسان دریافتند که افرادی که سه هزار سال پیش زندگی می‌کرده‌اند، از سرامیک‌ها و بقایای کشتی‌های شکسته برای تبدیل اشیاء به ابزار استفاده می‌کرده‌اند و این یعنی بازیافت کنندگان باستانی اشیاء فلزی را به ابزارهای جدید تبدیل می‌کرده‌اند.

"جوچنیویچ" گفت: این یک واقعیت جالب است که چند هزار سال پیش، ساکنان این منطقه فرآیند بازیافت را انجام می‌داده‌اند. کشتی‌های سرامیکی شکسته دور انداخته نمی‌شده‌اند، در عوض آنها فقط کمی تغییر یافته و به عنوان ابزار استفاده می‌شده‌اند.

باستان شناسان دریافتند که این ابزارها با استفاده از سرامیک به دست آمده از یک نوع خاک رس ساخته شده است.

محققان در این اکتشاف علاوه بر ابزارهای بازسازی شده، ۲۶۰۰ اشیاء فلزی شامل سلاح، تزئینات، جواهرات و مجسمه را پیدا کردند. اغلب آنها سه هزار سال پیش ساخته شده‌اند، اما برخی از آنها حتی می‌توانند چهار هزار سال قدمت داشته باشند.

این اشیا که در مرکز متالورژی شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دبی نگه داری می‌شوند، در سال ۲۰۰۲ کشف شده‌اند.

داستان کشف آنها از این قرار است که حاکم دبی هنگام پرواز بر فراز این منطقه با هلیکوپتر، می‌بیند که برخی از تپه‌ها به طرز عجیبی مزین به سنگ‌های سیاه هستند و وقتی این سایت را بازرسی کردند، دریافتند که این سنگ‌های سیاه حاصل از ذوب فلز هستند و محققان متوجه شدند که فلزات در مقیاس بزرگ در این منطقه ذوب شده‌اند.

این سایت باستان شناسان را از سراسر جهان از جمله استرالیا، لهستان، اسپانیا و آلمان به خود جلب کرده است و تحقیق و اکتشاف در آن همچنان ادامه دارد.

پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار