gardeshban.ir

‌برخی ممکن است تصور کنند سفرهای دریایی برای افراد سالخورده و مسن است اما کشتی برای همه سنین مناسب است. با کشتی می‌توان بدون جا به جا کردن وسایل خود از هتلی به هتل دیگر دور تا دور اروپا را گشت. کشتی‌های فراوان و متنوع بسیاری برای سفر وجود دارند که تنها باید با توجه به سلیقه خود از میان آنها انتخاب کرد.
کد خبر: ۲۱۷۴۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸-1398 October 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

در اینجا برخی از نکات جالب و مهم برای سفر با کشتی را آورده‌ایم:

۱. انتخاب خردمندانه

قبل از رزرو کردن کشتی به طور کامل تحقیقات خود را انجام دهید. هنگام رزرو کشتی باید به نکاتی از قبیل اندازه کشتی، تفریحات و سرگرمی‌های کشتی و سایر نکات دیگر توجه داشت. کشتی‌های گوناگونی برای سنین متفاوت با سرگرمی‌ها و جاذبه‌های متنوع وجود دارد.

۲. در کشتی بمانید

نیازی نیست در هر توقف در بندرگاه از کشتی خارج شوید، گشت و گذار در مکان‌های مختلف می‌تواند هزینه زیادی به همراه داشته باشد مگر اینکه برای آن برنامه ریزی داشته باشید. اگر می‌خواهید کمی در آرامش استراحت کنید در کشتی بمانید و از آن لذت ببرید و بیشتر امکانات کشتی در دسترس هستند. همچنین برای عکاسان بهترین زمان بشمار میرود تا چند عکس٬ بدون حضور مردم بگیرند.

۳. رزرو اتاق در طبقات پایین‌تر برای جلوگیری از دریازدگی

دریازدگی در نتیجه عدم تطابق سلول های حسی مغز انسان که وضعیت تعادلی فرد را کنترل می کنند، به وجود می آید. درون کشتی یا قایق در حال تلاطم در چشمان افراد هیچ حرکتی مشاهده نمی شود اما مایع داخل گوش میانی به خاطر حرکت های کشتی درون گوش جابه جا می شود.

با جابجایی این مایع در گوش میانی، پیام های مختلفی از وضعیت تعادل شخص به مغز ارسال می شود. رزرو کردن یک اتاق در مرکز کشتی و طبقات پایین‌تر می‌تواند به دوری از حالت تهوع و دریازدگی جلوگیری کند. اگر حالت تهوع به شما دست داد، میوه بخصوص سیب سبز بهترین درمان برای آن است. استفاده از زنجبیل به همراه وعده‌های غذایی یا استفاده از قرص‌های ضد تهوع از دیگر راه‌های مقابله با دریازدگی است.

۴. دانلود برنامه مخصوص کشتی

دانلود کردن برنامه مخصوص کشتی به شما اجازه می‌دهد تا از سفر خود اطلاعات کافی بدست آورید. همچنین بسیاری از برنامه‌ها، تفریحات، امکانات، نقشه کشتی و حتی ویژگی سالن‌های غذاخوری نیز در برنامه وجود دارد. همچنین می‌توانید به صورت رایگان با دیگر افرادی که در کشتی حضور دارند معاشرت کنید.
 
۵. کلاسترو فوبیا یا ترس از قرارگیری در مکان‌های تنگ

در صورت رزرو و اقامت در یک اتاق مرکزی که بدون پنجره است، ممکن است کلاستروفوبیا به شما دست دهد که در صورت کم بودن نور طبیعی ایجاد می‌شود. برای برطرف کردن چنین حسی تلویزیون اتاق خود را روی حالت دوربین تمام کشتی قرار دهید تا مقداری نور طبیعی برای شما فراهم کند.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار