gardeshban.ir

هر چه می گذرد برندهای بیشتری دست از استفاده از خز و پوست طبیعی حیوانات در تولید محصولات خود برمی دارند و در عین حال، مردم و فعالین برای حمایت هر چه بیشتر قانون از حیوانات تلاش می کنند.
کد خبر: ۲۱۷۱۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
در ادامه به قوانین جالبی می پردازیم که در کشورهای مختلف دنیا برای حمایت از حقوق حیوانات وضع شده اند و می توانند الگویی برای دیگر کشورها باشند.

در تایلند آسایشگاه هایی برای فیل ها وجود دارد

در سال ۲۰۱۶، اولین منطقه ی حفاظت شده ی فیل ها در پوکت، بزرگ ترین جزیره ی کشور تایلند، افتتاح شد که یک به اصطلاح آسایشگاه برای فیل ها است. در این منطقه ی حفاظت شده، فیل ها با میوه تغذیه می شوند، از آن ها مراقبت می شود و آن ها می توانند آزادانه در طبیعت گردش کنند و در برکه ها آب بازی کنند.

در هند کشتن گاوها می تواند ۱۴ سال زندان داشته باشد

هندوها گاو را حیوانی مقدس می دانند و بدرفتاری با آن را جرم تلقی می کنند. مثلاً مجازات کشتن گاو در ایالت گجرات هند حبس ابد است و این کار در دیگر ایالت های این کشور تا ۱۴ سال زندان دارد.

در هلند توله کشی از سگ های نژاد پاگ غیر قانونی است

علت تصویب این قانون در هلند آن بود که پوزه ی این سگ ها یک سوم طول کل جمجمه ی آن ها است، مسأله ای که باعث می شود این سگ ها اغلب با مشکل تنگی نفس و دیگر مشکلات تنفسی رو به رو باشند.

علاوه بر پاگ ها، توله کشی از دیگر نژادهای سرپهن در سگ ها مثل بولداگ انگلیسی، بولداگ فرانسوی، کاوالیر کینگ چارلز اسپانیل، بوستون تریر و پکینیز هم ممنوع شده.

در سوئیس اندازه ی قفسه ی خرگوش ها کنترل می شود

در قانون فدرال سوئیس در خصوص حفاظت از حیوانات، قوانین سختگیرانه ای برای کسانی که حیوان خانگی آن ها خرگوش است وجود دارد. طبق این قوانین رژیم غذایی روزانه ی این حیوانات باید حاوی کاه و یونجه باشد. سوئیس قوانین سختگیرانه ای هم در خصوص اندازه ی قفس این حیوانات دارد، به طوری که خرگوش باید قادر باشد در قفس خود صاف بنشیند و بدن خود را در اندازه ی کامل کش دهد؛ یک بخش پوشیده هم در قفس باید وجود داشته باشد تا حیوان بتواند خود را در آن پنهان کند؛ قفس خرگوش های باردار هم باید مجهز به محفظه ای باشد که آن ها بتوانند در آن برای خود لانه درست کنند.

در نیوزلند اگر گربه ای یک گردنی با سه زنگوله نداشته باشد نباید از خانه خارج شود

یک منطقه ی کوچک در نیوزلند به نام لانگبرن قانونی دارد که می گوید گربه ها فقط درصورتی می توانند از خانه خارج شوند که یک گردنی با سه زنگوله آویزان از آن داشته باشند. علت این قانون احتمالاً جلوگیری از تصادف ماشین ها با گربه ها در خیابان و همینطور هشدار به پرندگان درباره ی حضور یک موجود شکارچی است.

در شهر رم نگه داشتن ماهی گلی در تنگ ممنوع است

در پایتخت کشور ایتالیا نگه داشتن ماهی های گلی در تنگ های کروی غیر قانونی است. به گفته ی حامیان حقوق حیوانات، در اینگونه تنگ ها اکسیژن کافی به ماهی نمی رسد. این تنگ ها حتی ممکن است باعث نابینایی ماهی شوند.

در اتریش نگه داشتن جوجه مرغ ها در قفس های کوچک ممنوع است

در سال ۲۰۰۴ اتریش یکی از سختگیرانه ترین قوانین را در خصوص حفاظت از حیوانات وضع کرد. این قانون افراد را از نگه داشتن جوجه مرغ ها در قفس های کوچک و همینطور بستن دام ها با طناب بازمی دارد. در این کشور قوانینی هم وجود دارد که افراد را از نگه داشتن سگ ها و گربه ها در ویترین های شیشه ای فروشگاه های فروش حیوانات و استفاده از زنجیر و فنس هایی که شوک الکتریک وارد می کنند، منع می سازند. تخطی از این قوانین بین ۲ هزار تا ۱۵ هزار دلار جریمه دارد.

در فرانسه رها کردن سگ ها در ماشین در آفتاب ممنوع است

ماشین ها در هوای گرم به سرعت داغ می شوند و اگر حیوانی داخل آن ها باشد، گرمای بیش از اندازه می تواند جان آن را به خطر اندازد. به همین دلیل در فرانسه این کار حیوان آزاری تلقی می شود و اگر کسی سگش را داخل ماشین رها کند ۷۵۰ یورو جریمه می شود.

به علاوه، اگر رهگذری تصمیم بگیرد برای نجات جان حیوان شیشه ی پنجره ی ماشین را بشکند، مسئولیت خسارت وارده برعهده ی او نخواهد بود.

در نروژ عقیم کردن گربه ها ممنوع است

نروژی ها عقیم کردن گربه ها را بی رحمانه می دانند. در نروژ شما می توانید گربه های مذکر را عقیم کنید اما عقیم کردن گربه های ماده غیر قانونی است.

به علاوه، نهاد نظارت بر رفاه حیوانات در این کشور، گرفتن گربه ها از پس گردن شان را ممنوع کرده و نحوه ی مراقبت از موهای این حیوانات را کنترل می کند.

در بولیوی استفاده از کبوترها در سیرک ممنوع است

بولیوی سیرک ها را از استفاده از حیوانات اهلی و وحشی در برنامه های خود منع کرده. حتی سگ ها و کبوترهای آموزش دیده هم نباید در اجراهای سیرک ها مورد استفاده قرار گیرند. افراد خاطی جریمه شده و حیوانات شان توقیف می شوند.

در جمهوری چک پلیس های شهر در شبکه های اجتماعی درباره ی حیوانات بی خانمان اطلاع رسانی می کنند

در این کشور مأموران پلیس اگر حیوان گمشده ای در خیابان پیدا کنند، در صفحات رسمی پلیس در شبکه های اجتماعی درباره ی آن اطلاع رسانی می کنند. آن ها نام پناهگاهی که سگ یا گربه ای را به آنجا برده اند را هم ذکر می کنند تا همه از محل نگداری آن حیوان باخبر باشند.

در سوئد همه ی حیوانات باید مراقبت درمانی مناسبی دریافت کنند

بر اساس قانونی که در سال ۱۹۸۸ در سوئد به تصویب رسید، همه ی حیوانات باید تحت معاینات پزشکی قرار گیرند و واکسن های لازم را برای جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری ها دریافت کنند. به علاوه، آن ها حق برخورداری از یک فضای شخصی متناسب با اندازه ی بدن شان، ارتباط و تعامل و یک رژیم غذایی سالم را دارند.

انگلستان تصمیم دارد توله کشی از گربه های گوش خمیده را ممنوع کند

انجمن دامپزشکی بریتانیا تقاضای ممنوعیت قانونی توله کشی از گربه های گوش خمیده را کرده. علت غیر عادی بودن شکل گوش های این نژاد از گربه یک جهش ژنتیکی است که منجر به بیماری های زیادی مثل روماتیسم و مشکلاتی در ستون فقرات، مفصل ها و گوش ها می شود.

در لهستان بستن قلاده به سگ ها بیشتر از ۱۲ ساعت متوالی ممنوع است

در این کشور نگه داشتن سگ ها با قلاده بیشتر از ۱۲ ساعت متوالی ممنوع است چون این کار می تواند به سلامت حیوان صدمه بزند. به علاوه، بستن قلاده به حیوان، نقض نیاز طبیعی آن برای داشتن تحرک و فعالیت محسوب می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار