gardeshban.ir

در میان صدها مقصد گردشگری که هرکدام جذابیت های خاص خود را دارند، ارمنستان جزء معدود کشورهایی است که هزینه سفر برای ایرانیان به مراتب کمتر از اکثر شهرها و کشورها حتی در شلوغ ترین دوران گردشگری می باشد.
کد خبر: ۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 02
گردشبان (gardeshban.ir) :
همه ارمنستان را با کلیساهایش میشناسند چراکه نزدیک به بیش از 4هزار کلیسا در ارمنستان وجود دارد و با اینکه بخش مهمی از جذابیت ها و تاریخ ارمنستان را کلیساهایش تشکیل می دهند خوب است در ادامه با برخی از معروف ترین، زیباترین، قدیمی ترین و جالب ترین کلیساهای ارمنستان آشنا شوید.

ارمنستان، ارزانترین کشور خارجی برای ایرانیان/عکس

کلیسای اچمیادزین؛قدیمی ترین کلیسای ارمنستان

قدمت کلیسای اچمیادزین که نام اصلی آن کلیسای واغارشاپات است به قرن سوم میلادی بازمیگردد. برای ساخت این کلیسای تماماً سنگی از ماده ای به نام ساروج استفاده گردیده که باعث شده کلیسای اچمیادزین همچنان پابرجا بماند.

شاید برایتان جالب باشد کلمه اچمیادزین به معنای "ظهور تک فرزند" است چراکه مردم بر این باورند حضرت عیسی هنگامیکه ظهور کرد آنجا را برای کلیسا انتخاب کرده است.
 
ارمنستان، ارزانترین کشور خارجی برای ایرانیان/عکس

صومعه گغارد؛یکی از خاص ترین کلیساهای جهان

گغارد به معنای نیزه است و اگر مشاهده کنید میبیند که بر نوک کلیسا نیزه ای قرار دارد. مردم ارمنستان معتقدند هنگامی که مسیح به صلیب کشیده شده، نیزه ای بر تن او فرو کردند و نیزه ای که بر نوک کلیسای گغارد قرار دارد دقیقاً همان نیزه است.

کلیسای گغارد برای مردم ارمنستان از اهمیت بالایی برخوردار است و هرگاه بخواهید از آن بازدید کنید، در طول مسیر بخصوص اطراف کلیسا افرادی را مشاهده می کنید که به شما خوش‌آمد گویی کرده و انواع نان و شیرینی های مختلف را ارائه می دهند.

کلیسای گغارد توسط شخصی ثروتمند بنام آل زاکاریان ساخت شده که بعد از مدتی توسط ارمنی ها خریداری شد و ارمنی ها ادامه ساخت کلیسا را بر عهده گرفتند و گفته می شود ساخت کلیسا بیش از 10 سال به طول انجامیده است.

ارمنستان، ارزانترین کشور خارجی برای ایرانیان/عکس

صومعه خور ویراپ؛نگهبان قدیمی کوه آرارات

خور ویراپ به معنای گودال عمیق است. گفته می شود صومعه خور ویراپ در قرن 11 میلادی ساخته شده که در دشت آرارات و در نزدیکی مرز ارمنستان و ترکیه قرار دارد. صومعه خور ویراپ که امروزه یکی از مهم ترین اماکن مذهبی ارمنستان به شمار می رود، به گودال سیاهی که در داخل کلیسا وجود دارد معروف است.

در آن زمان شخصی با نام گریگور روشنگر، کسی بود که مسیحیت را به ارمنستان آورد. مردم ارمنستان که از این موضوع خشمگین شده بودند گریگور روشنگر را به داخل گودال این کلیسا انداختند. بعد از 13 سال وقتی درب گودال را باز کردند با کمال تعجب دیدند که گریگور روشنگر همچنان زنده است و بعدها مشخص شد در تمام این 13 سال، بانوی به صورت مخفیانه برای گریگور آب و نان میبرده است.

امروزه صومعه خور ویراپ یکی از توریستی ترین جاذبه های تاریخی ارمنستان به شمار می رود به دلیل هوای نه چندان جالب گودال سیاهش، همواره به گردشگرانی که دارای مشکلات تنفسی هستند توصیه شده به هیچ وجه وارد گودال نشوند.

ارمنستان، ارزانترین کشور خارجی برای ایرانیان/عکس

کلیسای سنت گریگو؛الهه زیبایی کلیساهای ارمنستان در شب

کلیسای سنت گریگور روشنگر یا گریگو لوزاوریچ، یکی از جدیدترین کلیساهای ارمنستان است که در سال 2001 ساخته شده. کلیسای سنت گریگور با 2500 نفر ظرفیت و بیش از 3هزار متر مربع مساحت، یکی از بزرگترین کلیساها به شمار می رود که ساخت آن و معماری ارمنی کلیسا را شخصی با نام استپان کیورکچیان بر عهده گرفته است.

جالب است بدانید گردشگران نمی توانند از این کلیسا بازدید کنند چراکه این کلیسا به مناسبت هزار و هفتصدمین سالگرد دین مسیحیت در ارمنستان ساخته شده و تنها ارمنی ها مجاز به بازدید از داخل این کلیسای 54 متری هستند

ارمنستان، ارزانترین کشور خارجی برای ایرانیان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار