gardeshban.ir

مازندران زیبا، جایی‌ست که در هر زمان از سال زیبایی های بی مثال خود را دارد. آب و هوای معتدل، سرسبزی، مجاورت با دریای خزر، همه باعث شده تا این استان جزو زیباترین استان های ایران باشد. در سفر ایرانگردی امروز به مازندران قصد داریم در کنار همه زیبایی هایش جاذبه‌ی دیدنی دیگری را به شما معرفی کنیم: قلعه مارکوه! همراه ما باشید.
کد خبر: ۲۱۶۸۵
تاریخ انتشار : شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸-1398 October 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
قلعه مارکوه رامسر بر روی کوهی به همین نام قرار گرفته است. این قلعه قدمت بالایی دارد و در حال حاضر فقط برج‌های نگهبانی بنا برجای مانده است، این قلعه در گذشته کاربرد نظامی داشته و دارای ۶۰۰ مترمربع مساحت است. محلی ها آن را مَرکو می گویند.

برای رسیدن به این قلعه می بایست ۳۱۱ پله را بالا بروید که بسیار راحت طی می شود و در نهایت به یک برج بلند سنگی می رسید که با عبور از آن به محوطه باقی مانده از قلعه می رسید. 

در کل سه تا برج نگهبانی را خواهید دید که یکی از اتاق های قلعه نیز برای اسکان نگهبان این بنا بازسازی شده است. اما در حال حاضر از این منطقه تاریخی زیبا چندان اثری باقی نمانده است. 

برای بازدید از قلعه مارکوه رامسر در فصول مختلف، جذابیت های متفاوتی را شاهد خواهید بود و این به شما بستگی دارد که کدام ویژگی آن را دوست داشته باشید تا بر اساس آن یک زمان مناسب را انتخاب کنید.

قلعه تاریخی مارکوه در رامسر /عکس

قلعه تاریخی مارکوه در رامسر /عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار