gardeshban.ir

بر اساس اعلام سایت فلایت رادار۲۴، پرواز‌های عبوری ایرلاین‌های ترکیش، آذربایجان، عمان، پاکستان، روسیه، بلاروس، فلای دوبی و الاتحاد (امارات) و بنگلادش همراه قطرایرویز به آسمان ایران بازگشته‌اند.
کد خبر: ۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
بررسی‌های سایت فلایت رادار ۲۴ نشان می‌دهد، اگرچه برخی ایرلاین‌های اروپایی با جوسازی در خصوص ناایمن بودن آسمان ایران، خواهان لغو کلیه پرواز‌ها به مقصد کشورمان شده یا پرواز‌های از مبدأ ایران را نمی‌پذیرند، اما با گذشت چند روز از سانحه هواپیمای اوکراینی، بار دیگر ثابت شد آسمان ایران، امن‌ترین و ارزان‌ترین مسیر برای پرواز‌های عبوری در کریدور‌های پروازی شمال جنوب و شرق به غرب است.

در حال حاضر پرواز‌های عبوری شرکت‌های هواپیمایی بنگلادش و پاکستان (پیا) پرواز‌های خود به غرب آسیا را از مسیر آسمان ایران اعم از مرز‌های آبی و خاکی انجام می‌دهند.



همچنین پرواز‌های شمال شرق اروپا به مقاصد جنوب خلیج فارس با ایرلاین‌های روسی و بلاروس نیز از فضای کشورمان تردد می‌کنند. ضمن اینکه دو ایرلاین اماراتی فلای دوبی و الاتحاد پرواز‌های ابوظبی و دوبی به مسکو و مینسک را که در روز‌های قبل با عبور از آسمان عراق انجام می‌دادند، با تغییر مسیر به فضای کشورمان بازگردانده اند.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین عامل بازگشت پرواز‌های عبوری به آسمان کشور، گران بودن مسیر‌هایی غیر از آسمان ایران است. ضمن اینکه امنیت آسمان کشورمان نیز بر ایرلاین‌های منطقه ثابت شده است.

هواپیمایی سلام ایر (عمان) نیز در کنار قطرایرویز که هیچ گاه حاضر به ترک آسمان ایران نشد، فضای کشورمان را برای تردد به اروپا انتخاب کرده است.

هواپیما‌های دو شرکت هواپیمایی ترکیش ایر و آذربایجان نیز همچنان برای تردد به جنوب خلیج فارس از آسمان ایران عبور می‌کنند.

ایرلاین‌های چند کشور آسیای میانه شامل ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان و قزاقستان نیز تصمیم گرفته اند برای انجام پرواز‌های غرب آسیا به مقاصد دوبی، ابوظبی، دوحه، منامه، جده و مدینه از آسمان ایران عبور کنند؛ این در حالی است که پیش از این آسمان افغانستان در چند روز اخیر جایگزین فضای کشور برای دسترسی به آسیای میانه شده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرز‌های آبی کشورمان در خلیج فارس و دریای عمان نیز این روز‌ها میزبان تعداد زیادی از پرواز‌های عبوری است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار