gardeshban.ir

تمامی پروازهای فرودگاه مهرآباد که ابطال نشده و جزو پروازهای تاخیری به شمار می‌رود به ترتیب و با اعلام شرکت هواپیمایی مربوطه امروز انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۱۷۴۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
بارش برف و کاهش دید افقی در فرودگاه مهرآباد از صبح امروز یکشنبه 29 دی ماه موجب ابطال بیش از 30 پرواز فرودگاه پایتخت شده است اما آن دسته از پروازهایی که تاخیر داشت به ترتیب اولویت در صف پروازها قرار دارند.

شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ساعت مجدد پروازها را از طریق پیامک به مسافران خود اطلاع دهند و نسبت به کاهش ازدحام جمعیت در ترمینال ها اقدام کنند.

مقررات موجود در بخش پروازهای داخلی تاکید دارد چنانچه تأخیر تا دوساعت به طول بینجامد، شرکت‌های هواپیمایی موظفند از مسافران پذیرائی نوع اوّل انجام دهند. ارائه این پذیرائی مشروط به وجود زمان کافی جهت پذیرایی وعدم افزایش تأخیر بیشتر است.

همچنین درصورتی که تأخیر بیش از 2 ساعت و تا 4 ساعت طول بکشد، شرکت‌های هواپیمایی موظف به انجام پذیرائی مناسب حداقل نوع اول با توجه به امکانات فرودگاهی، فراهم کردن امکان برقراری ارتباط تلفنی جهت اطلاع رسانی، تغییر پرواز در صورت درخواست مسافر و امکان انجام آن، انجام اقدامات لازم جهت اعزام با سایر شرکت‌های هواپیمائی در صورت درخواست مسافر«در صورت وجود پرواز در همان مسیر ویا انتقال به مقصد نهائی ازطریق مسیرهای جایگزین به جز مسیر درج شده دربلیت» و استرداد کامل وجه بلیت مسافر در صورت انصراف مسافر از ادامه پرواز هستند.

این قوانین می افزاید: اگر تاخیر بیش از 4 ساعت باشد، در این صورت شرکت حمل کننده موظف است، علاوه بر رعایت مواردی که در بالا عنوان شد، نسبت به جبران خسارت به میزانی که از قبل تعیین شده است بپردازد.

در مورد پروازهایی که به دلیل شرایط جوی و یا اضطراری فرودگاه مبداء، مقصد و مسیر دچار تأخیر یا ابطال بیش از دو ساعت می‌شود، شرکت‌های هواپیمائی با رعایت مقررات پذیرائی از نوع اوّل ،صرفاً موظف به استرداد کامل وجه به مسافرین هستند.

از صبح امروز پروازهای خروجی داخلی از مبدا فرودگاه مهرآباد به بیش از 10 مقصد از جمله عسلویه،لامرد، شیراز، اهواز، تبریز،ایلام، چابهار،زاهدان ، قشم ، آبادان ، کرمان و .... با پرواز بیش از 8 ایرلاین داخلی از جمله شرکت‌های هواپیمایی ایران ایرتور، ایران ایر،کاسپین کارون ،ماهان و ..... لغو شد.

فرودگاه مهرآباد صبح امروز از ازدحام جمعیت در ترمینال‌های این فرودگاه خبر داد و از مسافران خواست تا قبل از عزیمت به سمت فرودگاه از برقراری پرواز خود اطمینان حاصل کنند.

وضعیت پروازهای ورودی به فرودگاه مهرآباد از مبدا به مقصد این فرودگاه نیز از صبح امروز وضعیتی مشابه را داشت و بیشتر پروازها ابطال شد.

بیش از 10 پرواز از شهرهای شیراز،مشهد، ارومیه، تبریز، یزد، ماهشهر، بیرجند، ایلام، قشم،گرگان، بندرعباس و .....به مقصد فرودگاه بین المللی مهرآباد از صبح امروز باطل شده است و بسیاری از پروازها با احتمال از سرگیری پروازها «تاخیر» اعلام کرده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار