gardeshban.ir

آیا ترجیح می دهید یک همسفر واقعی داشته باشید یا تنها با موبایل‌تان سفر کردن را بیشتر دوست دارید؟ شاید باید واژه جدیدی برای سبک سفر جدید معرفی کرد. واژه ای به نام: «Mobilemoon»
کد خبر: ۲۱۸۰۰
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
طی سال های اخیر واژه های  جدیدی وارد فرهنگ لغات سفر شده است. واژه هایی مانند Babymoon (سفر کردن قبل از به دنیا آمدن بچه) و یا buddymoon (سفر با دوست صمیمی). اما در سال ۲۰۱۹ نوع تازه ای از سفر مد شد با این تفکر که تا زمانی که موبایل همراهمان است چه نیازی به همسفر داریم. این نوع از سفر Mobilemoon نام گرفت. این سفر در واقع تنهایی سفر کردن است با این تفاوت که همواره به گوشی خود وصل هستید و در حال استفاده از آن.

در تابستان گذشته طی نظرسنجی های انجام گرفته، ۳۳٪ گردشگران آمریکایی ترجیح می دهند که به جای همسفر موبایل خود را همراه خود ببرند. Expedia  که وب سایتی برای اطلاعات گردشگری و سفر است از این موقعیت استفاده کرد و این نوع ار مشتریان را با اپلیکیشن موبایلی خود آشنا کرد و اطلاعات و ویژگی های جدیدی را برای افرادی که تنها سفر می کنند به آن اضافه کرد.

طبق آمار Expedia  دو سوم از گردشگران ترجیح میدهند که تنها سفر کنند و با افراد جدیدی آشنا شوند. این رفتار در افراد جوانتر بیشتر بارز است.

احتمالا هدف و انگیزه از سفر در جوانان در حال تغییر است. به تعطیلات رفتن در ذهن آنان به معنی اختصاص دادن زمانی برای ایجاد رابطه بهتر با خانواده و یا ساختن خاطره با دوستان نیست. آنان دوست دارند تنها به سفر روند تا با افراد جدید آشنا شوند، مکان های جدیدی را کشف کنند، از زندگی روزمره و کار فاصله بگیرند و اعتماد به نفس و استقلال خود را افزایش دهند. در واقع سفر را فرصتی برای بازیابی خود در نظر می گیرند.

به تنهایی سفر کردن یکی ار بهترین روش ها برای خود شناسی است. زیرا فرد مجبور می شود از نقطه امن خود خارج شود، یاد می گیرد با غریبه ها ارتباط برقرار کند و آدرس بپرسد و یا در رستوران مکالمه ای را با افراد جدیدی آغاز نماید. حال با وجود موبایل و تکنولوژی آن، مانع برقراری ارتباط با دنیا نیز آسان تر قابل عبور است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار