gardeshban.ir

برج دیدبانی کاخ بابل مربوط به دوره پهلوی است و در بابل، مرکز شهر واقع شده و این اثر در تاریخ ۸ دی ۱۳۵۲ با شمارهٔ ثبت ۱۵۲۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۴ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج دیدبانی کاخ بابل در سال ۱۳۹۴ با کمک شهرداری بابل و شرکت نورپردازی سان لایت ، نورپردازی شد تا این بنای تاریخی در شب نیز به روز بدرخشد. برج دیدبانی کاخ بابل در اسفند سال ۱۳۹۶ به موزه تبدیل شد.

شهرستان بابـُـل پرجمعیت‌ترین شهرستانِ استان مازندران و دومین شهرستان پرجمعیت شمال ایران می‌باشد. مرکز این شهرستان، شهر بابل می‌باشد .شهرستان بابل پرجمعیت‌ترین شهرستان مازنی‌نشین جهان است. شهر بابل به دو منطقه شهری تقسیم می‌شود. 

ارتفاع در این شهرستان از شمال تا ده کیلومتری جنوب آن، از سطح دریاهای آزاد پایین‌تر است. ارتفاع شهر بابل ۲ متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد است. در سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر بابل ۲۵۰٬۲۱۷ نفر و جمعیت شهرستان بابل ۵۳۱٬۹۳۰ نفر می‌باشد.

برج دیدبانی کاخ بابل یکی از المان‌های شاخص شهرستان بابل محسوب می‌شود . برج دیدبانی کاخ بابل هم زمان با کاخ سلطنتی در ضلع غربی محوطه کاخ احداث شده ، بنایی است هشت ضلعی در دو طبقه که طبقه دوم آن کوچکتر از طبقه اول اجرا شده است.

برج دیدبانی کاخ بابل/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار