gardeshban.ir

طبیعت ایران ترکیب مسحور کننده ای از رنگ ها و اشکال چشم نواز است. مناظری که هیچ طبیعت دوست و رهگذری نمی تواند آن را نادیده بگیرد.
کد خبر: ۲۱۶۷۶
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرقی نمی کند به چه نوع طبیعی علاقه دارید، دشت و صحرا، کوه، کویر، آبشار و یا دریا، ایران ترکیب بی نظیری از تمام این جاذبه ها است که باید برای دیدنشان وقت بگذارید. در این مطلب قصد داریم شما را با یکی از همین زیبایی ها یعنی مرتفع ترین قله ی البرز شرقی آشنا کنیم که مکان مناسبی برای ورزش کوهنوردی و لذت بردن از طبیعتی بی نظیر در نزدیکی پایتخت به شمار می آید.

قله ۳۹۸۰ متری میشینه مرگ در شمال روستای لزور، در بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه استان تهران قرار گرفته است. این قله، یکی از مرتفع ترین قله های رشته کوه البرز شرقی به شمار می آید. قله میشینه مرگ در جنوب روستاهای نشل و خرم قرار گرفته است و قله ای تک است که از طریق مسیری به قله ی فرعی خود متصل می شود. این قله ی فرعی در حدود ۸۰ متر پایین تر از قله ی میشینه مرگ قرار گرفته است و بافتی سنگی دارد.

دریاچه لزور

برای صعود به این قله بهتر است از مسیر جنوبی آن از سمت روستای لزور اقدام کنید که در آن با عبور از کنار دریاچه زیبای سد سیاه رود یا لزور نیز لذت دوچندانی از حضور در این طبیعت خواهید برد. در حدود ۱۵۰ متر بالاتر از این دریاچه، می توانید به سرویس بهداشتی، کلبه و چشمه دسترسی داشته باشید. دشت معجزه چشمه نیز، چشمه های آب متعددی دارد که در مسیر صعود به قله می توانید از تماشای آن ها و آب گوارایشان لذت ببرید.

برای رسیدن به روستای لزور نیز بهتر است از طریق جاده تهران- فیروزکوه، پس از خروجی روستای هرانده، وارده جاده هراز به فیروزکوه بشوید و به سمت ارجمند بروید.

دریاچه

این قله در میان کوهنوردان از محبوبیت بالایی برخوردار است و بهترین زمان برای صعود به آن ماه های اردیبهشت و خرداد است. در زمستان، به دلیل پوشیده از برف بودن مسیر صعود به قله، بهتر است با تجهیزات کامل و افراد حرفه ای به این منطقه سفر کنید. بهتر است در فصل بهار برای رسیدن به قله از مسیری که بعد از روستای لزرو به سمت تنگه، دشت معجزه چشمه، دریاچه لزور و بعد از آن به گردنه و قله می رسد اقدام نکنید. در فصل بهار به دلیل بارندگی های بسیار، مسیر تنگه پر آب شده و عبور از آن ناممکن می شود.

قله میشینه مرگ

بهتر است در این فصل (بهار)، برای رسیدن به قله از مسیر روستای لزور، جاده خاکی ماشین رو، دریاچه سد سیاهرود (دریاچه لزور)، گردنه، قله و یا از مسیر روستای لزور، مسیر پاکوب گوسفند سراها، دشت معجز چشمه، دریاچه سد سیاهرود (دریاچه لزور)، گردنه و در نهایت قله اقدام کنید.

اگر در زمان مناسب به این قله صعود کنید می توانید منظره ی زیبای قله دماوند، کاعون، ورارو و ناظر را در جنوب غربی قله ببینید.

قله متری میشینه مرگ و دریاچه لزور در نزدیکی تهران/عکس

قله متری میشینه مرگ و دریاچه لزور در نزدیکی تهران/عکس

قله متری میشینه مرگ و دریاچه لزور در نزدیکی تهران/عکس

قله متری میشینه مرگ و دریاچه لزور در نزدیکی تهران/عکس

قله متری میشینه مرگ و دریاچه لزور در نزدیکی تهران/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار