gardeshban.ir

​​​​​​​احتمالا وقتی صحبت از سفرهای جاده‌ای می‌شود، بیشتر مردم تصور کسانی را دارند که دیوانه وار و بدون برنامه رانندگی می‌کنند و بدون هدفی به جایی می‌روند. اما اینگونه نیست، با یک برنامه ریزی درست و دقیق می‌توان این سفرها را بسیار دوست داشتنی کرد.
کد خبر: ۲۱۶۴۰
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸-1398 October 27
گردشبان (gardeshban.ir) :
با رعایت چندین نکته می‌توان یک سفر خوب را در پیشرو داشت:

1. جمع کردن وسایل

اولین قانون جمع کردن وسایل برای سفرهای جاده‌ای "هرچه کمتر، بهتر". یک صندوق عقب بزرگ می‌تواند فریبنده باشد و شما را ترغیب به جمع کردن وسایل بسیار زیاد غیر ضروری کند. در واقع هرچه وسایل شما بیشتر باشد، در هر بار توقف در هتل یا مکانی، شما باید تعداد زیادی وسیله سنگین را جا به جا کنید. همچنین این ازدیاد باعث می‌شود تا نتوانید وسایل را به راحتی پیدا کنید. همچنین هر چه ماشین سبک‌تر باشد، مصرف سوخت آن نیز کاهش می‌یابد و باعث صرفه جویی در هزینه‌های سفر می‌شود.

2. برای مشکلات آماده باشید

هرچه بیشتر برای مشکلات سفر و رانندگی آمادگی داشته باشید، بهتر است. مطمئن شوید قبل از حرکت کردن، تمام مدارک و همچنین شماره‌های اضطراری را به همراه دارید تا به محض مواجه با مشکل، آن را به سرعت حل کرده و به جاده برگردید. همچنین همراه داشتن برخی وسایل مانند چراغ قوه و انواع کابل درون ماشین بسیار مهم است.

3. گجت‌ها و وسایل جانبی

بدون شک یکی از کارآمدترین ابزار و گجت‌ها برای مسافرت، GPS است. GPS مسیر را به شما نشان داده و دیگر نیازی ندارید تا به دنبال آدرس‌ها بگردید و همچنین در صورت گم شدن از مسیر اصلی، شما را به سرعت راهنمایی کرده و به مسیر اصلی باز می‌گرداند تا وقت کمتری را از دست دهید.

4. برنامه ریزی مسیر

یکی از ارکان اصلی٬ برنامه‌ریزی مسیر است. مشخص کردن محل‌های توقف و حتی محلی برای لذت بردن از مسیر می‌تواند تا حد زیادی از استرس خود و سرنشینان بکاهد.

5. ذخیره کردن پول

بیشتر پول خرج شده در سفرهای جاده‌ای مربوط به غذاهای گران قیمت است. به همین دلیل توصیه می‌شود یک کلمن یا یخچال کوچک سفری به همراه خود برداشته و مقداری غذا در آن نگه دارید. با این کار هم سلامت خود را تامین می‌کنید و هم پول بیشتری را برای تفریحات می‌توانید ذخیره کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار